Hallo allemaal

isis1964
Junior Member
Junior Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:44

Hallo allemaal

Bericht door isis1964 » 06 nov 2007 23:22

De vraag werd me gesteld door de moderators mijzelf even voor te stellen, bij deze dan.

Ik ben dus Rinse woon in Bolsward ben geboren in mei 1964 te Sneek, van beroep vrachtwagenchauffeur en dus eigenlijk weinig tijd voor de hobby's.
Hobby's zegt eigenlijk al genoeg, het zijn er meerdere.
Audio, modelspoor, vissen, digitale fotografie en het weer, niet de allergoedkoopste maar wel leuke hobby's.
De weer "tik" komt uit mijn jeugd, vooral de winter van 1979 is me altijd bijgebleven,
Contact gehad met een weeramateur in Bolsward die ook het weerbericht voor radio Bolsward verzorgde, via hem in contact gekomen met P. Paulusma. Na zijn vertrek heb ik zijn complete weerstation overgenomen, dit bestond toen nog uit een eigenbouw anemometer met richting, een giga grote faxmachine en een al even grote telex, dit allemaal aangesloten op een yaesu korte golf ontvanger en voila daar kwamen de weerkaarten en dus ook de 1ste voorzichtige voorspellingen.
Na een tijd er tussenuit te zijn geweest weer begonnen met de weerhobby, een tfa nexus pro aangeschaft en na een week (vandaag dus) weer teruggebracht (zie hardware op dit forum) en met een Davis Vantage pro aan de slag gegaan, de 1ste resultaten zijn erg goed.
Zoals gezegd, veel van huis, maar ik zal proberen zoveel mogelijk aanwezig te zijn op dit forum, mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust voorzover ik kan zal ik ze beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Rinse

Fred

Bericht door Fred » 07 nov 2007 00:40

Hoi Rinse,

Welkom! Altijd leuk om wat meer van de deelnemers te weten! Mooi verhaal betreffende de eerste apparatuur welke je gebruikte. Inmiddels is er veel veranderd (dat weet jij als geen betere) en jij hebt nu zeer goede apparatuur in huis. Dat zal jou niet tegenvallen, tenminste ik heb nog nooit iemand gesproken met belevenissen in die richting. Voor mij was die aanschaf nog niet mogelijk/c.q. te rechtvaardigen.

Maak niet de fout dat je je verplicht voelt tot verslag. Is altijd leuk natuurlijk, maar als het een verplichting lijkt te worden is de lol er snel vanaf. We zien liever een langdurige dan een dwangmatige aanwezigheid.

Vriendelijke groet,
Fred

PS, wat is er van de Yeasu geworden?

Gebruikersavatar
Loek
Moderator
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:54

Bericht door Loek » 07 nov 2007 07:51

Hoi Rinse,

ook welkom vanaf deze kant!
Je bent zowiezo al niet de enige hier die naast het weer ook fotografie als hobby heeft, ik weet niet of je het hele forum al bent overgeweest (ben je wel even bezig!), dan heb je al verschillende leuke foto's gezien dacht ik zo! Wat fotografeer jij zoal?

De winter van '79....ja die weet ik ook nog! :wink:

Ik wens je een goede tijd toe hier op het forum en wees voorzichtig op de weg met al die harde wind deze week!

isis1964
Junior Member
Junior Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:44

Bericht door isis1964 » 07 nov 2007 09:20

Hoi Fred en Loek,

Eigenlijk was de vantage pro voor mij ook niet te billijken gezien ik niet veel thuis ben, deze set is daar eigenlijk te duur voor. Maar na alle gedonder van de afgelopen tijd met de wat goedkopere stations, waar ik en mijn vriendin toch wel de balen van hadden, hebben we dus toch maar een VP 2 gekocht.
Dit werkt tot nu toe erg plezierig en met behoorlijk correcte waardes.

De Yaesu, wat daar van is geworden weet ik niet, ik heb het hele spul toen in 1 keer verkocht om er vervolgens nooit weer iets van terug te zien of over te horen.
De Yaesu was een erg goede ontvanger in die tijd (nu nog welhoor)
De laatste die hier heeft gestaan was een Kenwood ts 2000 zend ontvanger.

Dan even de fotografie, dit doe ik met een Nikon D40.
Ik fotografeer eigenlijk van alles, maar ben gek op natuur en daarmee ook op weerfoto's. Ik heb de camera eigenlijk ook altijd bij me, maar ja rijdende weg een 2 tal windhozen boven Amsterdam (een paar maanden geleden) fotograferen wordt moeilijk.

Zo nu koffie, tot later en bedankt voor jullie leuke berichtjes/antwoorden.

Groet Rinse

Gebruikersavatar
Loek
Moderator
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:54

Bericht door Loek » 07 nov 2007 09:47

Ik heb de camera eigenlijk ook altijd bij me


Oh jee...alweer zo'n gek :P
Mijn man gaat ook nooit zonder camera op pad (Canon 30D), heeft toevallig net weer wat nieuwe natuurfoto's op zijn site gezet, maar hij fotografeert heel veel verschillende dingen.

Heb je windhozen gezien joh? Cool! Je komt natuurlijk van alles tegen zo onderweg en ja het staat wel heel slordig om je vrachtwagen zo stil te zetten op de snelweg.. :wink:
Toen ik gister op pad was (heb een tijdelijk baantje als postbode) heb ik wel 5x een regenboog gezien, prachtig ook, maar ja, dat krijg je er met de camera van de mobiele foon toch niet zo mooi op helaas..

MikeG

Bericht door MikeG » 07 nov 2007 11:56

Welkom Rinse,

Leuk dat je jezelf heb aangemeld op dit forum, veel plezier gewenst en ben benieuwd naar je foto's :lol:

OFFtopic: Wat voor een yeasu HF ontvanger heb je? deze vraag als Radiozendamateur :wink: , ik heb hier een Kenwood TS-950s staan :P

reuver
Moderator
Moderator
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2007 06:36

Bericht door reuver » 07 nov 2007 12:32

He hallo Rinse,

Ook van het zuiden uit welkom,veel plezier hier op het forum.
Kijk uit naar je foto's.
En ook ik wil je even zeggen voorzichtig op de weg de komende dagen.
Groetjes Petra
Hoop doet leven

Marijke

Bericht door Marijke » 07 nov 2007 20:56

Hoi Rinse,

Dus ook de hobby fotografie lees ik wel, die zijn er hier meer. Als je ziet hoeveel mooie foto's er hier op het forum staan! Vrachtwagenchauffeur van beroep, dan maak je ook vast wel het e.e.a. mee onderweg. Mijn vader is ook vrachtwagenchauffeur, door de week altijd onderweg. Wat vervoer je als ik vragen mag?? Doe je voorzichtig als je donderdagnacht met de storm de weg op moet! :roll:

Marijke

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

Bericht door Gerben KLU » 08 nov 2007 11:13

Korte golf, fotografie en het weer.. Leuk! Herken me daar wel in.
Welkom Rinse !

isis1964
Junior Member
Junior Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:44

Bericht door isis1964 » 08 nov 2007 23:33

Hallo allemaal,

Tja wat vervoer je zoal als vrachtwagenchauffeur?????????
Kennen jullie de winkels van A. H.? JA??
De boodschappen die jullie daar eventueel doen, bezorgde ik daar, let wel bezorgde.
Sinds vorige week heb ik ontslag genomen om de volgende redenen:
Werk is lichamelijk erg zwaar,
Je maakt dagen van 17 uur of meer, iets zegt mij dat ik dus toch iets niet goed heb gedaan.
Was aangenomen bij een bedrijf in Amsterdam, ging dus achteraf even niet door, géén probleem effe een weekje vrij dan maar, het begint er nu echter op te lijken dat ik ook volgende week nog thuis ben grrrrrrrrrr :x
Ik heb dan wel even tijd om mijn nieuwe weerstation naar wens te configureren en eventueel op internet te zetten, dat is dan het positieve eraan.
Foto;s uploaden wil ik wel maar ben nog bezig uit te zoeken hoe dit werkt???????????????????
Voor de rest nog even de gegevens vanuit Bolsward, vrijdag 09/11/2007:
temp: 5,4 gr c
rv: 81%
luchtdruk: 1004,9 stijgend??????????? (stilte voor de storm??????)
regen na 24.00 uur: 0,3 mm
wind: wnw/nw 19 km/h (kracht 3) gem. 23 km/h (kracht 4)
windchill 1 gr c
zon op: 07.50 uur
zon onder: 16.53 uur

Gemeten op eigen station in Bolsward
Davis Avantage pro 2

Met vriendelijke groet,

Rinse
Bolsward
http://rinse.bolswardnet.nl
BETER EEN HALF EI DAN EEN LEGE DOP.

Er is niets zo veranderlijk als het weer.......of is het dan toch de mens???

http://rinse.bolswardnet.nl
http://members.home.nl/isis0605/Current_Vantage_Pro.htm

isis1964
Junior Member
Junior Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2007 21:44

Datalogger en software

Bericht door isis1964 » 08 nov 2007 23:38

Nog even ter info,

Hopelijk morgen de software en de datalogger bij mijn nieuwe weerstation, jullie horen van mij.

Groetjes Rinse
BETER EEN HALF EI DAN EEN LEGE DOP.

Er is niets zo veranderlijk als het weer.......of is het dan toch de mens???

http://rinse.bolswardnet.nl
http://members.home.nl/isis0605/Current_Vantage_Pro.htm

Fred

Bericht door Fred » 09 nov 2007 00:11

Ok Rinse,

Als ik het goed heb begrepen is er meer dan genoeg werk voor chauffeurs. Jou beweegredenen zijn begrijpelijk. Hoop dat je snel wat anders vind.

Uploaden van foto's doe je door ja aan te melden op de foto-shareside. Ik gebruik altijd Deze maar er zijn meerdere mogelijkheden (http://www.imageshare.us (aangepast /Thx Mike)) na het aanmaken van een account ben je in staat om een foto te uploaden. Als dat is gebeurd kan je van dezelfde site een adres afhalen die je kunt gebruiken om te linken in jou bericht.

Zal even kijken of we er een topic in het forum over kunnen maken met een wat uitvoeriger info. Deze vraag wordt n.l. nogaleens gesteld. Is er iemand in de mod-groep die dat zou willen doen? Zal even een startje maken

Fred
Laatst gewijzigd door Fred op 09 nov 2007 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

MikeG

Bericht door MikeG » 09 nov 2007 10:11

Fred schreef:Uploaden van foto's doe je door ja aan te melden op de foto-shareside. Ik gebruik altijd Deze maar er zijn meerdere mogelijkheden (http://www.imageshake.com (?)) na het aanmaken van een account ben je in staat om een foto te uploaden. Als dat is gebeurd kan je van dezelfde site een adres afhalen die je kunt gebruiken om te linken in jou bericht.

Zal even kijken of we er een topic in het forum over kunnen maken met een wat uitvoeriger info. Deze vraag wordt n.l. nogaleens gesteld. Is er iemand in de mod-groep die dat zou willen doen? Zal even een startje maken

Fred


Ik heb al een topic hierover geopend Fred, zie deze link. :wink:


Edit Fred : Ok! Goed werk Mike! THX
Laatst gewijzigd door MikeG op 09 nov 2007 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

reuver
Moderator
Moderator
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 mar 2007 06:36

aanpassing link

Bericht door reuver » 09 nov 2007 17:43

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=WSK&t=799228&highlight=

Hopelijk werkt deze link anders even kijken onder weer foto's
Hoop doet leven