onweersneus

Gebruikersavatar
onweersneus
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mei 2007 07:40

onweersneus

Bericht door onweersneus » 30 mei 2007 09:29

(Bij gebrek aan een goede openingszin, rechtstreeks met de deur de weerhut in. :roll: )

Moderator Ikke verwelkomde me elders al.
Mijn naam is onweersneus. Een pseudoniem, want mijn triviale naam houd ik liever stil. Evenals leeftijd, geslacht en broodwinning. Ik woon in zuidoost-Drenthe, net buiten het dorp Oosterhesselen. Een zeer landelijke omgeving, waar alleen de dorpjes Wachtum, Luksham, Holsloot, Sleen, Dalen, Erm, Zwinderen en Zweeloo "in de weg staan".

"onweersneus" is niet zo willekeurig als het lijkt. Iedereen die een beetje dieper in het gedonder zit, waat dat een onweersneus de benaming is voor een markante luchtdrukstijging die zich voordoet vlak voordat een complex de streek onveilig gaat maken.

Interesses laten zich raden.
Weerkundig ben ik al jaren geïnteresseerd in onweer en de wetenschap daarachter (nonsense en no-nonsense van convectief en convergentief weer). Chasing, wolkenclassificatie, winterweer en in lichte mate klimaat en klimaatverandering. Verder heb ik een lichte interesse in optische fenomenen.
Dit is niet mijn eerste weerforum. Net zomin als onweersneus mijn enige nickname is... :twisted:

Hopelijk wordt het hier een donders gezellige uithoek op het net. :wink:

MikeG

Bericht door MikeG » 30 mei 2007 11:00

Welkom onweersneus,

Ik heb nu alweer wat van je geleerd, wat onweersneus betekende dat wist ik niet, ik dacht dat het gewoon zomaar een nickname was.

Leuk dat je ook op dit forum komt neuzen :wink:

Je zal zien dat het forum met het weer meehobbelt, is het rustig weer buiten dan is het ook vaak rustig op het forum, maar krijgen we te maken met extreme omstandigheden dan gaat het hier ook rommelen :wink:

Groeten, Mike.

Fred

Bericht door Fred » 30 mei 2007 22:04

Hoi Eikel (grapje n.a.v. avatar),

Welkom, ook van deze mod. Gezellighied staat hoog in ons vandel ( door master Dick ontworpen). Directe benadering wordt gewaardeerd. Hoop dat je veel plezier zult beleven aan dit forum, aanvullingen zijn natuurlijk welkom.

Fred

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 01 jun 2007 13:10

Ik woon in zuidoost-Drenthe, net buiten het dorp Oosterhesselen


Tjong onweersneus, daar kom ik vlak bij vandaan (Hoogeveen). Mooie plek om te wonen, zeker als het om onweer gaat. Hoop dat je het hier naar je zin krijgt en je kennis met ons deelt. Want wat de benaming "onweersneus" betreft moet ik ook bekennen dat ik er geen weet van had, hahaha. :oops:

Groeten, Dick van Dijk
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!