Weerstation in het noorden van Rusland, Norilsk.

MikeG

Weerstation in het noorden van Rusland, Norilsk.

Bericht door MikeG » 03 mar 2007 17:08

Een weerstation die we volgens mij niet zo vaak zien, dit is een station gelegen in het noorden van Rusland in het plaatsje Norilsk.
Let eens op de zeer extreem lage temperaturen, soms wel meer dan -40 graden.
Kijk eens bij "NOAA Reports Last 2 days", en zie daar bv inside hum. waardes van rond de 2% :shock: )
Wat ook leuk is om te zien is de plaats waar het station staat op de google sateliet map, deze link vind je boven de webcam.

Je zal er maar wonen ;-)

http://www.polarwebcam.com/

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 03 mar 2007 18:22

Hoi Mike,

Dat is een leuke link. Jeemig, wat een temperaturen daar, brrrr. Het is er nu relatief warm met -23 graden.
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

MikeG

Bericht door MikeG » 03 mar 2007 18:56

Ja is idd een soort van warm, maar het was al dagen zo rond de 40 onder nul, sinds het een hele nacht flink had gesneeuw was de temperatuur iets minder koud geworden.

Ben wel benieuwd wat daar nou de max. temp. is in de zomer, iig hebben hun nog geen last van "het opwarmen van de aarde" ;-)

MikeG

Bericht door MikeG » 30 apr 2007 10:35

The white nights in Norilsk now! Before Polar Day - when the sun does not set : T- 19 days

Dit is een webcam die je toch wel dagelijks even moet bekijken, ik vind hem iig geweldig, nog 19 dagen en dan is hier 's nachts ook de zon te zien :shock:

MikeG

Bericht door MikeG » 28 mei 2007 18:11

Ze hebben nu daar de "The white nights in Norilsk now!".
Zou niks voor mij zijn, als ik ga slapen moet het wel donker zijn buiten ;-)

Gebruikersavatar
Loek
Moderator
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:54

Bericht door Loek » 28 mei 2007 20:05

Help dan zou ik nog meer problemen krijgen met zoonlief om hem op bed te krijgen, das hier al een probleem nu het zolang licht is (tis duidelijk een avondmens, dat vroege opstaan voor school zint 'm ook niet echt hihi) moet je nagaan wat ik daar zou hebben met hem! :lol:

MikeG

Bericht door MikeG » 27 sep 2007 17:41

Ow, vet cool, er is weer sneeuw gevallen zag ik net op de webcam, ja ik blijf dit toch 1 van de mooiste weersite's vinden hoor, na die van de Bollenstreek dan ;), alleen jammer dat hij niet zo heel veel gegevens laat zien.