nou, dan ook ik maar!

Gebruikersavatar
Tripwire
Member
Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jul 2006 14:09

nou, dan ook ik maar!

Bericht door Tripwire » 21 jul 2006 14:39

Hallo weerliefhebbers

Ik denk dan stel ook ik me even voor,
Mijn naam is Peter Elzinga, woonachtig in Burgum, officieel kom ik uit de westerein (westreen) en heb een voorliefde van alles wat met weer te maken heeft.. heb altijd een stijve nek van het naar boven kijken, vooral ook 's avonds..

vorig jaar heb ik na veel sparen een 2e hands digitale spiegelreflex van Canon aangeschaft (eos d60, geroemd om de snelheid en de huidtonen). Omdat ik mij al van kinds af aan fascineer voor onweer en dacht.. dat is vast op de foto te zetten!

omdat je fotografie niet in 1 dag onder de knie hebt, heb ik me altijd prima gered met gewone digitale camera's, totdat ik ver genoeg was met de hobby om de overstap te maken. in 2004 heb ik met een Fuji S5000 (max 2sec sluitertijd!!) mijn eerste bliksemfoto's gemaakt en die waren redelijk te noemen, deze zal ik nog eens posten. 1 van deze foto's is destijds bij Helga van Leur in het rtlweer geweest.

Vorig jaar, 2005 voor het eerst, na veel oefenwerk en wachten op een paar goede buien een spiegelreflex-sessie gedaan*, en wat een verschil!! deze foto's zijn te bewonderen op de wsk site in het fotoalbum. Peter timofeeff was lovend, en ook Dick vond ze goed. en dat doet mij goed!

hier een lijstje met opgespaarde apparatuur:

Canon eos d60 6.3mp Spiegelreflex
Cano BG-ed3 grip met dubbele accu's
Sigma 18-125 DC F/3.5-5.6 digitaal objectief, voor allround en bliksem super geschikt!
Sigma 400mm F/5.6 Telelens (een echte tank voor de natuur etc.)
Sigma 28wide F/1.8
rs-serie afstandbediening voor focus en (bulb)sluiter
Vanguard MG4 metalen statief
een lieve vrouw die altijd met me meegaat.. hulde, ook al is het 3 uur 's nachts.


tevens heb ik nog een Eos 1000fn om nog met rolletjes te werken, deze zal ik bij de volgende onweersbui ook uitproberen met de Sigma 28mm F/1.8

indien er mensen tips willen (zoals ik meen het goed te doen dus) dan hoor ik dat graag, of mensen die mij tips willen geven.. still learning!

Ik heb veel plezier in de fotografiehobby gekregen en ik kan dan ook niet wachten tot de volgende onweersbui, ik stel voor mezelf altijd een regel op dat ik niet verder dan 100km ga, de chase-car gaat niet op water

chase car:
een 1985 Audi coupe gt 2.0 met 5cilinders (ja ik moet een onweersbui wel bij kunnen houden)

favo-spot: 't Bûtenfjild, kust.

Ik hoop dat ik zeer binnenkort weer eens een sessie kan doen en mooie foto's te kunnen posten. tot ziens..

P. Elzinga


*in de schapenpoep, kwam ik bij thuiskomst achter
redelijk ervaren stormchaser

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 21 jul 2006 20:32

Hoi Peter,

Leuk je hier te ontmoeten. En wat een geweldige apparatuur heb jij zeg, daar valt mijn mond van open. En nu maar wachten op spectaculair weer, hahaha.

Veel plezier hier en tips heb ik v.w.b. fotograveren niet. Ik ben meer van het weer. Maar er zullen vast wel leden zijn die je wel kunnen voorzien van tips.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!