Gedonder tussen weervoorspellers

Je kunt hier allerlei artikelen plaatsen over het weer dat de media heeft gehaald.
Plaats reactie
MikeG

Gedonder tussen weervoorspellers

Bericht door MikeG » 28 nov 2007 16:08

Het dondert en bliksemt tussen de Nederlandse weervoorspellers.

AMSTERDAM, woensdag 28-11-2007


SBS6-weerprofeet Piet Paulusma vindt dat niet híj, maar juist weervrouw Helga van Leur van RTL en Cees Molenaars van het KNMI hun ongelijk over de almaar uitblijvende superstorm moeten erkennen.
Volgens Paulusma wordt hem onterecht het voorspellen van een superstorm in de maag gesplitst, terwijl hij afgelopen weekend helemaal geen superstorm maar windkracht 8 en 9 voorspelde.
Van Leur zei in Editie.nl op RTL4 dat een ’collega’ een superstorm op zijn website had aangekondigd. „Wel mensen”, zei ze, „het gaat in het weekend niet harder waaien dan kracht 4.” Waarop de presentator reageerde met ’Bye, bye Piet Paulusma’. Cees Molenaars van weerinstituut KNMI in De Bilt zei in een interview hetzelfde: geen storm, maximaal kracht 4 of 5.
„Cees en Helga weten dat ik de hele week heb gesproken van windkracht 8 á 9 en dat ik geen superstorm heb aangekondigd. Achteraf blijkt dat deze dame en heer juist zelf volledig de mist in zijn gegaan met hun windverwachting”, schrijft Paulusma op zijn website. Normaal reageert hij niet op kritiek van zijn collega’s, maar hij zegt het nu niet te kunnen laten. „De waargenomen windsnelheden van zondag geven namelijk aan dat er in de kustgebieden kracht 8 heeft gestaan, met uitschieters in kracht 9 en een enkele in 10 Bft. Zie daar: hun ongelijk. Ik denk dat ik ze samen met Sinterklaas maar ga opzoeken en een passend cadeau meeneem. Kunnen ze ook nog even ’Oant Moarn!’ zeggen.”

Afbeelding Afbeelding
Helga van Leur ---------- Piet Paulusma

Helga van Leur laat via een woordvoerder van RTL weten het „allemaal een storm in een glas water te vinden”. Het is volgens haar niet nodig „elkaar de zwartepiet toe te spelen”.
Het KNMI wilde gisteren niet reageren.

Bron : http://www.telegraaf.nl

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

re

Bericht door Gerben KLU » 28 nov 2007 18:52

Ik had ook al wat over dit gebeuren geplaatst : klik
Leuke woordspeling gebruikt Helga weer, hahaha :lol:

Plaats reactie