Winterdepressie-epidemie dreigt door slechte zomer

Je kunt hier allerlei artikelen plaatsen over het weer dat de media heeft gehaald.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loek
Moderator
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:54

Winterdepressie-epidemie dreigt door slechte zomer

Bericht door Loek » 21 sep 2007 20:08

LONDEN - Door de extreem slechte zomer ligt een winterdepressie-epidemie op de loer. Hiervoor waarschuwde de Britse krant The Independent maandag.

Jaarlijks lijdt minstens een op de twintig mensen aan een winterdepressie. Nog eens een op de acht mensen geeft aan in de donkere wintermaanden zwaarmoediger te zijn dan gedurende de rest van het jaar.

Fel licht, het liefst zonlicht, is de beste remedie tegen deze symptomen. De zomer is normaal gesproken dan ook een tijd van herstel voor mensen die bevattelijk zijn voor een winterdepressie.

Na de herfstachtige, natte zomer van dit jaar vrezen Britse gezondheidsexperts nu dat een enorme groep mensen getroffen zal worden door de 'winter blues'.

Bron: nu.nl

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

re

Bericht door Gerben KLU » 22 sep 2007 14:13

Eng.. als ik dit lees wordt ik nu al chagrijnig :evil: ..
:lol:

Gebruikersavatar
Loek
Moderator
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:54

Bericht door Loek » 22 sep 2007 15:21

Lol, en ik was in de zomer al depri door al dat slechte weer dus dat belooft ook al niet veel goeds...
Het verbaast me in elk geval niets en het wil ook al niet echt nazomeren (behalve dit weekend dan even), dus dat helpt ook al niet echt mee..

MikeG

Bericht door MikeG » 22 sep 2007 16:23

Komop mensen, ook de herfst heeft zo zijn mooie kanten :wink:

Achja, volgens mij zit het allemaal tussen de oren, zoals zoveel dingen, alhoewel het heeft te maken met een bepaalde stof ofzo die dan wordt aangemaakt omdat je te weinig licht krijgt, of zoiets :wink: nouja gelukkig kunnen we weer uitkijken naar de zomer van 2008 :lol: , maar wat mij betreft mag het een onstuimige herfst worden en een strenge winter, heerlijk als het dan zo rond half 5 donker begint te worden en je thuis de kachel op schroei moet zetten en de kerstboom de kamer verlicht.

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 22 sep 2007 17:01

Nou,

Heel veel eenser kan ik het met MikeG niet zijn :P kom maar op met de winter en kou! dan maar hopen dat er een dik pak sneeuw komt te liggen ;)

Fred

Bericht door Fred » 22 sep 2007 18:10

Tja Mike je hebt gelijk als je zegt dat de herfst zijn mooie kanten heeft. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik van twee jaargetijden ongeloofelijk kan genieten. Te weten herfst en lente. Zomer mag mij gestolen worden als het te heet is en een kwakkelwinter kan men van mij ook kad0 (zo fred in de nieuwe spelling 8) , moet fout gaan) krijgen...

Ben overigens zeer verbaast over de geringe (nouja, misschien praktisch gesproken uitblijvende) overlast van muggen en wespen, ondanks de kwakkelwinter. Dit lijkt in tegenspraak met elkaar.

Genoeg vitamientjes en een flinke winterpeen met uitjes (stampot) doet wonderen. Nouja zeg ook maar wat! Eerst nog even lekker genieten van de herfst.

Gebruikersavatar
Loek
Moderator
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:54

Bericht door Loek » 22 sep 2007 18:32

Daar hadden een collega moeder en ik het van de week nog over, dat er zo weinig wespen waren! Had wel ergens gelezen dat er wel overlast werd verwacht vanaf half augustus, ook door onontdekte nesten (mensen zaten dit jaar minder buiten dus dan zie je ook minder..), maar ik heb er niets van gemerkt.

Wat mij overigens al in begin augustus opviel tijdens mijn wandelingen over tuinpaden naar de brievenbus (heb een tijdelijk baantje als postbode) waren de spinnenwebben (het liefst van de ene kant van het pad naar de andere zodat je de kunstwerken moet vernielen). Toen waren het nog hele kleine spinnetjes. Met het mooie weer vandaag wemelde het er ook weer van, de spinnetjes van toen zijn ondertussen wel spinnen geworden!
Maar goed, we dwalen af geloof ik... :wink:

HIER vind je een artikel over winterdepressie.

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

re

Bericht door Gerben KLU » 22 sep 2007 21:08

Kachel op schroei.. :lol:

Jullie hebben mn bericht toch niet serieus genomen..?
Staat ook een " :lol: " aan het eind van mn bericht.
Elk jaargetijde heeft zn mooie kanten.
Ik kan het meest genieten van de lente.

De herfst brengt vaak storingen die onweer en/of storm met zich meebrengt..daar kan ik echt wel van genieten :o
Toch laat ik de hond het liefst uit als het droog is..:wink:
Min 10 vind ik ook helemaal niet erg.. vaak erg gezonde schone lucht 8)
Ik geniet ook van dit weekend, na een periode van wisselvalig weer, dan is het echt wel ff lekker om weer wat UV licht te absorberen.

Kortom ; ik kan genieten van vele weertypes en dat is het mooie van Nedereland met een klimaat dat veel afwisseling brengt in het weer.
Dan gaat het ook nooit vervelen.
Toch mag,-net wat Fred al zegt-,de zomer mij ook gestolen worden als de T boven de 25 C uitkomt en de LV boven de 70 zit...
Dan te bedenken dat er mensen juichen als het weerbericht meldt, dat we een tropische 30 aan gaan tikken.

Gebruikersavatar
Loek
Moderator
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 sep 2005 19:54

Bericht door Loek » 22 sep 2007 21:22

Ik als recht geaarde koukleum ben een zomermens :)
Al sluit ik me bij Gerben zijn verhaal aan (scheelt mij typen), elk seizoen kan zo zijn charmes hebben.
Waar ik persoonlijk slecht tegen kan is dat gekwakkel, zoals we hier nogal eens hebben in de Nederlandse winter, dat sombere, natte weer, dat je het al koud krijgt als je naar buiten kijkt. Nee dan liever die -10 met een strakblauwe lucht!
In de lente leef ik op, kan heel blij worden als ik 's morgens een bakkie koffie kan doen buiten in het zonnetje.
Zomers is het me niet gauw te warm (ik heb dus heel wat afgesputterd afgelopen maanden, leek meer op een zomerdepressie hihi).
Een lekkere herfststorm? Lekker! Alleen eigenaardig dat het altijd net moet gaan regenen als de kids bijna uit school komen.. :wink:

En Gerben: ik geniet dit weekend lekker met je mee, zalig!!!

Plaats reactie