herrie van de windmeter WS3600, wie..

heeft u vragen of antwoorden over het meten van extreem weer, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Aschwin
Junior Member
Junior Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 feb 2006 14:30

herrie van de windmeter WS3600, wie..

Bericht door Aschwin » 06 mei 2007 10:06

Dag,

Mijn WS3600 heb ik sinds anderhalf jaar in gebruik, nu gebeurt het dat als de windmeter draait (in snelheid) dat er een gierend geluid afkomt, door de bevestiging aan eem metalennuis wordt dit nog versterkt.
Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en wat is hier tegen te doen?

mvg,

Aschwin

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 06 mei 2007 10:42

Hallo Aschwin,

Het lijkt erop dat de lagertjes droog zijn gelopen. Misschien smeren met wat olie of iets dergelijks. Natuurlijk kan de boel ook versleten zijn, daarvoor moet je even de garantie op de meter controleren. Valt er nog binnen, dan zou ik de meter ter reparatie aanbieden.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

MikeG

Bericht door MikeG » 06 mei 2007 17:43

Yep ik denk ook dat de lagers droog lopen nu, kan ook zijn dat er van de laatste tijd alleen maar stof tussen is gekomen en dat er straks met wat regen dat geluid weer weg is, denk wel dat je even moet navragen hoe dat nou zit met de lagers, of dat het een gesloten geheel is want dan zou het betekenen dat er ergens een lek zit en dat het dan op vet draaid.

Het lijkt mij dat inspuiten met olie of siliconenspray juist meer vuil gaat aantrekken, het smeert wel maar er blijft ook meer vuil aan plakken

Even navragen bij de leverancier, slijtage zou het natuurlijk ook kunnen zijn zoals Dick al zei.

Plaats reactie