De juiste plaats van een Davis Vantage PRO 2 met FARS.

heeft u vragen of antwoorden over het meten van extreem weer, plaats die dan hier.
Plaats reactie
MikeG

De juiste plaats van een Davis Vantage PRO 2 met FARS.

Bericht door MikeG » 28 apr 2007 13:28

Weet iemand de juiste plaats voor een Vantage PRO 2 met FARS?

Ik ben een beetje in discussie met ZaFeRiNoViiC op msn over de plek van zijn Vantage.

Hij heb hem liever in de schaduw staan en ik zeg dat hij hem gewoon lekker in de zon moet laten staan daar hij toch een FARS heeft.

Ook lijkt het me beter voor de UV en SOLAR metingen.

Wat is jullie mening?

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 02 mei 2007 12:53

Heeey,

ik zal even een andere foto laten zien van de opstelling... Misschien wat duidelijker!

Afbeelding

Zoals je kan zien, staan er onder het weerhutje planten.. ik gok dat deze tussen de 100 en de 75 cm onder het weerhutje zitten.. ik vraag me nu af.. geeft dit geen warmte af? want ik zit meestal 1-2 graden boven het knmi actueel, natuurlijk, zij meten in open veld, maar de andere amateurs komen dicht in de buurt, vooral bij plotselinge temperatuurs veranderingen reageer de davis langzaam, zou dat kunnen komen door die planten? kan iemand mij
hier raad over geven, alvast bedankt!
(mochten jullie andere foto's willen, zal ik ze even schieten... moet je
maar even melden! voor het geval dat deze niet duidelijk zijn)

Groeten,
Zafer

MikeG

Bericht door MikeG » 02 mei 2007 14:39

Ik had begrepen dat de tuin op het zuiden was, nu is het zo dat de wind de afgelopen dagen uit de oost, noord-oost hoek komt, weinig wind dus in de tuin als het goed is, hierdoor zal de temperatuurin de tuin gemakkelijk een paar graden hoger liggen, vandaar denk dus ook dat jij en afwijking heb t.o.v. de KNMI meting en andere stations in de buurt.

Plaats reactie