'storingen' (draadloos)-weerstation

heeft u vragen of antwoorden over het meten van extreem weer, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

'storingen' (draadloos)-weerstation

Bericht door Gerben KLU » 03 dec 2005 21:11

BABYFOONS STOREN DRAADLOZE WEERSTATIONS

Fabriekanten van babyfoons moeten rekening houden dat babyfoons draadloze weerstations kunnen storen. Uit onderzoek blijkt dat er veel typen babyfoons (en ook andere apparaten die rond deze frequenties werken) , de zendoverdracht van weerstations stoort. Oorzaak hiervan is dat ze een straling uitzendt die de draadloze zenders storen. Vaak zijn de reikwijdtes van babyfoons ook te groot, meestal 100 meter waardoor ze ook andere babyfoons kunnen storen. Fabriekanten van weerstations willen afspraken met andere fabrieken maken om de babyfoons op een ander ferquentie te laten maken. Vooral Huger is gevoelig voor babyfoons. ( Bron: Meteo Clinge )

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Re: 'storingen' (draadloos)-weerstation

Bericht door SpeedyGJ » 07 dec 2005 14:56

Gerben KLU schreef:BABYFOONS STOREN DRAADLOZE WEERSTATIONS

Fabriekanten van babyfoons moeten rekening houden dat babyfoons draadloze weerstations kunnen storen. Uit onderzoek blijkt dat er veel typen babyfoons (en ook andere apparaten die rond deze frequenties werken) , de zendoverdracht van weerstations stoort. Oorzaak hiervan is dat ze een straling uitzendt die de draadloze zenders storen. Vaak zijn de reikwijdtes van babyfoons ook te groot, meestal 100 meter waardoor ze ook andere babyfoons kunnen storen. Fabriekanten van weerstations willen afspraken met andere fabrieken maken om de babyfoons op een ander ferquentie te laten maken. Vooral Huger is gevoelig voor babyfoons. ( Bron: Meteo Clinge )


Hmmmmmmmmmzzzzzzzzzzzzzzzzzz na aanleiding van mijn storing eergister zou dit er wel eens heel goed mee te maken kunnen hebben.
De buren naast bij hebben een baby dus mogelijk is het daardoor gekomen. Zou het bij deze het probleem boven water zijn gekomen? We wachten af :)
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 07 dec 2005 16:20

Sowieso zijn draadloze stations ALTIJD gevoelig voor allerlei storingen. En dat kan van alles zijn, van je afstandbediening, hoofdtelefoons, deurbellen, garagedeur-afstandbediening, lichtdimmers (op afstandbediening) maar ook draadloos internetten. En dat komt omdat al die apparaten in hetzelfde frequentie bereik zitten (433 mHz). Dat is voor mij één van de redenen geweest niet een draadloos station te nemen.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

Bericht door Gerben KLU » 07 dec 2005 16:39

Idd Dick , weinig aan toe te voegen ....
Zijn enorm veel apparaten die werken in dat frequentie-gebied...
Ook de 70 cm /PMR amateurband....

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 08 dec 2005 00:20

Idd, ik wil zelf ook geen draadloze WS hebben, maar helaas pakt mijn ws de bedrading niet dus ik kan momenteel niet anderd.

Ik ben ook zeker niet van plan om over te gaan op draadloos, ik weer zowiezo dat het hier al fout gaat, woonde ik nou midden in een weiland dan had het geen kwaad gekunt :)
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

Plaats reactie