Geen data van windmeter

heeft u vragen of antwoorden over het meten van extreem weer, plaats die dan hier.
Plaats reactie
fjbvrhks
New
New
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2005 20:15

Geen data van windmeter

Bericht door fjbvrhks » 24 nov 2005 20:27

Ik heb een "heavyweather 2300" aangeschaft en aangesloten.
Na een dag of 3 kreeg ik geen data meer door van de windsnelheid (en -richting en -chill). De windvaan draait, e.e.a. is goed aangesloten op de sensor, de batterijen vervangen voor controle. kortom alles geprobeerd maar geen info! Wat kan er aan de hand zijn?
In "history" zie ik in de begin dagen ook wel eens meldingen van "--". Gevolg door 0,0 of een andere snelheid e richting. Het lijkt er dus op dat ie wat vaker heel kort is uitgevallen.
Ben benieuwd naar een reactie als kersverse weerman.
Frank JB Verhoeks

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 24 nov 2005 22:12

Hoi Frank,

Dat probleem kan een aantal oorzaken hebben. Ten eerste kan het zijn dat je station de verbinding heeft verloren met je windmeter. Daarom zul je eerst je station moeten resetten en vervolgens het station opnieuw verbinding moeten laten zoeken met al je sensoren. Ook als je bedraad werkt.

Helpt dit niet, dan kan het zijn dat er ergens een storing zit omdat het systeem van je station en/of je pc niet geaard is. Dat probleem heb ik namelijk ook gehad. Loop dus even je stekkers na van zowel je pc als je station om te kijken of er nergens een los aardingsdraadje zit.

Wat eventueel ook nog kan is dat er een spinnetje in het propellortje zit. Ook dat heb ik twee maal gehad. Dan zit er niks anders op dan de boel naar beneden te halen en vrij te maken van een webje. Je kunt er daarna wel wat siliconen op spuiten, want dan komt er minder snel een spinnetje in.

Kijk ook even of er nergens een apparaat stoort. Daarom moet ik wel weten of je bedraad of draadloos werkt.

Maar voor ik het vergeet, natuurlijk hartelijk welkom op dit forum.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie