Digitaal weerstation

heeft u vragen of antwoorden over het meten van extreem weer, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jet
Member
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2005 05:26

Digitaal weerstation

Bericht door Jet » 17 jul 2005 01:31

'looo ben ik weer :D
Jullie beginnen mij toch wel erg geinteresseerd te krijgen nu en ik vroeg mij af of iemand hier toevallig wist waar ik, voor een redelijke prijs, een leuk digitaal weerstationnetje kan vinden.
En dan bedoel ik eigenlijk zo'n dingetje dat de buitentemperatuur meet, de luchtvochtigheid, de luchtdruk,.... das voorlopig wel ff genoeg voor mij denk ik. Tenzij jullie wat anders aanraden natuurlijk...

Ik heb er wel eens naar gekeken maar ik vind ze soms nogal prijzig. Daarbij weet ik ook niet goed waar ik op moet letten. Iemand een tip?
hug, Jet

Fred

Leuk weerstationnetje.

Bericht door Fred » 17 jul 2005 03:24

Hoi Jet,

Lang niets van jou gehoord hihihi :wink: Zoals jij het weerstationnetje beschrijft is dat m.i. een leuke start. Ben onlangs nog op zoek geweest naar een dergelijk apparaatje voor mijn vader, maar als de luchtdruk ook gemeten moet worden, zag ik dat de prijs toch al snel oploopt tot wel zo'n zestig a zeventig euro. Echter laatst zag ik een heel leuke aanbieding bij de gamma. Dit betrof een weerstation wat precies voldeed aan jou omschrijving voor ca €29,=, echter toen ik erop af ging om er één of misschien wel twee (leek mij ook leuk voor in de auto) aan te schaffen, bleek de gehele voorraad (40 stuks) in twee dagen verkocht te zijn. Ook in de ander filialen in de omgeving was er niet één meer te krijgen! Blijkbaar vond heel nederland het een leuk apparaatje! Ben een week later nogeens gaan kijken, maar mooi niks! Nou daar ben jij dus ook niet mee geholpen, behalve dat je misschien de zaak in de gaten kan houden, want waarschijnlijk komt de aanbieding nog wel terug, men kon mij echter niet vertellen wanneer... Als ik iets zie hoor je wel van mij!

Iets wat ik bij een dergelijk apparaatje wel erg zou missen is dat het natuurlijk onmogelijk op de computer aangesloten kan worden, het is n.l. erg leuk om het verloop in alle gemeten waarden te kunnen zien gedurende de dag/week/maand en ga zo meer door. Als je dat ook erg leuk zou vinden kan je beter wat meer uitgeven. Je komt dan uit op een apparaatje van Lacrosse WS 2300, WS-3600 voor een prijs van ca €200,=. Je krijgt er dan wel een paar extra sensoren bij voor wind- en regenmeting, maar ja die moet je dan ook wel weer kwijt kunnen. Bij deze apparatjes treden overigens weleens storingen op. Berichten hierover kan je elders op dit forum lezen, maar ik ben er zeer tevreden over en dat het ook uitstekend kan gaan wordt m.i. bewezen met deze site. Dick gebruikt de WS-2300. Je kunt de opstelling bekijken bij stationsgegevens op de frontpage.

Dan zijn er nog mensen die kiezen voor het neusje van de zalm, het weerstation van Davis. De site waar je gegevens verkregen m.b.v. zo'n apparaat kunt zien is de site van "Onze Sietse": http://www.weerstationleeuwarden.nl/ Deze site bevat tevens een site-ring waar je misschien nog andere weerstations in jou omgeving kunt vinden.

Nou ik hoop dat ik je zo wat duidelijkheid heb verschaft Er zullen waarschijnlijk nog wel anderen reageren. Mocht je nog meer willen weten....je weet het hè, geef maar een gil!(letje)

Groetjes,
Fred

Gebruikersavatar
Jet
Member
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2005 05:26

Bericht door Jet » 17 jul 2005 16:45

Het lijkt me leuk, eentje die je ook op de pc aan kunt sluiten maar ik ben bang dat mijn achtertuin wat te smal is. Daarbij zijn we ook helemaal ingebouwd dus ik denk dat ik die sensoren dan niet op een juiste plaats kan zetten.

Ik heb net op een paar links geklikt op de home-page en ik zag er daar al een paar staan die vele malen goedkoper zijn dan waarvoor ik ze gezien had.

Is er nog een merk of iets wat ik absoluut niet moet nemen of maakt het niet zoveel uit?
hug, Jet

Fred

Bericht door Fred » 18 jul 2005 01:25

Hoi Jet,

Als je niet teveel uit wilt geven lijkt de lacrosse mij de oplossing, als je wil mag je weleens met jou vriend langskomen om e.e.a. (in absoluut belachelijke opstelling) te bekijken, je kan het dan ook gelijk aanschaffen hier in Z'meer.

Hug,
Fred
Laatst gewijzigd door Fred op 19 jul 2005 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jet
Member
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jul 2005 05:26

Bericht door Jet » 18 jul 2005 03:09

Dat merk was ik inderdaad al tegen gekomen. En op deze website was ik ook een paar leuke tegen gekomen.

http://www.weershop.be/
Edit fred : WS2308 lijkt mij top! WS-3600 echt te gek, maar dan moet je wel wat charmes in de strijd gooien denk ik, Succes Bart!


Ik heb overigens met mijn vriend afgesproken dat we eerst met vakantie gaan en daarna eens even kijken hoeveel geld we dan nog over hebben. hahaha

Daarbij, ik zit hier nu een week of drie en ik wil eigenlijk eerst ook nog even kijken of dit een nieuwe hobby gaat worden of niet voordat ik er allemaal geld aan spendeer. Snappie?
Ik hou het in ieder geval even in mijn hoofd om naar die, belachelijke, opstelling van jou te komen kijken! :D

Bart, mijn vriend dus, wees mij overigens op een oude thermometer die nog in de tuin hing. Hij valt bijna van de muur en is waarschijnlijk achter gelaten door de vorige bewoners. Heb alleen 1 probleempje,.. hij meet alleen onder 0... En hij kan tot -50!
Ik wacht dus nu op de volgende ijstijd... :D
hug, Jet

Fred

Wijs besluit!

Bericht door Fred » 19 jul 2005 19:57

Jet schreef:Daarbij, ik zit hier nu een week of drie en ik wil eigenlijk eerst ook nog even kijken of dit een nieuwe hobby gaat worden of niet voordat ik er allemaal geld aan spendeer. Snappie?


Zie onderwerp van deze brief!
Jet schreef:Ik hou het in ieder geval even in mijn hoofd om naar die, belachelijke, opstelling van jou te komen kijken! :D


Ja, maar als het goed is kan je die om dit tijd niet meer zien, ff een fototje dan? Kunnen jullie komen kijken naar een "fantastische" opstelling. :lol:

Jet schreef:Bart, mijn vriend dus, wees mij overigens op een oude thermometer die nog in de tuin hing. Hij valt bijna van de muur en is waarschijnlijk achter gelaten door de vorige bewoners. Heb alleen 1 probleempje,.. hij meet alleen onder 0... En hij kan tot -50!
Ik wacht dus nu op de volgende ijstijd... :D



Weer een vriend Bart, Marga van O-O heeft n.l. een gelijknamige partner, hallo Bart! Volgens sommige is de nieuwe ijstijd op komst, andere stellen dat Europa een broeikas gaat worden, ik heb in ieder geval al een paar broeikastjes gekocht, de vorige had ik net afgebroken!! De theromometer in jullie tuin is misschien te slijten aan een goede kennis van mij in labland. Kan hij gelijk even de groeten doen aan Babbelbetje.

Greetzzz,
fred

Plaats reactie