Valwind (??) en veel onweer met zware regen Malgrat de Mar

Bent u getuige van extreem weer (geweest) dan kunt u dat hier melden.
Plaats reactie
ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Valwind (??) en veel onweer met zware regen Malgrat de Mar

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 14 aug 2007 17:46

Sorry voor de lange onderwerps titel maarja, wel het duidelijkst ;)

Laatst, op de nacht van de 12e op de 13e (aug 07) is er veel onweer geweest, heb weer aardig wat filmpjes geschoten.. 8) Maar voor dat het begon hebben we waarschijnlijk te maken gehad met een valwind-downburst, ik wou net gaan pitten, toen ik ineens de opgestapelde kratten hoorden vallen, in princiepe niks aan de hand, daarna hoorde ik de wind scheuren over het balkon en ben ik uit nieuwschierighedi gaan kijken, wat ik toen aantref zal lang in mijn geheugen blijven, enorm veel wind met regen, rondvliegende luchtbedden en rubberbootjes (van de hotelbalkons afgewaaid) en de was ging notabene nog buiten, die als een wilde over het balkon dansde, was een heel gebeuren, mensen gillen, meer puin, glas dat stuk gaat, bomen omgewaaid, en stortende regen, zeer slecht zicht.. ging erg tekeer, wind is moeilijk in te schatten, maar ik gok op 10 bft, of zelfs meer.. daarna toen de wind was afgezwakt begonnen de bliksems, en wat voor, het was geweldig, en ik had natuurlijk weer de pech dat ik 2 verticale bliksems vlakbij miste, heb wel horizontale flitsen, daar niet van maarja, moet alles ff op Youtube gooien... en dan horen jullie het wel.. maar het was weer een supernacht, met veel spektakel.. :P

Tot snel..

Zaferr

Marijke

Bericht door Marijke » 14 aug 2007 18:07

Hoi Zafer,

Nou je hebt me het nachtje wel gehad zo te lezen! En hadden ze dit ook voorspeld of kwam het helemaal uit het niets :roll: ??
We wachten met smart op de filmpjes/foto's, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt. 8)

Groeten Marijke

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 14 aug 2007 18:10

Heeey,

tja het was super, op meteoalarm.eu wel waarschuwingen voor regen/onweer.. maarja, had al gerekend op zwaar weer, en de rest van de fam zei nee het word niet slecht, en iedreen keek me zuur aan bij het ontbijt.. hihi :roll: Ach, ik zei ook maar wat.. maar over 10 dagen weer thuis (eindelijk.. begin beetje heimweeërig te worden, wat een mooi woord:P) maarja, dan zet ik ze snel op het net..

Ciaoo

Zafer

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 15 aug 2007 08:52

Dat klinkt zeer spectaculair ...

Kan bijna niet wachten tot je de filmpjes post

Geniet nog van je vakantie :wink:
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

MikeG

Bericht door MikeG » 15 aug 2007 10:53

Kijk een echte weerfanaat :wink: , iedereen gilt en is in rep en roer en Zafer staat te genieten met zn camera :lol:

Het was ook op TV, was aardig noodweer geweest daar.

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 15 aug 2007 10:58

Je zou niet goed wijs zijn als je zo'n gratis spectakel gewoon aan je neus laat voorbij gaan.
:D

Ik geef toe dat we in de minderheid zijn maar al die dingen die we zien en meemaken kunnen ze ons nooit meer afnemen
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 15 aug 2007 13:45

Haha,

tja het is zo dat ik mn camera altijd bij me heb, met opgeladen batterijen, elke nacht in de oplader.. en ja, ik heb hem bijna altijd bij me, en in dit geval was ik gewoon in mn hotelkamer.. nu bloedjeheet, 31 graden in de schaduw (heb thermometer meegenomen, kon het niet laten.. ;) )
Maar voor de rest alles hier goed.. vrijdag word er weer regen verwacht, maar we zien wel hoe het afloopt...

hoop dat het in het o zo geweldige zomerland Nederland wat beter gaat... hihi :roll:

Zafer

Martijn
Senior Member
Senior Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:36

Bericht door Martijn » 05 sep 2007 16:34

Stomtoevallig was 13-8 mijn beste leuk weer dag.

Begin een enorme mooi lucht, mooi grijs en kolkende luchten, enorme stortbui erachteraan. Gevolgd door shelf cloud en daarna een enorme hoosbui, dat leek ook behoorlijk op een valwind. Met onweer en regenboog. Het bleef doorrommelen, supermooie cumulonimbus daarna zichtbaar. Avonds weer onweer!

Plaats reactie