Chase Verslag / Onweer op Afstand. (23-06-2007)

Bent u getuige van extreem weer (geweest) dan kunt u dat hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Chase Verslag / Onweer op Afstand. (23-06-2007)

Bericht door SpeedyGJ » 18 jul 2007 10:11

De dag begon wel leuk, even met mijn maat de stad in geweest enzo blablabla :) in de avond zijn we terug gegaan naar huis, we zagen een dreigende lucht weg drijven, mijn maat moest nog even snel naar zijn huis om wat spul thuis te brengen, toen hij naar binnen liep begon de pret, 1 dikke knal op afstand, (meer mensen die deze hebben gehoord?) en toen wisten we het, chasen die handel :D we zijn naar ons huis gegaan om de camera apparatuur te halen. We hebben onze spullen gepakt, en we zijn direct weg gegaan. Eerst gingen we richting mijn fotografie plek, daar aangekomen bleek het toch niet zo'n goeie plek te zijn, dus zijn we door gefietst. Op gegeven moment zagen we helaas nog maar weinig keus en zijn we over een autoweg gefietst, waar nu gelukkig ook een fietspad langs gaat :) kortom richting kollum die kanten uit. Kleine 500 a 1 km verderop hadden we een brug waar redelijk mooi uitzicht was, en zijn we hier gaan staan. We hebben onze apparatuur uit de tas gehaald en gaan met de baan, we hebben verschillende bliksemwaarnemingen gezien inc donder, sommige dreunen best hard en er waren ook mooie wolkenluchten te zien + regensluiers, we zagen zeer waarschijnlijk een hoos, maar als we de foto's hebben gekeken kwamen we op een conclusie dat het gewoon om een dunne regensluier ging, helaas! Achter ons vormde weer een forse bui die alleen nog maar verder begon te activeren. Even later hebben we de weg terug genomen en zijn we naar een fietstunnel gefietst, daar aangekomen hebben we nog een paar foto's en video's gemaakt, en toen begon het te regenen :) ik had er maar weinig hoop op, maar op gegeven moment leek de bui zelfs verder te activeren en begon het behoorlijk te hoozen! We hebben de camera's er weer bij gepakt :) ik was even zo gek om er door heen te lopen met nu als verkoudheid als gevolg :D Na deze bui scheen de zon weer en kregen we nog een prachtige regenboog te zien, na dit hebben we de weg naar huis voort gezet, einde van de chase was nabij :) We hebben in-totaal 9km gefietst, totale duur was kleine 1.5 a 2 uur.

Hier een paar foto's, de bijgesloten link staan alle foto's van de chase, video's komen later. Tot de volgende chase :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik hier voor alle foto's
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

MikeG

Bericht door MikeG » 18 jul 2007 15:45

Ook dit heb ik weer met plezier gelezen, die foto met die regenboog ziet er schitterend uit.

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 18 jul 2007 15:52

Dankje MikeG :) ik heb echt genoten deze dag!
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

Martijn
Senior Member
Senior Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:36

Bericht door Martijn » 19 jul 2007 10:45

Ah je hebt hem hier ook even neergezet, het blijft mooi om naar te kijken! :D

Plaats reactie