Noodweer Alkmaar 5 Juli 2007

Bent u getuige van extreem weer (geweest) dan kunt u dat hier melden.
Plaats reactie
ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Noodweer Alkmaar 5 Juli 2007

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 04 jul 2007 23:52

Hallow mensen,

Wow! wat ik vandaag wel niet heb meegemaakt, het was niet normaal..
Enorme slagregens met felle flitsen waar je blind van werd en donders zo hárd, dat mijn ramen bijna uit mijn kozijnen werden geschud :P

Rond 0:50 begon het al, gele luchten, windstil, in mij ogen, stilte voor de storm.. Het was 1:05, Ik werd al nieuwschieriger, kroop uit mijn dakkapel, en ineens.. Slagregens.. BOEM! KNAL! Zware klappen die mij het stuipen op het lijf jaagde, waardoor ik snel naar binnen kroop! de regen begon harder en harder, en toen ik op mijn davis keek, zag ik een neerslagintensiteit van
maar liefst 172mm/hr!! Die krimpte tot 145,8mm/hr, en vervolgens BAM! KNAL! Met groot geweld word ik van mijn plaats afgeschrokken, weer een flits, geweldig, maar ook zo aanstangjagend.. Het knalt hier als een gek wanner de bui op zn hoogtepunt is, flitsen waarvan je haast blind zou worden, en knallen die je doof maakte, en het huis zouden doen instorten, het klonk als een veldslag, niet te geloven!! Met de camera heb ik wat filmpjes opgenomen, die redelijk zijn gelukt, Regen totaal uit de bui was 9,2mm zit nu op 11,2mm en het kletterd lekker door, af en toe een heerlijke flits en een geweldige knal!

Dit zal ik nooit vergeten ;-) vond het een geweldige ervaring, en ben nooit zo opgewonden en bang tegelijkertijd geweest, vooral met die flitsen en donders, pfoe..
Hoop dat ik jullie een ervaring rijker heb doen maken, heb helaas geen foto's, en de filmpjes, tja, die zou je persoonlijk even kunnen vragen!

Groetjes, Zafer

MikeG

Bericht door MikeG » 05 jul 2007 09:25

Hey Zafer,

Ook hier ging het vannacht aardig tekeer, denk niet zo heftig als bij jou maar wel onweer en ook zo'n 10 mm neerslag met een intensiteit van 95,2 als hoogtepunt, wel niet zo heftig als bij jou maar toch :wink:

Een leuk verslag, ik voel de spanning als ik het lees..........enneh...NOOIT meer met onweer uit je dakkapel klimmen he :shock:

Groeten, Mike.

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 05 jul 2007 10:14

Heey Mike,

tja, het was nog 'weerlicht' dak uit me raam klom :roll:
Toen het begon te regenen ging ik snel naar binnen en al gauw volgde de heftige regens en onweers :D.. Zal nog proberen om filmpjes online te zetten, iemand een idee hoe?

Groetjes, Zafer

MikeG

Bericht door MikeG » 05 jul 2007 11:04

Filmpjes online zetten kan via YouTube.
Even aanmelden en je kan zo je filmpjes online zetten.

Ik denk dat de mensen dat wel leuk vinden om die te zien, ik wel iig :lol: .

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 05 jul 2007 13:15

Heb me filmpjes terug bekeken,

en het bleek dus dat ik een schicht heb gefilmd :D:D
nouja, zal even kijken op youtube!

Zafer

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 05 jul 2007 13:28

heb wel een fototje voor jullie van de oranje lucht, let niet op de kwaliteit, de flitser moest uit, omdat ik anders niks fotografeer, heeel logisch ;-).. maar doordat de flitser uitstaat is de camera erg gevoelig voor bewegingen.. filmpjes volgen!
ik zou de foto kijken in een dokere ruimte :lol: zijn best onduidelijk!

Afbeelding
Shot with Photosmart M425 at 2007-07-05

Groet, Zafer

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 05 jul 2007 13:53


Marijke

Bericht door Marijke » 05 jul 2007 14:35

Hoi Zafer,

Dit is echt genieten, geweldig die geluiden!! Ik had de volumeknop op de hoogste stand en de koptelefoon op, om niets te missen van dat geweld.

Btw dat verslag krijg ik kippevel van! Ik kan me ongeveer voorstellen wat je hebt gezien en gehoord. Ook ik heb ooit een zeer zwaar onweer meegemaakt met ook nog een bolbliksem. Staat hier elders in het forum.

Leuk gedaan!!

Groeten Marijke

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 05 jul 2007 14:36

Dankje Marijke,

heb het beetje express gedaan ;-) is dus goed overgekomen :)
Hoop snel weer eens zoiets mee te maken!

Groet zafer

MikeG

Bericht door MikeG » 05 jul 2007 14:53

ZaFeRiNoViiC schreef:Met de heftigste donder:
http://www.youtube.com/watch?v=pQTNOoTrkkY

Geweldig, zet hem maar eens op pauze en dan bij 34 seconden :wink:

Misschien nog een TIP, probeer het eens met je webcam en dan via WebcamXP, daar kan je namelijk ook mee opnemen.

luckie
Full Member
Full Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2005 22:56

Bericht door luckie » 06 jul 2007 10:03

Gave filmpies!!!

Ben nog op zoek waar je dichtbij het ziet inslaan...

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

re dichtbij...

Bericht door Gerben KLU » 06 jul 2007 21:01

Heb deze link van deze site, maar kon hem ff 123 niet vinden.
Gelukkig had ik zelf de url nog .
Misschien heb je deze ook al eens gezien.
klik

luckie
Full Member
Full Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jan 2005 22:56

Bericht door luckie » 06 jul 2007 22:16

Pfoeiiiiiiiiiiii :?

Martijn
Senior Member
Senior Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:36

Bericht door Martijn » 09 jul 2007 15:17

5-7, een van de beroemde onweersdagen, 5-7-2005 had ik een van de hevigste onweders in de top 20, 25-6-2005 staat iets hoger in de top.
25-6 ook een beroemde slechtweer dag, 2005: hevig onweer 2006: hevig onweer in Duitsland 2007: Wolkenspectakel met onweer, zeer hevige regen. Ik zal eens die filmpjes gaan bekijken.

Update: Mooi gedaan alleen is het niet goed te merken hoe heftig het geweest moet zijn maar jij bewijst dat het ook rond Alkmaar kan!

Gebruikersavatar
Wietse
Full Member
Full Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2007 11:38

Bericht door Wietse » 17 jul 2007 05:54

MikeG schreef:
ZaFeRiNoViiC schreef:Met de heftigste donder:
http://www.youtube.com/watch?v=pQTNOoTrkkY

Geweldig, zet hem maar eens op pauze en dan bij 34 seconden :wink:

Misschien nog een TIP, probeer het eens met je webcam en dan via WebcamXP, daar kan je namelijk ook mee opnemen.


Ja dat is grappig, het is dan gewoon licht :!: Trouwens prachtig verhaal hoor Zaver, heel leuk om te lezen, maar ook spannend :wink:.

Plaats reactie