Natuurrampen eisen 92.000 levens in 2005

Bent u getuige van extreem weer (geweest) dan kunt u dat hier melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Natuurrampen eisen 92.000 levens in 2005

Bericht door dvdijk » 30 jan 2006 16:28

Natuurrampen eisen 92.000 levens in 2005

GENEVE - Het aantal natuurrampen is vorig jaar gestegen, waardoor tientallen miljoenen mensen hulp nodig hadden. Het aantal doden door natuurrampen nam echter af, meldde de Verenigde Naties maandag.

De denktank International Strategy for Disaster Reduction (ISDR) telde vorig jaar 360 rampen, een toename van 18 procent. In totaal verloren 91.900 mensen het leven, van wie ruim 73.000 door de aardbeving in Pakistan. Een jaar eerder lag het dodental nog op 244.500, maar daarin waren de ruim 226.000 slachtoffers van de tsunami in Zuidoost-Azië meegerekend.

Schade

Al met al waren 157 miljoen mensen vorig jaar betrokken bij natuurrampen, die voor 159 miljard dollar schade aanrichtten. Dat bedrag is veel hoger dan in 2004, toen de schade ruim 92 miljard dollar bedroeg. De ISDR tekende daarbij aan dat de schade ook de verzekeringsschade bedraagt, die in rijkere landen veel hoger ligt.

Katrina

De orkaan Katrina in de Verenigde Staten alleen al veroorzaakte in augustus een schade van 125 miljard dollar.

Bron: Nu.nl
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

MikeG

Bericht door MikeG » 07 mar 2007 15:50

Zal de natuur straks onze grootste vijand worden?
Ik vind extreem weer natuurlijk geweldig, maarja als daar mensen bij om komen ............... :cry:

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 08 mar 2007 18:20

Dat vergaat mij ook Mike. Prachtig al dat natuurgeweld, maar zodra het levsn gaat kosten of ook niet onbelangrijk, veel geld, dan is dat niet leuk meer.

Ik ben bang dat de natuur inderdaad steeds meer tegen ons gaat werken. Uiteindelijk hebben we dat zelf zo gewild, want om maar eens Kyoto te noemen, de grootste vervuilers houden hunb oogkleppen op. En aangezien wij steeds meer groen opofferen gaat dit steeds meer kosten bij natuurgeweld, inclusief mensenlevens. Ik ben zeer pessimistisch wat dat betreft, want de lijnen stijgen maar door (temperatuur etc).

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

MikeG

Bericht door MikeG » 17 mar 2007 17:47

Ja klopt, ik ben ook bang dat het de verkeerde kant op gaat.
Tis behoorlijk krom hoor op de wereld.

Wij overal een spaarlamp in doen en in Las Vegas kijken ze niet op een paar honderd lampjes meer ;-)

Maarja ik heb hier wel eens een discussie over op mn werk, hahaha, dan hoor je bv : " ik heb een auto die rijd best wel zuinig", ja zuinig voor je portemonnee, maar het milieu blijf je er mee vervuilen.

We doen er allemaal aan mee en we kunnen niet meer terug, de natuur zal zich gaan verzetten en zal het ook gaan winnen van ons, daar ben ik van overtuigd.

Fred

Bericht door Fred » 17 mar 2007 23:50

MikeG schreef:We doen er allemaal aan mee en we kunnen niet meer terug, de natuur zal zich gaan verzetten en zal het ook gaan winnen van ons, daar ben ik van overtuigd.

Mike&Dick,

Vlg mij een waarheid als een koe (Absolute waarheid dus, dit om onduidelijkheden te voorkomen), maar we hebben ook te maken met invloeden uit het helal! Helalgetijden te noemen? Daar wordt door wetenschappers bedroevend weinig over gesproken, zouden zij het niet weten....my a..(er is geen geld mee te verdienen!) :cry: Blijft staan : we krijgen een gigaprobleem! Tenzij we kiewen krijgen.

Overigens vind ik niet dat de auto per definitie de schuld van alles moet krijgen. Wat te denken van een politicus die zich als milieu-activist opwerpt, terwijl hij een twintigvoudige(t.o.v.gemiddeld)energierekening heeft? Wie breed heeft laat alles hangen :twisted: De keintejs zijn de dupe!

En ik maar zingen(samen met Madonna)..'"there's nothing more to lose...I wanna go higher"

Plaats reactie