Vraagje over de WS 2305

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Vraagje over de WS 2305

Bericht door Sheltieman » 04 dec 2004 18:30

Hallo,

Zoals ik reeds vermelde heb ik een WS 2305 weerstation aangeschaft, maar wanneer ik hem aan 220 V zet blijven de lampjes in het apparaat constant branden en gaat geeft de sensor van de binnentemperatuur ongeveer 1,5 graad teveel aan. De sensor wordt opgewarmd door de lampjes. Niet dat het erg is, de temperatuur staat straks wanneer ik hem volledig heb geinstalleerd toch op de buitensensor denk ik, maar toch.
Weet iemand hier iets op, ik kan niet vinden hoe deze lampjes uit kunnen.
Of een ander idee?

Alvast bedankt,


Sheltieman.

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 04 dec 2004 18:54

Hoi Sheltieman,

Het volgende staat in de usermanual van de WS2305:

Back light Using batteries: • Pressing any key (other than the MINUS(-) key) will activate the back light on the base station for 16 seconds or will stay ON constantly if the key is pressed and held • Pressing the MINUS(-) key will activate the back-light for 1 minute
Using the AC/DC power adapter: • The back-light is continuously lit for user comfort.

Hier staat dus dat als je een adapter gebruikt, de verlichting constant aanblijft. Dit kun je blijkbaar niet uitschakelen.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 04 dec 2004 19:13

Ja Sietse,

Je hebt gelijk, nou ja dan maar voor de binnentemperatuur een simpel ander thermometertje erbij.

Groeten,

Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 04 dec 2004 19:22

Using the AC/DC power adapter: • The back-light is continuously lit for user comfort.


En dit werkt bij mij niet. Het station zit gewoon met de adapter op 230V, maar het lichtje brand na het indrukken slechts 1 minuut. Hoe dat kan? Zou het niet weten ! :cry:

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 04 dec 2004 19:33

Waarschijnlijk omdat jij de 2300 hebt, Dick en ik de 2305, zeker een iets vernieuwde versie.
Lampjes blijven hier dag en nacht branden.

Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 04 dec 2004 20:01

Hoi Sheltie,

Ik heb net het boekje voor de WS-2300 nogmaals doorgelopen, maar hierin staat toch werkelijk dat hij gewoon moet blijven branden. Op batterijen brand hij ongeveer 5 seconden, op adapter blijvend. Maar dus niet bij mij. Na een minuut gaat hij weer uit. Maakt mij niet zoveel uit, want mijn computer staat toch dag en nacht aan, zodat ik makkelijk kan kijken naar welke waarde dan ook. Maar goed is het niet, terwijl hij dat eigenlijk wel zou moeten zijn.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 04 dec 2004 20:11

Ja Dick, dan is dat toch een foutje als dit echt in het boekje staat, nou ja, de lampjes doen het in ieder geval wel.

Wat ik wel heb trouwens is dat het softwareprogramma dat erbij zit, Heavywheather, niet ziet dat er een apparaat aanhangt, hij zou automatisch moeten worden gevonden maar dat doet hij niet.
Ik heb al wat zitten switchen tussen de Com poorten, zonder succes.
Heeft iemand dit ook gehad?


Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 04 dec 2004 20:29

Ik heb al wat zitten switchen tussen de Com poorten, zonder succes.


Nou Sheltie, dit heb ik ook gehad. Waarschijnlijk ligt daar toch het probleem. Vermoedelijk staat er een ander apparaat op com2 ingesteld en dan vertikt HeavyWeather het over te nemen. Via apparaatbeheer kun je com2 vrijmaken en misschien lukt het dan wel. In mijn geval was het mijn PDA die door ActiveSync com2 bezette. Ik weet nog goed dat het een heel gedoe was het goed te krijgen. Ik heb op het laatst de software van pda en activesync eraf gegooid. Toen ging het pas goed.

Veel succes verder. Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 04 dec 2004 20:51

Dick, dat was inderdaad het probleem.
Ik heb ook een pda en ik heb Com 1 uitgeschakeld en later weer ingeschakeld en toen vroeg hij of ik de Activesync van de PDA moest verwijderen o.i.d. en toen deed Heavy Wether het meteen.

Bedankt.

hvrhijn
New
New
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2005 20:39

verlichting

Bericht door hvrhijn » 26 apr 2005 14:06

Hallo
Ik heb iets gevonden dat als je het station op 220v hebt de verlichting uit kan doen.
Installeer het progamma meinwetter en daar kun je als optie het licht aan en uit doen.

Groetjes Henry

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 06 mei 2005 16:08

Installeer het progamma meinwetter en daar kun je als optie het licht aan en uit doen.


Klinkt wel leuk. Maar waar kan ik dat vinden?
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 06 mei 2005 18:44

Even zoeken op Google op mein wetter +software en voila.

http://www.steincs.de/ws/en/download/index.html

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 06 mei 2005 22:29

Heb jij dit ook al gebruikt en wat zijn de ervaringen ermee?
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 06 mei 2005 23:17

Nee, deze software is alleen voor WS23xx. Ik heb een Davis.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Plaats reactie