Regenmeter La Crosse WS 3600 vraagje.

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Regenmeter La Crosse WS 3600 vraagje.

Bericht door Plug » 03 dec 2004 13:15

Ik heb gister mijn WS 3600 binnen gekregen, en nu heb ik een vraagje over de regenmeter.
Als ik de regenmeter heb aangesloten en doe het wipwapje op en neer dan geeft hij niets aan op het display.
Hoe vaak moet de wipwap op en neer voor hij 1 mm water aangeeft??
Ik heb de regenmeter al doorgemeten en die werkt goed.
Als ik de regenmeter simuleer met een stekkertje en een draadje op de hygro/temp unit werkt het ook niet.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Regenmeter

Bericht door dvdijk » 03 dec 2004 14:47

Hoi Plug,

Van harte welkom op dit forum.

Heb je de aansluiting goed gecontroleerd? Het blijkt namelijk vaak dat de connector niet in de juiste ingang zit van de thermo-hygrometer. Als dat het niet is, heb je denk ik een probleem. Ik zou dan terug gaan naar de winkelier. Ik weet van anderen dat zij ook dit probleem hebben gehad. Dan is het een fabricage fout. Hoevaak zo'n wipwap op en neer moet gaan weet ik eigenlijk niet.

Succes ermee, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 03 dec 2004 15:08

Hoi Dick,

Bedankt voor je welkom en je reactie.
Ik ben wat nieuwe elektronica betreft nog al vaak een pechvogel, en ik heb altijd dingen die een ander nooit heeft.
Dit was ook weer zo'n geval, ik ben nog al ongeduldig en had geen zin om de rommel terug te sturen, dus heb ik de zender maar even uit elkaar gesloopt.
Daar zag ik al snel het probleem, er was een contact van het telefoonstekkertje van de regenmeter niet gesoldeerd.
Heb hem even vast gesoldeerd en nu werkt het perfect.

M.v.g, Fokko

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 03 dec 2004 16:03

Hoi Fokko,

Blij te horen dat je het weer hebt kunnen repareren. Heb je ook al een website? Zo ja, was is dan je link?

Groeten, Dick

Ps: Je kunt jezelf en/of je station voorstellen in de topic "voorstellen". :lol:
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 03 dec 2004 17:13

Hoi Dick,

Ja ik ben ook blij dat het weer werkt, want als je het moet opsturen ben je het spul zo een paar weken kwijt.
En de week wachten nadat ik hem had besteld duurde mij al haast te lang. :D
Nu moet het spul nog het dak op. (flat 3 hoog)
Wat de website betreft, dat kan nog wel even duren want ik moet eerst nog uitvinden hoe dat allemaal werkt.
Ik had al een mooi programma gevonden maar die ondersteunt de WS 3600 nog niet. :cry: (Weather Display)
Maar als het zover is dan laat ik het wel horen.
En wat het voorstellen betreft, dat zal ik binnenkort ook even doen.

Fokko

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 03 dec 2004 17:53

Hoi Fokko,

Ik heb even op de website van LaCrosse gekeken en daar staat het volgende voor de WS3600: Rainfall per impuls : 0.518 mm

Dus per wipje (of wapje) heb je 0,518 mm. Ik heb net even op de website van Dick gekeken, die heeft ook een LaCrosse weerstation en die heeft vandaag 0,51 mm gemeten, dus 1 impuls.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 03 dec 2004 18:31

Hoi Sietse,

Bedankt voor de info en de moeite die je hebt genomen, dit had ik achteraf zelf ook kunnen vinden door beter te zoeken en lezen. :oops:
Maarja aldoende leert men. :)

Fokko

Fred

Bericht door Fred » 16 mar 2006 13:00

Hoi Fokko,

We zijn inmiddels meer dan een jaar verder en het komt regelmatig voor dat er mensen vragen stellen over de WS-3600. Ben zodoende zeer benieuwd naar jou belevenissen en wil je dus even vragen of je die nog eens bekend wilt maken.

B.v.d.
Fred

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 16 mar 2006 23:00

Hallo Fred,

Wat mijn ervaring betreft met de WS3600: Ik heb inmiddels een nieuwe buitensensor gekregen want die was 18 dagen nadat de garantie was afgelopen stuk.
Hij gaf draadloos en bedraad vaak niets meer door.
Ik heb hem even uitelkaar gehad en toen bleek dat de elektronica erg was aangetast door het weer.
Er zat zelfs een printbaan bij die helemaal verrot was.
Ik heb toen na afspraak met de winkel het spul terug gestuurd en ze hebben toen de buitensensor zonder kosten vervangen.
Dus dit was op zich goede service, alleen ik hoop niet dat zoiets elk jaar moet.
Maar met de nieuwe sensor heb ik nu ook al weer een paar keer uitval gehad, het maakt dan ook niet uit of hij draadloos werkt of niet.
Na een paar uur later of een halve dag dan doet hij het gewoon weer
Wat de metingen betreft ben ik zeer tevreden over het apparaat.
Dus op zich tevreden met iet wat gemengde gevoelens.

Gr, Fokko

Fred

Bericht door Fred » 17 mar 2006 03:08

Hadi Fokko!

Zo'n snel antwoord had ik niet verwacht, dank daarvoor! Ben blij om te horen dat je over all toch een tevreden gevoel hebt en hoop dan ook dat voorgenoemde problemen zich niet zo snel zullen herhalen. Ik kijk nog altijd wat jaloers naar de bezitters van de WS-3600. Het lijkt mij een erg leuk WS. Fijn dat je even de moeite hebt genomen om een berichtje te plaatsen. Zo kan een ieder e.e.a. afwegen.

Tot de volgende?

Groeten, Fred

P.S. Ben benieuwd of SpeedyGJ nog aanvullingen wil doen...

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 17 mar 2006 10:59

En heb je al een website?? :D ik heb de 3610, voldoet me erg goed :) alleen gegevens via kabel verzenden gaat bij de regenmeter niet goed, voor de rest een leuk WS :)

En nu: Hier met die link :P
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 17 mar 2006 13:30

Tja wat website betreft is het nog niet veel soeps :?
Ik heb momenteel een demoversie van Weather Display draaien en die bevalt tot nu toe erg goed.
Maar ik zit er een beetje tegenaan te hikken om het te kopen omdat ik eigenlijk ook nog in m'n achterhoofd het idee heb om een Davis pro te kopen.
En dat app. is mij eigenlijk nog wat te duur en daar komt dan ook nog software bij geloof ik.
Dat wordt sparen dus.
En om dan eerst €70,- voor Weather Display uit te geven.......,ik ben er nog niet uit.

Gr, Fokko

Oja, link naar tijdelijke pagina: http://www.telebyte.nl/~plug/index2.html

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 17 mar 2006 15:08

Ik heb momenteel een demoversie van Weather Display draaien en die bevalt tot nu toe erg goed.
Maar ik zit er een beetje tegenaan te hikken om het te kopen omdat ik eigenlijk ook nog in m'n achterhoofd het idee heb om een Davis pro te kopen.


Hoi Plug,

Weather Display kun je gerust gaan gebruiken hoor. Zodra je een Davis hebt kun je heel goed met WD blijven werken, want WD kun je via heel veel stations draaien. Nooit een miskoop dus. En dan kun je er nu mee gaan experimenteren, dat als je een Davis hebt, alles al goed voor elkaar is. Het enigste wat je nodig hebt bij een Davis is een USB Datalogger en Weatherlink (software). De data wordt door de logger d.m.v. Weatherlink naar WD gestuurd. Bij een Davis moet je dus Weatherlink en een datalogger gebruiken. Daarnaast kun je WD gebruiken om je websites te uploaden, die veel uitgebreider is dan alleen Weatherlink.

groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

Bericht door olivier » 27 jun 2006 19:04

Wat betreft de regenmeter, helemaal %#$@%, station is in februari gekocht, en heeft het de regenmeter het nu begeven, ik denk zelf dat het aan de (bi-metaal) ligt, het glazen (soort van weerstandje) achtig ding in de regenmeter, die contact maakt waneer het magneetje voorbij komt.
Ik ga hem van het weekend doormeten, en hopelijk komt er wat nuttige info uit. :)

Plaats reactie