Nieuwe hardware

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Nieuwe hardware

Bericht door Jan Smit » 05 okt 2007 13:33

http://www.meteobeverwijk.nl/Diashow/images/weer/weerstation_mws_9-5_1.jpg

Beverwijk heeft ze davis pro weggedaan en dit merk genomen.
Ik had er nooit van gehoord maar ziet er wel leuk uit.

http://www.meteobeverwijk.nl

MikeG

Bericht door MikeG » 05 okt 2007 16:29

Wat was de reden voor het wegdoen van de Davis Jan?

Dat nieuwe station zegt mij niet zoveel, wat is dat voor merk/type?

Fred

Bericht door Fred » 05 okt 2007 16:30

Hee Jan,

Dit vind ik opmerkelijk...je deed jou Davis weg? Zal een weloverwogen en dus goed besluit zijn, maar meestal zien we dat anders gebeuren. Het is mij overigens niet duidelijk wat voor WS je nu hebt aangeschaft. Ben wel zeer benieuwt naar het hoe en waarom. Zo je ons even iets meer willen vertellen, vind dit n.l. zeer interessant. B.v.d.

Vriendelijke groet,
Fred

PS. Jou site maar even toegevoegd aan m'n favorieten.

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Bericht door Jan Smit » 05 okt 2007 16:31

MikeG schreef:Wat was de reden voor het wegdoen van de Davis Jan?

Dat nieuwe station zegt mij niet zoveel, wat is dat voor merk/type?


De draadloze overdracht werkte vaak niet dat is de reden dat hij dat andere merk gekozen heeft.

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Bericht door Jan Smit » 05 okt 2007 16:33

Fred schreef:Hee Jan,

Dit vind ik opmerkelijk...je deed jou Davis weg? Zal een weloverwogen en dus goed besluit zijn, maar meestal zien we dat anders gebeuren. Het is mij overigens niet duidelijk wat voor WS je nu hebt aangeschaft. Ben wel zeer benieuwt naar het hoe en waarom. Zo je ons even iets meer willen vertellen, vind dit n.l. zeer interessant. B.v.d.

Vriendelijke groet,
Fred

PS. Jou site maar even toegevoegd aan m'n favorieten.


Het is niet MIJN station maar van een kennis.

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Bericht door Jan Smit » 05 okt 2007 16:35

Meteo Beverwijk is gelegen in het centrum van Beverwijk op een steenworp afstand van de wijkertoren.
Sinds augustus 2007 beschikt Meteo Beverwijk over een nieuw weerstation, de MWS 9-5 van Reinhardt System- und Messelectronic GmbH.
Deze fabrikant maakt meetapparatuur, waaronder professionele weerstations. Het oude weerstation, de Davis Vantage Pro zorgde regelmatig voor problemen door uitval bij het doorgeven van de gegevens (wireless) en een defecte UV sensor. De MWS 9-5 is gecalibreerd volgens internationale standaard. Hierdoor zijn de huidige weergegevens nog betrouwbaarder geworden.
In de testperiode (aug. en sept.)zijn de waarden van de MWS 9-5 vergeleken met die van de Vantage Pro.
Hieruit is gebleken dat de MWS 9-5 de windsnelheid, neerslag, zonnestraling en temperatuur nauwkeuriger meet.
Ook is de meetfrequentie hoger dan eerder. De meetgegevens worden nu iedere 10 sec. getoond, maar elke 2 sec. gemeten.

Fred

Bericht door Fred » 06 okt 2007 13:29

Ok Jan,

Nu wordt e.e.a. wat duidelijker :

Dit is jou site?

En dit is het WS

Correct?

Nu kan ik mij er iets bij voorstellen. Echter ik ben zeer benieuwt naar het prijskaartje van de MPS. Uit jou bericht kan ik niet afleiden of de MPS nog steeds draadloos werkt, het draadloos werkend WS heeft hier al vaak ter discussie gestaan echter de Davis van Zafer werkt uitstekend als ik alles goed heb begrepen.

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Bericht door Jan Smit » 06 okt 2007 14:40

Nee bijna goed dit is mijn site.
http://home.orange.nl/jansmit/weer/heemskerk2.htm

De gegevens worden met de hand ingevoerd met een ws van de aldi temp en vocht de andere gegevens haal ik van.
http://www.meteobeverwijk.nl

Ik moet nog een weerstation kopen ik twijfel tussen de La crosse ws3600
of de nexus usb pro maar hier zijn weer problemen met aansluiten op een pc dus ik weet het op het ogenblik even niet de mast staat al op het dak 10 meter hoog (oude tv mast).
Zo gauw ik wat heb horen jullie het de site is er al.

Plaats reactie