Weerstation Nexus defect ???

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Weerstation Nexus defect ???

Bericht door Inferno FS » 03 sep 2007 14:02

Hieronder vinden jullie de e-mail die ik verstuurde naar de weershop...

Gelieve even te lezen
Beste

Het weerstation TFA Nexus werd bij mij op 23/08/2007 geleverd.
Sinds afgelopen vrijdag is alles geinstalleerd.

Het volgende is me echter opgevallen.
Wanneer de USB kabel is aangesloten en de PC staat aan, valt het signaal van de anemometer weg op het weerstation.
De waarden ivm de wind metingen worden dan streepjes.

Als de USB verbinding niet actief is (= computer afgesloten) is er geen probleem.

Wanneer is de kabel uit het weerstation trek of de PC afsluit komen de waarden van de windmeting terug op het scherm.

Kan u mij vertellen wat het probleem is?
In de bijlage heb ik een aantal foto's geplaatst. Op de foto's werkt alles naar behoren.
Die geven u misschien een beeld van wat het probleem zou kunnen zijn.
De mast waarop de anomometer bevestigd is zo'n 6.5 m hoog en staat zo ongeveer op gelijke hoogte met het weerstation. De afstand tussen weerstation en mast is ongeveer 34 m. Het signaal moet daarbij 1 maal door een muur.

(Foto DSCN0125 is genomen uit een dakraam. Het dakraam van de kamer waarin het weerstation geplaatst is.)


In afwachting van u antwoord,


Foto's zijn hier te vinden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie ???
Laatst gewijzigd door Inferno FS op 20 mar 2008 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

MikeG

Bericht door MikeG » 03 sep 2007 15:04

Ja erg vaag , is dit op alle usb poorten zo? lijkt wel een spanning of aardingsprobleem :roll:

En wat geeft de weershop voor antwoord dan????

Wel jammer dat je zo laag zit met je windmeter, ik zie veel bomen eromheen staan die een stuk hoger zijn, kan je die windmeter niet beter op het dak plaatsen?
Laatst gewijzigd door MikeG op 03 sep 2007 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Re: Weerstation Nexus defect ???

Bericht door Jan Smit » 03 sep 2007 15:16

Zit je computer wel op een geaard stopcontakt ?

Edit MikeG : De quote weggehaald

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 03 sep 2007 17:21

Of het probleem zich voor doet op elke poort moet ik eens testen
Aarding is aanwezig

en nee het is niet mogelijk om de mast op het dak te plaatsen

Heb de mail nog maar een kleine 3 uur geleden verzonden, heb nog geen antwoord. Als er eentje is zal ik het posten

Update:
Weerstation is nu aangesloten op een andere USB poort (eentje op het moederbord) en er zijn geen problemen meer

Bedankt voor de snelle interventie manne :wink:
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 04 sep 2007 07:44

Inferno FS schreef:Update:
Weerstation is nu aangesloten op een andere USB poort (eentje op het moederbord) en er zijn geen problemen meer

Bedankt voor de snelle interventie manne :wink:


Toch nog verbinding verloren gisteren avond.
Het leek te werken maar de gegevens gingen als nog verloren
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

James
Full Member
Full Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 sep 2007 15:16

Bericht door James » 26 sep 2007 20:14

Wanneer de USB kabel is aangesloten en de PC staat aan, valt het signaal van de anemometer weg op het weerstation.
De waarden ivm de wind metingen worden dan streepjes.


ik zit met hetzelfde probleem, dus was ik wel benieuwd of er reeds een oplossing gevonden is. Ik heb eveneens geprobeerd de USB poort te veranderen, zonder resultaat, ik heb de USB kabel vervangen door een andere lengte eveneens zonder resultaat, windmeter op een andere plaats gemonteerd eveneens zonder resultaat, software geinstaleerd in engels en in duits allemaal zonder resultaat.
Ik heb echter de indruk dat er iets mis is met de software, ik heb deze reeds een tiental keren opnieuw geinstaleerd en telkens was er wel iets, de ene keer kreeg ik foutmeldingen " ‘0 41,’ ist kein gültiger Gleitkommawert " dan weer krijg ik de melding dat er geen verbinding is hoewel de kabel perfect aangesloten is dan weer krijg ik de melding dat het aangesloten toestel geen Nexus is enz. Heeft soms iemand ervaring met andere software?
Tnx James

MikeG

Bericht door MikeG » 26 sep 2007 20:49

Misschien hebben jullie iets aan deze link http://www.weersverslagen.nl/forum/lofiversion/index.php?t153.html

Jammer dat SpeedyGJ niet meer actief is op dit forum.

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 27 sep 2007 17:19

James schreef:... de ene keer kreeg ik foutmeldingen " ‘0 41,’ ist kein gültiger Gleitkommawert " dan weer krijg ik de melding dat er geen verbinding is hoewel de kabel perfect aangesloten is dan weer krijg ik de melding dat het aangesloten toestel geen Nexus is enz. Heeft soms iemand ervaring met andere software?
Tnx James


De fouten die jij hier opsomt James heb ik ook gehad.
Het begon toe ik de foutmelding kreeg " '0 41', ist kein gültiger Gleitkommawert"
Die fout is ondertussen opgelost. Volgens mij heeft die fout iets te maken met de datebase waar alle metingen in worden bijgehouden.
Dat is een klein bestandje dat je kan openen in Excel.
Ik heb de software opnieuw geinstalleerd omdat ik dacht de fout zou weggaan. Niet dus...
Pas toen ik na het deinstaleren van het progr. de map TFA Nexus (in de map Program Files) van m'n systeem verwijderde en dan terug de software installeerde was de fout opgelost.

Daarna, toen alles weer leek te werken, kreeg ik de fout dat het aangesloten station geen Nexus was.
Gewoon ff het apparaat verwijderen uit de lijst hardware en het terug opnieuw aansluiten zou dit moeten verhelpen. Dat werkte althans bij mij...

Hopelijk kan je met deze uitleg verder James.
Ik wacht trouwens nog steeds op een antwoord van De Weershop :?
Heb ondertussen m'n mail al 3 keer verzonden

MikeG schreef:Jammer dat SpeedyGJ niet meer actief is op dit forum.

Ja inderdaad jammer. Die wist veel van dit stationnetje af. :(
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

Fred

Bericht door Fred » 27 sep 2007 18:31

Hoi FS,

Dank voor jou reactie! We zitten hier naar mijn mening te springen om mensen met jou kennis! Helaas kan ik geen zinnige bijdrage leveren in die zin.

Voor de mensen die SpeedyGJ missen.... Vlg. mij heb je een grote kans om hem te vinden @ WSL :arrow:

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 27 sep 2007 19:08

Fred schreef:Hoi FS,

Dank voor jou reactie! We zitten hier naar mijn mening te springen om mensen met jou kennis! Helaas kan ik geen zinnige bijdrage leveren in die zin.

Voor de mensen die SpeedyGJ missen.... Vlg. mij heb je een grote kans om hem te vinden @ WSL :arrow:


Bedankt voor de tip Fred. Je bedoelde toch Weerstation Leeuwarden he?

{Edit Fred : Klopt, @ you're service!}

Ik me geregistreerd op dat forum en gewoon gevraagd naar Speedy. Hopelijk laat hij iets van zich horen.
Op weersverslagen.nl is hij zeker ook te vinden maar daar kan ik om één of andere reden niet meer inloggen.

Van zodra hij iets van zich laat horen laat ik iets van mij horen :roll:
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

Marijke

Bericht door Marijke » 27 sep 2007 19:35

Nog niet zo heel erg lang geleden heb ik hem hier nog gezien, maar geloof dat hij het nogal druk heeft de laatste tijd. Maar misschien kan je hem zo sneller bereiken, dat wat Fred al zei.

James
Full Member
Full Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 sep 2007 15:16

Bericht door James » 27 sep 2007 21:05

Bedankt voor de snelle reacties, ik heb er in elk geval al iets aan gehad. Ik heb dus zoals aangeraden de hele map van TFA Nexus verwijderd en alles nog maar eens geinstaleerd en blijkbaar met succes. enkel het probleem met de USB kabel blijft bestaan. Ik heb net een mail gestuurd naar TFA Dostmann en hoop dat ik er sneller antwoord van krijg dan U van de weershop. Van de weershop heb ik eigenlijk geen klagen, ik had een WS3600 die steeds totaal verkeerde waarden aangaf, ik heb dan gebeld naar de weershop en mocht het toestel binnen brengen en kreeg een ander toestel naar keuze dit is dan de Nexus geworden (waar ik dus nu weer een probleem mee heb) maar ik heb nog steeds goede hoop dit opgelost te krijgen, eventueel met de hulp van....
mvg james

MikeG

Bericht door MikeG » 28 sep 2007 09:43

Het is niet toevallig iets met een driver probleem ofzo, of dat je usb v2.0 moet gebruiken?

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Bericht door Jan Smit » 28 sep 2007 13:13

Hier staat de nieuwste versie van het programma
http://www.tfa-dostmann.de/download.asp

En misschien moet je ook de nieuwste firmware downloaden voor het station.
En heb je tijdens het installeren wel toestemming gegeven aan je firewall ?

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 28 sep 2007 13:42

De versie die te vinden is op de link is dezelfde versie als diegene die ik op m'n cd rommetje had staan.

Wat heeft de firewall te maken met het aansluiten van een weerstation op een USB poort? :?

Ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen van De Weershop. De mail is voor de derde keer verzonden 24 september
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

Plaats reactie