instellingen compoort / computer

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
jontra
Full Member
Full Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 sep 2006 10:39

instellingen compoort / computer

Bericht door jontra » 14 jul 2007 13:29

hallo allen ik heb een 2308 La Crosse

en had mijn weer station eerst draadloos aangesloten ....
een aantal weken terug heb ik eens een draadje gespannen tussen de sensor en het basisstation ... maar als ik het geheel bedraad heb aan gesloten krijg ik met grote regelmaat als maximum waarde 91.8 KM/H te zien ... dit terwijl het soms bijna niet eens waait !!!!

Kan hier een verband liggen tussen de compoort instellingen van de computer ?????
Weet iemand wat de beste instellingen zijn van de compoort waarop de data wordt ontvangen .....

of is er hier iemand die weet waarom ik regelmatig deze maximum waarde ontvang ????

het basisstation is aangesloten op de adapter zo dat deze contstant de gewenste spanning mag gebruiken, in de sensor heb ik wel de batterijen zitten ( stond in de gebruiksaanwijzing dat dit gewoon kon !)

ra ra ???

nou ik hoop er binnenkort achter te zijn !!!!!
groeten Jontra

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 14 jul 2007 13:55

maximum waarde 91.8 KM/H te zien


Ah, een bekende foutmelding, die ik ook heb gehad. Bij mij kwam het door een aardefout. Ik had de pc niet aangesloten op een geaard stopcontact. Ook zat de windmeter op een metalen paal. Nadat ik een geaard stopcontact ben gaan gebruiken en de paal voorzien heb met een aarde, zijn deze problemen bij mij voorbij. De LaCrosse draait bij mij nog steeds mee, maar de gegevens zet ik niet meer op internet. Daarvoor heb ik nu een Davis.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

jontra
Full Member
Full Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 sep 2006 10:39

Bericht door jontra » 14 jul 2007 14:06

dvdijk schreef:
maximum waarde 91.8 KM/H te zien


Ah, een bekende foutmelding, die ik ook heb gehad. Bij mij kwam het door een aardefout. Ik had de pc niet aangesloten op een geaard stopcontact. Ook zat de windmeter op een metalen paal. Nadat ik een geaard stopcontact ben gaan gebruiken en de paal voorzien heb met een aarde, zijn deze problemen bij mij voorbij. De LaCrosse draait bij mij nog steeds mee, maar de gegevens zet ik niet meer op internet. Daarvoor heb ik nu een Davis.

Groeten, Dick


Aha maar mijn PC zit wel aangesloten op de aardpen ....
Kan het dan zijn !!! dat het komt doordat .........

Mijn PC op een andere groep zit dan mijn weerstation !!!! al zit er op de adapter niet een aansluiting voor de aarde !!! ( penetje op de stekker? )

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 14 jul 2007 14:09

Zit je windmeter dan op een metalen paal of mast? (zo te zien op de foto op je site) Of zit er iets anders in de buurt die een spanningsveld heeft?
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

jontra
Full Member
Full Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 sep 2006 10:39

Bericht door jontra » 14 jul 2007 14:34

dvdijk schreef:Zit je windmeter dan op een metalen paal of mast? (zo te zien op de foto op je site) Of zit er iets anders in de buurt die een spanningsveld heeft?


Yep ... mijn windmeter staat op een metalen iets !!!!!
dus het zou best kunnen dat het daar van komt .....

ik wil wel graag mijn windmeter op het dak .... alleen het dak op is niet echt mijn hobby !!!! wel heb ik de montage voorberijdingen al getroffen ..... en dat masje is ook van metaal !!!! mocht er een andere mogelijkheid zijn om de windmeter boven het dak uit te tillen.... zou ik dat ook graag wel willen weten .... zolang ik eigenlijk maar niet het dak op hoef !!!!!

Maar dat zal wel moeilijk worden HI HI !!!

Tevens zal ik nog eens mijn aarding na kijken !!!!! mischien dat het toch nog een oplossing mag oproepen !!!!

jontra
Full Member
Full Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 sep 2006 10:39

Bericht door jontra » 10 aug 2007 10:26

Hallo mede weer liefhebbers,

Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden die ik had (heb) met de verkeerde reedings van mijn windmeter.

zoals hier eerder vermeld heb ik mijn computer aan aarding ....
en had de mast ook geaard .. maar dit was niet voldoende

inmiddels draaid de windmeter zijn rondjes op een aangepaste mast
een mast die nu 6 meter hoog is en uitschuifbaar is tot een 8 meter
tevens kan de mast kantelen zo dat onderhoud ook mogelijk is ...

de oplossing die ik nou nog aan het proberen ben en tot nu toe werkt
tegen 91.8 Km/H en de OFL melding is een magneet !!!

ik heb een hoefijzer model magneetje en daar omheenheb ik drie slagen de kabel van de windmeter gewikkeld. deze magneet heb ik met de kabel op de mast gezet en tot nu toe werkt alles naar behoren ....

ik wou dit eens proberen ... omdat er om bijvoorbeeld computer rand apparatuur ook wel eens een magneetje zit .... om storing tegen te gaan
....... vandaar mijn poging ik wou het julie niet onthouden ....

met vriendelijke groet

Jontra

Plaats reactie