Geheugen van Davis flipt?

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Geheugen van Davis flipt?

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 07 jul 2007 21:11

Hallo eigenaren van de Davis,

Ik had een vraag..
Ik hou de Tmax, en Tmin bij met een programmatje, en zelfde geld voor regen, LDmax en LDmin enz enz! maar.. nu blijkt, ik "lees" soms even mij historie door op de Davis, de highs and lows, maar nu blijkt, dat sommige data is veranderd :? .. en dit geld alleen voor de temperatuur.. bijv. op Do 5 juli had ik eerst een Tmax van 18 en een Tmin van 13.. Toen ik gister weer keek, had ik een Tmax van 17,8 en een Tmin van 12,8.. alle waardes 0,2 omlaag... Voor de rest klopt alles.. ligt dit aan mijn Davis? of hebben anderen dit probleem ook... Is hier ook iets aan te doen?
Hoor het wel..

Groeten,
Zafer de Boer

MikeG

Bericht door MikeG » 07 jul 2007 22:10

Hmmm, kan misschien zijn dat hij het na 00:00 exact na de comma laat zien en daarvoor niet, kijk het elke dag even na anders, ik neem aan dat het nu niet meer verandert?
Het is wel erg toevallig dat jou Tmax exact 18 was en je Tmin exact 13, dit omdat de davis ook achter de komma laat zien is dit een kans van 1 op 10 :shock:

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 07 jul 2007 22:15

Heey Mike,

Jah, nou hij staat altijd op de comma, en ik vond het ook erg toevallig, gebeurd wel vaker hoor! Jahoor..! ********, weer.. als ik nu naar mn davis kijk.. gister had ik een tmax van 18,4! wat laat ie nu zien? 18,3.. vage shit vind ik dit hoor.. sorry voor mijn taalgebruik.. maarja, miss een fout in de display? Nouja.. En ook alleen met de temp out..

Groett

zafer


Uhmm.. excuus voor mijn taalgebruik.... :oops:

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 17 jul 2007 22:33

Heeey,

zit nu weer met gekloot, gister met het noodweer had ik een max rainrate van 217,6mm/hr, maar nu geeft ie 12,6mm/hr aan als maximaal, vaag gedoe hoor, zou er wat mis zijn met mijn davis??

Zafer

MikeG

Bericht door MikeG » 18 jul 2007 04:34

Ja dit is idd vreemd, even een mailtje naar waar je hem heb gekocht sturen denk.

Plaats reactie