Gebruiksaanwijzing Strike Alert

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Marijke

Gebruiksaanwijzing Strike Alert

Bericht door Marijke » 27 jun 2007 21:27

Hallo allemaal,

De afgelopen tijd deed blijken dat er veel onduidelijkheid is over het gebruik van de strike alert.
Ik zal een poging doen om het e.e.a. uit te leggen.

Houd de strike alert altijd rechtop, dus leg hem niet plat neer.

De power button heeft 4 functies.

*AAN
*AAN met GELUID
*UIT
*STORM DIRECTION (de bui nadert/ of gaat van je af)


-De strike alert aan zetten gaat als volgt, druk de button in totdat het groene lichtje gaat branden.

-De strike alert aanzetten met geluid bij elke waarneming, druk de button in en wacht totdat je een paar piepjes hoort.

-De strike alert uitzetten, druk de buttonknop in, en houd die ingedrukt ongeveer 3 seconden lang.

-Storm direction, wat dus in houd of de bui van je af gaat of naar je toekomt.

Als het lampje van groen naar rood gaat, dan nadert de bui.
Als het lampje van rood naar groen gaat, dan gaat de bui van je af.


Bij weinig waarnemingen zal de strike alert de bui niet kunnen decteren. De strike alert moet minimaal 5 minuten aanstaan, en bliksem waarnemen voordat ie de bui eventueel kan decteren.


Als het lampje groen knippert dan wijst dat op een storing. Dit kan door vele dingen worden veroorzaakt. Zoals bijv. computer, mobiele telefoon, andere apparatuur, maar ook motoren. Gebruik je de strike alert in de auto, zet de motor en andere eventuele apparatuur uit!!

Je kan de strike alert het beste gebruiken buitenshuis, daar is hij eigenlijk ook voor bedoeld. Bijv. als je op de camping staat, of buiten werkt enz...

Hoor je het onweren in de verte, maar je strike alert geeft geen waarneming. Twijfel dan niet en zoek een veilig onderkomen. Je kan en moet natuurlijk nooit 100% vertrouwen op het apparaat, terwijl je zelf het al aankomen hoort. Dat zou een hele gevaarlijke situatie kunnen opleveren.

De afstanden in miles op de strike alert:


24-40 miles= 40-65 KM
12-24 miles= 20-40 KM
6-12 miles= 10-20 KM
0-6 miles= 0- 10 KM

De strike alert schakelt zich automatisch uit als er 2 uur lang geen bliksem wordt gedecteerd.


Nou ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, enige aanvulling is natuurlijk altijd welkom!!

Groeten Marijke
Laatst gewijzigd door Marijke op 27 jun 2007 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

ikke's manuel strike alert

Bericht door Gerben KLU » 27 jun 2007 21:53

Heel erg duidelijk en goed uitgelegd !

Edit: Ik heb hem binnen.
Ik vind het een handig, klein, maar robuust apparaatje.
Zéér gevoelig :lol:
Werkt uitstekend; ik zit 3 km noordwest van Leeuwarden en hij reageerde al op onweer toen dat nog boven de kop van Noord Holland zat en dat binnenshuis, terwijl hij buiten nòg beter zou moeten functioneren 8)

Als ie (voldoende) bliksem detecteert en je drukt kortstondig (+- 1 sec.) het knopje in, dan geeft hij aan of het onweer naar je toe, of van je af gaat.
( van groen naar rood: onweer komt dichterbij/ van rood naar groen: onweer gaat van u af )
Is het patroon zo, dat het begint te knipperen bij het middelste lampje en zo naar de buitenste leds toe, dan is het mogelijk dat het apparaatje te weinig activiteit ontvangt om een beeld te scheppen.
Of de onweersbui verplaatst zich amper tot niet.
Strike alert moet minimaal 5 minuten lang onweer detecteren, alvorens hij kan bepalen of het dichterbij komt of van u afgaat.

Tip : schaf 2/4 oplaadbare triple A (AAA) NimH, 750mAh (of meer) batterijen aan .
Dan hoef je de eerste 5 jaar geen batterijen meer te kopen.

nb. Bij mij gaan er 2 stuks type AAA batterijen in, het kan zo zijn dat andere versies andere type batterijen gebruiken.Ik heb ze ook al gezien, waar er maar 1 AA in gaat...
Kijk dus eerst welk type batterij u nodig heeft alvorens naar de winkel te gaan.

Plaats reactie