Strike Alert

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Strike Alert

Bericht door Inferno FS » 24 jun 2007 18:40

Hay everyone

Ik heb sinds gisteren m'n Strike Alert. (gekocht bij tools-n-more)

Deze namiddag heeft ie een lange tijd gepiept. Meestal het lampje van de 12-24 miles.

Toen ik ging kijken op de bliksemdetectie websites waren er rond hetzelfde tijdstip nergens (toch niet binnen het bereik van strike alert) bliksems tezien

Heeft er iemand hetzelfde voor gehad, of kan iemand me vertellen wat het probleem is.

Thanks
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

Marijke

Bericht door Marijke » 24 jun 2007 18:45

Hoi Inferno FS,

Ik heb zelf een tijdje geleden ook een strike alert gekocht. Je moet er om denken dat je het niet in de buurt van een mobieltje of pc e.d. hebt, dan geeft ie een melding die vals is. Dus met andere woorden een storing. Je kunt hem het beste buiten gebruiken, of zoals ik leg hem in de vensterbank tegen het raam. En dan werkt hij prima! Maar niet in de buurt van apparatuur dus!

Probeer het maar eens uit, ben benieuwd naar je ervaring. Ik zou zeggen laat je het dan nog even weten?

Groeten Marijke

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 24 jun 2007 18:49

Bedankt voor de snelle reactie

De strike alert stond rechtop zoals vermeld in het handleidingetje op m'n bureau
Er was toen niks in de buurt, buiten een pc maar die stond af.

M'n diskman en digitale camera stonden er vlak naast maar ook af

In de kamer onder die van mij draaide wel een CD speler, maar zou dat voor storing hebben gezorgd denk je?

Ik zal hem eens onder het dakraam leggen en zien wat er dan gebeurd.

Heb net weer een melding gekregen van een bliksem die tussen 0-6 mijl hiervandaan zou liggen. Opnieuw niks te zien op de
http://www.weerstationaalst.be/bliksem.html

Hier in huis werkt de verwarming met een zone regeling. Dat zijn draadloze thermostaten per kamer die om een bepaald interval de temperatuur versturen naar een hoofdregelaar. Zou het kunnen dat die dingetjes storing geven?
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

Gerben KLU
Moderator
Moderator
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 sep 2005 15:10

strike vragen

Bericht door Gerben KLU » 01 jul 2007 13:14

Heel veel apparaten kunnen een melding veroorzaken, zelfs het aanzetten van de tv of een lamp.
Draadloze thermostaten geven nog meer signaal af dan een tv, dus weet wel zeker dat ie daarvan gaat piepen :wink:
Ik had ook nog een vraag :
na een tijd hoor ik 1 enkele bliep, brandt kortstondig een lampje -(hetzelfde lampje wat ook brandt vlak na het aanzetten om aan tegeven in hoeverre de batterij leeg is)- en gaan daarna alle lampjes uit, terwijl de batterij nog maar half leeg is.
Is dat de batterij spaarstand ?
maw: Als het apparaat automatisch in de 'save mode' gaat, brandt er dan geen enkel lampje meer ?

Gebruikersavatar
Inferno FS
Senior Member
Senior Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 jun 2007 17:27

Bericht door Inferno FS » 13 jul 2007 13:58

Thanks

Ik zit momenteel in het zuiden van Frankrijk en heb afgelopen maandag ochtend een mooi onweer gehad. 8)

Heb een paar goeie beelden kunnen vastleggen ...

Toen ik hier in de Provence 's ochtends wakker werd van een zwaar gerommel, zag ik dat Strike Alert nog steeds actief was. Hier uit besluit ik dus, dat er de hele nacht onweer activiteit geweest was.

Maar om op jouw vraag te antwoorden, Gerben KLU, de standby stand van Strike Alert ken ik niet zo goed. Ik weet dat het toestelletje na een bepaalde tijd van in activiteit automatisch overgaat in standby. Of hij daarbij een biep signaal geeft dat weet ik niet omdat ik het nog niet heb meegemaakt. (meestal staat hij bij mij op zonder geluid)

Wat ik wel al ondervonden heb, is dat Strike Alert minder exacte of zelfs helemaal geen melding geeft als je hem in de hand houd.
Look up and marvel
The Cloud Appreciation Society

Nikon D60

Plaats reactie