Serieele kabel WS3600 naar PC RS232

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
jfk63061
New
New
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 19:31

Serieele kabel WS3600 naar PC RS232

Bericht door jfk63061 » 09 mei 2007 19:40

Hallo WS3600 gebruikers,

Ben nieuw op deze site. Kortgeleden heb ik van mijn overleden vader een WS3600 ontvangen in perfecte toestand en in doos. Echter de serieele kabel ontbreekt. Weet iemand waar ik zo'n kabel vandaan kan halen of indien mogelijk de aansluitingen kan mededelen. Ben zeg handig genoeg om zo'n kabel te maken.
Als tweede vraag zou ik graag stellen of er WS3600 gebruikers zijn, die hun data van de WS3600 via bluetooth of wlan kan koppelen aan de PC.
Als laatste had ik graag een bouwtekening gezien van een statief waarop alle sensoren op gemonteerd kunnen worden. Ik weet nl. niet of de sensoren op bepaalde afstanden van elkaar moeten zitten.

Alvast hartstikke bedankt en groetjes uit Zuid-Limburg!

Fred

Bericht door Fred » 09 mei 2007 21:02

Hoi Jfk,

Welkom op ons forum. Beetje beladen naam overigens(John F. Kennedy). Sorry dat ik moet horen dat je op deze manier aan het WS3600 bent gekomen, gecondoleerd! Hoop dat je jou vader's hobby voort kunt zetten, zodat hij misschien eens over jou schouders mee kan kijken, ik geloof daar echt in!

Ik ben gebruiker van de WS2300 met beperkte electronische capaciteiten, maar wil je graag voorstellen aan MikeG, vlg mij is dit een eitje voor hem, RS232 met telefoonstekker aan de andere zijde.

Tja, en dan de plaatsing van de sensoren. onderlinge afstand is niet zo'n item, echter de temperatuurssensor zou vlg VWK-standaard op ca. twee meter boven de grond moeten hangen, de windsensor op tien meter boven het maaiveld in vrije omgeving. Dit is echter voor en klein aantal personen re realiseren. Kijk maar eens rond, als je verder nog hulp nodig hebt zijn wij natuurlijk gaarne bereid om jou te helpen!

Groet,
Fred

Fred

Bericht door Fred » 10 mei 2007 21:28

Nog geen reactie, nouja als het echt niet anders kan heb ik gedacht aan de mogelijkheid om het aansluitschema te bepalen en aan jou op te sturen, ben er dan wel vanuitgegaan datde seriele kabel van de 2300 gelijk is aan die van de 3600, anders heb je er natuurlijk nog niets aan.

MikeG

Bericht door MikeG » 11 mei 2007 04:32

Hoi JFK (Albert),

Welkom op het forum.
Ik heb inmiddels je mail beantwoord, helaas kan ik je hier niet mee helpen, zonder schema schiet het niet op, het doormeten van een bestaande kabel om te kijken welke pinnetjes met elkaar zijn verbonden lijkt mij een optie.

Groeten, Mike.

Plaats reactie