Communicatie met Davis

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Communicatie met Davis

Bericht door Willy Peters » 28 jan 2007 10:44

Hallo,

Ik wil eens weten hoe jullie communiceren met de Davis.

Ga je met de Vantage Link rechtstreeks via een serieële kabel naar de PC? En/of ga je via een serieel/LAN omzetter via een router naar de PC? Met de laatste optie speelt de kabellengte geen rol. Ik heb nl. de Davis in de huiskamer staan en op de zolder staan mijn PC's. Dus ik heb nogal een grote afstand te overbruggen.

Groet,

Willy

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

communicatie davis,

Bericht door olivier » 28 jan 2007 12:23

hoi,

Ik doe het via de weatherenvoy,(de weer-pc staat boven) die met de datalogger, direct via usb naar de pc gaat, het display hangt beneden.
De weahterenvoy werkt super goed.

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 28 jan 2007 22:20

Je gaat rechtreeks via een serieele verbinding naar de PC. Dit gaat niet via de router. Ook is het mogelijk om via usb je console aan te sluiten op de PC. Eigenlijk wordt er dan gebruik gemaakt van een serieel naar USB converter en dan wil de communicatie wel eens wegvallen. Onze Dick (WSK) heeft daar nogal eens last van, dus beter is het om gewoon serieel te gebruiken. Mocht je geen serieele aansluiting meer op je pc hebben, dan kun je altijd mog een extra pci kaartje kopen met een serieele poort en meestal nog een paar usb poorten.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

Bericht door olivier » 29 jan 2007 14:20

maar om de grote afstand te overbruggen tussen display en pc kan je weatherenvoy nemen, dat is een blackbox, werkt het zelfde als het display en ontvangt hetzelfde alleen je kan er niet op aflezen.
Bij mij draait het via usb, maar ik heb daar tot nu toe geen problemen mee.
Bij de datalogger/weatherlink zit standaard een converter voor serieel naar usb.

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 01 feb 2007 20:19

hallo,

ik heb nog wat informatie ingewonnen bij Ekopower. Deze meldt mij dat ik weatherenvoy niet kan gebruiken omdat ik een bekabelde davis heb.
ik heb nog een serieele ingang op mij PC, dus ik denk dat ik dat eerst maar ga proberen. lukt dit i.v.m. de lengte niet dan ga ik van serieel over op LAN.
Als ik de Vantage link heb (hoop deze binnenkort te bestellen) laat ik via het forum wel weten hoe het een en ander functioneerd.
Verder is iedereen bedankt voor zijn inbreng.

groet,

Willy

Plaats reactie