vraagje over WS 3600

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Guido
New
New
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2007 11:54

vraagje over WS 3600

Bericht door Guido » 18 jan 2007 12:18

Hoihoi!!!
Ik ben net nieuw hier en heb in december een WS 3600 aangeschaft. Ik heb een paar vraagjes over het weerstation. Ik hoop dat iemand op dit forum me hiermee zou kunnen helpen...
1. Mijn weerstation loopt regelmatig vast (iedere dag wel een paar keren) waarbij het station een luide toon geeft en vervolgens alle lichtjes oplichten op het basisstation en hij niets meer doet. Meestal reset hij zichzelf weer en na ca. 10sec gaat hij weer aan en zoekt hij weer contact met de themohygrosensor in de tuin... Daarna loopt alles weer normaal, maar wel ben ik de weersvoorspelling kwijt op het station, is de grafische weergave van de luchtdruk op de display 'ge-reset' en de historie van de regenhoeveelheid van aflopen uur, dag, week, maand weg.
Soms dan reset het basisstation zichzelf helemaal niet en als ik dan thuiskom van werk zijn alle data verloren vanaf het moment van vastlopen tot het moment waarop ik de batterijen eruit haal en er weer instop (deze heeft hij niet gemeten).
2. De temperatuurweergave van de buitentemperatuur wijkt ca. 2C af van de werkelijke temperatuur (de aangegeven temperatuur is 2C te hoog). Ik heb dit vergeleken door twee andere thermometers ernaast te hangen.
3. De bijgeleverde software bij het WS 3600 begrijp ik niet helemaal wat betreft de grafische weergave van de regenhoeveelheid. Volgens de software is er veel meer neerslag (mm) gevallen dan er daadwerkelijk is gevallen. Is er nog andere software die ik zou kunnen gebruiken en die aansluit met de date van WS 3600?
Heeft iemand ook een WS 3600 en heeft hier ook ervaring mee? Waardoor zou dit veroorzaakt kunnen worden en wat zou ik hieraan kunnen doen?

Hopelijk kan iemand me helpen met deze vragen...

Alvorens heel erg bedankt!
Groetjes,
Guido

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 18 jan 2007 20:04

Hoi Guido,

Welkom op dit forum. Als ik dat zo hoor is er wat goed mis met je station. Het lijkt wel of er sluiting of iets dergelijks inzit. Als ik jou was zou ik contact opnemen met de leverancier, meestal doen die niet zo moeilijk.

Andere software is er in principe zat. Om er een paar te noemen: Virtual Weather Station en Weather Display. In de topic "Software" zijn diverse artikelen te vinden.

Succes verder. Groeten Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Fred

Bericht door Fred » 20 jan 2007 22:27

Hoi Guido,

Welkom! Lijkt mij een echt probleem, zou je graag wat anders vertellen, maar helaas het is niet anders. Moet mij dus volledig aansluiten bij de vorige spreker. Spreek hem echter graag wat tegen, maar hij is de laatste tijd wat knorrig dus houd ik mij maar even rustig :wink: (nee hoor, geintje).

Heb het door jou geplaatste bericht even verplaatst, vind het hier beter thuis horen.

@ WS3600- gebruikers, kunnen jullie Guido evt. verder helpen?

Succes,
Fred

Thierry
Full Member
Full Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:52

Bericht door Thierry » 26 feb 2007 21:58

Hmmm....klinkt niet goed dit. Heb je toevallig een zilveren uitvoering??? Ik heb "gehoord" dat deze serie meer problemen geeft. Iemand vertelde mij dat het zou liggen aan de gebruikte soldeer in deze vesie (loodvrij).

Wellicht heb je wat aan deze informatie?

Gr.
Thierry

krabco
New
New
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2007 17:52

Vastlopen ws3600

Bericht door krabco » 06 mei 2007 17:55

Hmm, ik word hier niet vrolijk van.
Ikzelf heb ook net een WS3600 (zilveren versie) gekocht en je raadt het al: ook deze slaat regelmatig vast en reset zichzelf dan met een luide piep. Nadeel hiervan is dat hij dan gelijk zijn minimum en maximum temperatuur etc. verliest.
Nu ik dit zo lees hier, ga ik gelijk maar met het apparaat terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb.... Meer info volgt dan nog wel.

Thierry
Full Member
Full Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:52

Bericht door Thierry » 06 mei 2007 19:27

Succes....hopelijk doet de leverancier niet moeilijk!

Gr.
Thierry
http://www.WeerZoetermeer.nl

Edit Fred : Even een kleine aanpassing gedaan, vind een actieve link wat leuker en dat geeft mogelijk wat meer hits...

krabco
New
New
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2007 17:52

Leverancier

Bericht door krabco » 06 mei 2007 20:30

Laat die leverancier maar komen. De klant staat in zijn recht en toevallig ben ik nu even die klant :-). Jullie horen het resultaat nog wel.

MikeG

Re: vraagje over WS 3600

Bericht door MikeG » 06 mei 2007 20:37

Guido schreef:Hoihoi!!!
Ik ben net nieuw hier en heb in december een WS 3600 aangeschaft.


Hoi Guido, welkom op het forum.
Ja idd terug gaan naar de leverancier, das de beste oplossing, misschien een productie fout.

Laat ons iig even weten hoe het verloopt.

Groeten, Mike.

MikeG

Re: Vastlopen ws3600

Bericht door MikeG » 06 mei 2007 20:40

krabco schreef:Hmm, ik word hier niet vrolijk van.
Ikzelf heb ook net een WS3600 (zilveren versie) gekocht en je raadt het al: ook deze slaat regelmatig vast en reset zichzelf dan met een luide piep. Nadeel hiervan is dat hij dan gelijk zijn minimum en maximum temperatuur etc. verliest.
Nu ik dit zo lees hier, ga ik gelijk maar met het apparaat terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb.... Meer info volgt dan nog wel.


yep, meteen terug gaan, niet te lang mee wachten.
Ook jij welkom op het forum Krabco.

Groeten, Mike.

Fred

Re: Vastlopen ws3600

Bericht door Fred » 06 mei 2007 22:25

krabco schreef:Hmm, ik word hier niet vrolijk van.
Ikzelf heb ook net een WS3600 (zilveren versie) gekocht en je raadt het al: ook deze slaat regelmatig vast en reset zichzelf dan met een luide piep. Nadeel hiervan is dat hij dan gelijk zijn minimum en maximum temperatuur etc. verliest.
Nu ik dit zo lees hier, ga ik gelijk maar met het apparaat terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb.... Meer info volgt dan nog wel.


Hoi krabco,

Welkom, tja wordt men niet vrolijk van. Het is wel een geluk bij een ongeluk dat dit probleem zich snel openbaarde, dan kun je nog terug naar de leverancier. Hoop dat je ons gaat vertellen over een goede afloop!

Groet,
Fred

krabco
New
New
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mei 2007 17:52

Nieuw basisstation ontvangen

Bericht door krabco » 08 mei 2007 18:13

Nou, ben dus inmiddels met het defecte weerstation teruggegaan naar de leverancier. Zonder morren kreeg ik onmiddellijk een nieuw basisstation mee.
Deze heb ik inmiddels draaiend, en wel zonder problemen tot op heden. Ik ben erg content met de apparatuur, ik zoek alleen nog software waarmee ik simpel een logfile kan aanmaken welke met php is uit te lezen.
Heb al wel met open3600 (webgraph-windows) zitten te spelen, het probleem daarmee is dat hij het nieuw aangemaakte logfile op e.o.a. manier niet goed wil uitlezen met de meegeleverde php-code.
Heeft iemand anders nog een idee?

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 08 mei 2007 19:19

Hoi Krabco, kijk eens in het menu "Software" en dan "Overige Software". Misschien staat er wat bij.
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

diny
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2008 13:38

Re: vraagje over WS 3600

Bericht door diny » 21 feb 2008 13:51

hoi ik ben nu pas lid geworden van extreem weer.en ik zie dat er veel mensen ook problemen hebben gehad met ws 3600 !!ik dus ook.ik heb een notebook en dus veel moeten proberen met kabels conventers ,maar dat ging niet goed nu heb ik een kaart pcmcia met een seriele poort er op en dat gaat gelukkig goed!!!! en misschien kan er iemand mij nu helpen met ... weather display ...ik weet namelijk niet hoe die instellingen gedaan moeten worden ??m.vr.gr diny en chris uit nijmegen
Laatst gewijzigd door diny op 21 feb 2008 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

diny
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2008 13:38

Re: vraagje over WS 3600

Bericht door diny » 21 feb 2008 13:54

hoi ik ben nu ook pas lid geworden van extreem weer.en ik zie dat er veel mensen ook problemen hebben gehad met ws 3600 !!ik dus ook.ik heb een notebook en dus veel moeten proberen met kabels conventers ,maar dat ging niet goed nu heb ik een kaart pcmcia met een seriele poort er op en dat gaat gelukkig goed!!!!er zijn er nu mensen die het zelfde probleem hebben kunnen ze het ook proberen met die kaart!!! en misschien kan er iemand mij nu helpen met ... weather display ...ik weet namelijk niet hoe die instellingen gedaan moeten worden ?? ik woon in nijmegen m vr gr chris

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Re: vraagje over WS 3600

Bericht door Jan Smit » 21 feb 2008 14:02

Weather Display heeft een heel goed forum daar kan je alles vinden
http://www.weather-watch.com/smf/index.php?board=7.0 succes

http://home.orange.nl/jansmit/weer/wx.html

Plaats reactie