Alarmen op Vantage Pro

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Alarmen op Vantage Pro

Bericht door Willy Peters » 14 jan 2007 12:13

Hallo allemaal,

Wat is de Davis een prachtig weerstation! Gewoon geweldig! Ik hoop binnenkort de datalogger te bestellen.

Maar ik heb een vraag aan de doorgewinterde gebruikers van de Davis.
Hoe kun je nu een alarm instellen voor de buitentemperatuur? Het is nu 8 graden buiten en ik wil het alarm af laten gaan als de buitentemperatuur onder 0 graden daalt. Hoe stel ik dit nu in? Ik heb de handleiding er bij gehad maar ik kom er niet uit. Als ik de handleiding volg en heb de temp. ingesteld op 0 graden gaat het alarm al af. Waarschijnlijk omdat de buitentemp. boven de 0 graden ligt. Maar kun je wel een ondergrens instellen?

Groet,

Willy

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 14 jan 2007 18:28

Ik werk nooit met de console. Softwarematig kun je dat allemaal wel instellen via je pc en Weatherlink.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Thierry
Full Member
Full Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:52

Bericht door Thierry » 19 jan 2007 23:09

Hoi Willy,

Druk op alarm. Dan krijg je de instellingen te zien van de "high" alarm. Druk dan 1 keer op de knop "high/low" en je krijgt de "low" alarm instellingen te zien. Als het goed is moet het dan werken.

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thiery van Wijland
WeerZoetermeer.nl

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 23 jan 2007 15:53

Dag Thierry,

Hartelijk dank voor je antwoord. Wat ik in eerste instantie verkeerd gedaan heb weet ik niet maar het werkt nu perfect. Ik heb wel gemerkt dat, wanneer het alarm geweest is, deze niet blijft staan. D.w.z. dat je daarna het alarm weer opnieuw moet instellen.

groet,

Willy

Plaats reactie