WS-2300

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
jo pauwels
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2006 22:13

WS-2300

Bericht door jo pauwels » 24 nov 2006 22:20

hallo,

wij hebben deze week ons weerstation type ws-2300 geplaatst. Omdat wij bezig zijn met ballon luchtvaart is dit voor ons natuurlijk een ideaal hulpmiddel.

Wij hebben alle 3 sensoren correct geplaatst, maar wat blijkt dat we geen signaal binnenkijgen van buitenaf dwz geen windsnelheid, geen temperatuur, geen barometer stand enz.

De batterijen zijn reeds een 2 à 3 minuten uit de thermo sensor verwijdert geweest zodat er een nieuwe code werdt aangemaakt, maar te vergeefs.

Kan er iemand mij vertellen hoe we dit weerstation op gang te krijgen.

Alvast bedankt.

Jo

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 24 nov 2006 23:26

Kan er iemand mij vertellen hoe we dit weerstation op gang te krijgen.


Hallo Jo,

Als het goed is staat in de manual ergens dat de sensoren eerst gevonden moeten worden door het station. Daarvoor moet je op een knop drukken, zodat die actie gestart wordt. Als je het niet kunt vinden in de manual, laat het dan maar weten, want dan zoek ik het even na. Heb nu eigenlijk weinig tijd. Wel even laten weten dus, hahaha.

groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Joop
Full Member
Full Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2006 15:07

Bericht door Joop » 25 nov 2006 11:09

Hallo heren , let op de volgorde van handelen, staat in de handleiding daar alleen de eerste keer alleen de code word uitgezonden, dus ook de Batt, uit de sensor en weerstation halen,(koude start), dan komt wat geduld om de hoek kijken(15 min zoek en instel actie), ik heb zelf de ws3600, maar denk dat er techn. geen verschil in zal zitten,dus even goed lezen en dan rustig wachten.Bij verkeerde volgorde kun je het 100% vergeten, dan mist hij de code, en blijft eeuwig zoeken.Leg het toestel binnen een 2 meter van elkaar bij deze actie (en zet je GSM uit, deze verstoord vaak de handel)en doe dit ook niet onder een TL verlichting, deze actie is het enige punt waar je even goed moet opletten voor storingen, verder valt dat best wel mee.Even een advies, de plugjes kun je het beste even wat insmeren met zuur vrijen vasaline, voordat je de handel buiten zet.
succes!!!
Groetjes, Joop

jo pauwels
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2006 22:13

Bericht door jo pauwels » 25 nov 2006 17:36

Ik ga de hele boel morgen eens resetten en dan nog eens een poging ondernemen in de hoop om dit weerstation aan de praat te krijgen.

Toch alvast bedankt voor jullie snelle reactie.

Jo

Plaats reactie