Wind meting WS/Vatage Pro

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Joop
Full Member
Full Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2006 15:07

Wind meting WS/Vatage Pro

Bericht door Joop » 23 nov 2006 20:00

Hallo Dick en andere, hier ben ik weer even met een vraagje. Nu zie ik dat jullie weerstation opgebouwd is uit twee stations, een uit de WS serie en een Vantage Pro versie,nu gaat het me om de wind meting, hoeveel verschil zit er nu in die twee, is hierna al eens gekeken, mij lijkt dat door het heen en weer zwaaien van de windwijzer waaraan het propellertje zit bij harde wind, toch wel een de afwijking groter kan worden door het “giro” effect. Hierdoor kunnen de wrijvingen groter worden waardoor af remming kan ontstaan, is al zoiets vastgesteld of is dit te verwaarlozen???
Groetjes, Joop

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 23 nov 2006 22:26

Hoi Joop,

Wat je zegt klopt helemaal, alleen als ik de twee vergelijk is het verschil miniem. Het loop elkaar niet zoveel hoor, maar toch is de Vantage nauwkeuriger, ook wat betreft de piekmetingen. Vraag me niet hoeveel, want dat heb ik nooit bijgehouden.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Joop
Full Member
Full Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2006 15:07

Bericht door Joop » 23 nov 2006 22:40

Aha, das mooi bedankt, dan ben ik tevreden, dan hoef ik alleen nog maar de regen meter onderhanden te nemen, die is toch iets te grof, dat kan wel iets beter, lijkt me simpel op te lossen, door de opvang te vergroten met een factor van 10 en in de software de komma opschuiven, en het is opgelost. Dick weer bedankt, we puzzelen verder, Groetjes Joop.

Plaats reactie