Oregon Scientific WMR 112

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Oregon Scientific WMR 112

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 14 nov 2006 15:23

Heey,

Hier ben ik weer, maar dan over de WMR 112, die zie ik nu heel erg zitten...
Waarschijnlijk ook kopen... heb wat info gevonden... kunnen jullie misschien beoordelen? want jullie zijn uiteraard de pro's :wink:

Now you can monitor weather and environmental conditions in and outside of your home or office with this complete Cable Free Weather Station. Innovative wireless outdoor sensors operate on solar power for simple installation and sophisticated use. Comes completely equipped with every sensor necessary for total weather monitoring: temperature, humidity, dewpoint, barometric pressure, wind speed and direction, and rainfall. 7- channel capability accepts up to three additional sensors. Graphical weather forecasting. Atomic clock keeps the ExactSet time. The indoor touchscreen control console is perfect for desktop or wall-mount use.

The Anemometer measures wind speed and direction. Wind speed operating range is up to 125 miles per hour and has a accuracy resolution of +/- (plus or minus) 0.4mph. In steady wind conditions the anemometer transmits new readings to the display unit once every minute. Wind direction operating range is 0°F to 359°F. Data transmission to the display unit occurs every 14-seconds. The anemometer is powered by a solar cell with battery backup.

The Baro-Hygrometer measures indoor temperature and humidity, and barometric pressure. The temperature operating range is 23°F-122°F with an accuracy resolution of 0.2°F; this data is transmitted to the display unit every 38-seconds. The humidity operating range is 2% to 96%RH with an accuracy resolution of 1%. Updating of relative humidity information to the display unit occurs every 37-seconds. The barometric pressure operating range is 23.48inHg to 31.01inHg with an accuracy resolution of 0.03inHg. Data updating to the display unit of relative humidity occurs once an hour. 4 AAA-sized batteries power the Baro-Hygrometer. (dit is zo'n extra schermpje.. niet the buiten thermometer! daar was niet veel info over..)

The Rain Gauge measures rainfall in millimeter increments reflecting current rainfall or accumulation of up to nine (9) days’ history. The Rain Gauge features a self-emptying collection unit. The rainfall measurement range is 0" to 39.97" per hour with a cumulative operating range of 0" to 393.7". The rainfall accuracy resolution is 1 mm (0.04"). Data to the display unit is updated every 47-seconds. The Rain Gauge is powered by a solar cell with battery backup.

Dit was het dan.. veel lees plezier, en ik hoop op een reactie :)
ik weet alleen niet hoe ik foto's toevoeg, moet je amar ff bij google kijke voor plaatjes..

Groeten,
Zafer

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 14 nov 2006 23:32

Hoi daar,

Op zich een leuk ding, maar let er wel op dat er geen datalogger op zit en ook geen pc-aansluiting. Mijn ervaring is dat je de gegevens graag op je pc wilt hebben om op die manier de waarden te gaan bijhouden, zonder dat elke keer handmatig in te moeten voeren.

Voorts blijft het natuurlijk draadloos en moet je rekening houden met verstoringen en minder bereik (door bijvoorbeeld bebouwing) dan opgegeven is.

De Cresta WXR815 heeft trouwens die mogelijkheden wel en is ook nog iets goedkoper. (Bij Vitatools, volg deze link )

Afbeelding

Succes met de keuze en hou rekening met een krap budget. Maar iedereen zal je hier gaan aanraden door te sparen voor een Davis.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 15 nov 2006 05:54

Heeey Dick,

Bedankt voor je reactie,
De cresta is mij ook op gevallen, juist doordat ie wat goedkper was, ben ik er niet meer naar gaan kijken, ik weet niet of jij er ervaring me hebt? of andere mensen. Pc aansluiting is wel zo beter, ik moet alleen nog even zien, en ik hoor inderdaad vaker dat de Davis genoemd, en doorsparen, maar dat moet ik dan nog even zien, het zou wel kunnen, maar moet ik langer wachte :(

Groeten,
Zafer

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 15 nov 2006 14:16

Heeej,,

Ik heb een hele leuke site gevonden, die SpeedyGJ misschien ook aanspreekt...

http://www.wml-weathershop.de/wml-weath ... ePartner_&

Daarna ga je naar Produkte, links in het menu,
klik je op Elektronische Wetterstationen.

Dan zie jee een lisjt met prof weerstations, waaronder de WMR 928NX
Voor 395,- geen slechte prijs, deze is op de pc aansluitbaar, betaalbaar(voor mij dan) en goeie kwaliteit, jaja de Vantage Pro is beter, maar te duur, zie ook de site..

Groeten,
Zafer

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 15 nov 2006 14:23

Heel erg bedankt voor de link :)
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 15 nov 2006 14:24

Graag gedaan hoor :wink: Succes,,:)

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 15 nov 2006 15:40

Gaat helemaal goed komen, echter is die Davis daar wel een stuk duurder dan hier in NL.
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 15 nov 2006 15:44

JA idd zeg, he betaalt wel bijna 1400 euro voor een complete set, en kijk naar het verschill tussen de eerste en de 2e, normale 689,- en met radiaton shield erbij, 919(!) ben ik nu gek? of zijn die dingen nou echt zo duur?
Njaa ik denk dak het bij de 928NX houd ;) Mooie prijs, goeie kwaliteit, en op de pc aansluitbaar... k hoor nog wel van je... Jij ook vn mij ;)

Zafer

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 15 nov 2006 16:18

Ja, die dingen zijn echt duur. Maar dan hebben we het wel over de Davis Vantage Pro2 Plus. Daar zit dus ook UV en Solar Radiation Sensoren bij. Hou ook rekeing met het bestellen van een datalogger, al dan niet USB/ Serieel, Weatherlink software om de data naar je pc te krijgen.

Wireless is in de regel duurder dan werken met en kabel.

Maaaarrr, wat je nu hebt uitgezocht ziet er ook goed uit. laat je echter niet verassen door de opties, zoals een datalogger en de daarbij behorende software.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 15 nov 2006 16:29

Ook dat nog, dat gaat eerlijk gezegt ver boven mijn buget, hoe duur ben ik dan wel niet uit als ik een datalogger / software etc erbij moet kopen..
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 15 nov 2006 16:37

Ehhm.. alsk ik goed lees, is die software 199,-(!!!) ben je alweer 1100 euro kwijt, gaat wel beetje ver, njaa ik weet niet of je die radiation shield wilt, scheelt je wel ruim 200 euro, en dan kom je op ong 889,- ik weet niet of die software standaard is,

- On-screen graphing for analysis of the weatherdata directly on the VantagePro monitor unit
- More than 80 different graphs for analysis of the weatherdata available

Dit staat er, maar gaat niet over een datalogger, maar ga ervan uit dat er 200 euro bij komt... pff wat een bedragen zeg, als ik het zo lees, mar er staat tegenover dat je een topproduct krijgt... heb je ng vragen, dn zoek ik wel verder voor je ;)

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 15 nov 2006 17:01

Dat gaat me echt te ver, ik denk toch dat ik de WMR 928NX ga nemen, 100% goeie gegevens krijg je toch niet, al is dit station wel veel beter dan de WS 3610.
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 16 nov 2006 09:19

Heey Speedy GJ,

Ik heb net zitten lezen op die Duitse site,
Er zit bij die WMR 928NX geen datalogger, wel software natuurlijk,
Als je met datalogger wilt, kost dat 250,- incl software...
Jij had het al over de datalogger, heb ff gezocht, en njaa
is dus 250,- ik weet niet of dit nodig is? of het is gewoon handig...
Je kan het later ook altijd nog kopen :wink:

Zafer

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 16 nov 2006 16:31

Eigelijk voor mij zeker wel nodig, anders kan ik geen gegevens op de pc zetten, maar goed ik denk er nog wel even over na.
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 16 nov 2006 16:34

Ok :wink:

Ik vroeg me af, als je pc uitstaat? slaat ie dan op? of is die datalogger daar voor?

Plaats reactie