WS 3600

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

WS 3600

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 11 nov 2006 23:01

Heey hallo allemaal,

Ik heb nu al zo'n jaartje de ws1600... maar ik ben van plan om de ws3600 te kopen, vooral vanwege de slechte windmetingen van de ws1600, de interval is dan wel 4,5 sec, maar hoger dan de 60 km/h ben k niet gekomen, terwijl ik langs de kust woon... ik weet niet hoe jullie er over denken? daarom dit onderwerp, wat zijn de plus en min punten van de ws3600, en waar kan ik hem het voordeligst, of met goede service krijgen.. ik hoop jullie genoeg geïnformeerd te hebben, en ik hoop gauw een antwoord te krijgen..

Groeten,
Zafer de Boer :wink:

Fred

Bericht door Fred » 12 nov 2006 00:52

Hoi Zafer,

Er zijn hier stevige discussies geweest over het functioneren van de diverse in de handel verkrijgbare weerstations. We hebben geen aandelen in welke firma dan ook, dus de standpunten worden niet op die manier beïnvloed. Na al deze discussies is er eigenlijk maar een conclussie mogelijk; als men "iets" meer geld uit geeft krijgt men veel meer kwaliteit. Als je probleemloos wilt werken is de aanschaf van de Davis Vantage de enige weg naar succes. Ook daar komen weleens probleempjes voor maar die bleken simpel op te lossen (onderhoud).Ik werk nog met de ws2300, maar daarvan is de regenmeter al enige tijd stuk (zelfde als gebruikt bij de 3600, een veel voorkomend probleem). Heb zojuist een afspraak gemaakt met een bedrijf in deze omgeving. Als zij een oplossing hebben voor het plaatsen van de sensoren ( we wonen nou een keer niet allemaal op een boerderij) ga ik mogelijk over tot aanschaf van het apparaat zonder problemen. Kost mij dan wel weer een vakantie of iets dergelijks, een afweging die men moet maken. Tot zover de eerstelijns reactie. De beste zullen volgen (WSK,WSL,MDM een graag ook reactie van en ieder die werkt(te) met voorgenoemde apparatuur).

Fred

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 12 nov 2006 08:51

Heey Fred,

Bedankt voor je reactie, ben alweer wat wijzer geworden, ik heb zelf ook even op het forum zitten neuzen, en hoor van sommige mensen dat er wat problemen voorkomen met de WS 3600, de Davis is voor mij echt te prijzig, ik zal waarschijnlijk maximaal €350,- willen besteden.. ik heb ff zitten googlen, en ik heb mijn oog laten vallen op de Oregon Scientific WMR112, ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben, hij ziet er piekfijn uit, ik heb ook de WMR928 gezien.. ziet er ook goed uit, wel lastig zeg, om het goeie uit te kiezen.. maar in ieder geval zit de Davis er niet in voor mij.. ik hoop dat ik weer genoeg gezegt heb, en ik hoop snel wat te horen...

Groeten,
Zafer

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 12 nov 2006 08:55

Goeiendag, ik heb zelf de 3600/3610...in het begin leek alles top te werken, maar toen kwamen de problemen weer. Kreeg geen gegevens binnen, batterijen en al vervangen, nog steeds hetzelfde. Oke ben het zat, dus ik ga em voorledig bekabelen, en dan met 8 sec interval.. HOMAAR! toen kreeg ik lichterlijk valse gegevens, regen mmters stoten omhoog naar 2395mm :S terwijl het niet eens regende. De wind gaf 123km/h aan, terwijl het niet eens waaide. Ik kan maar 1 ding zeggen: Spaar liever wat meer op en koop gelijk een goeie, want je gaat er zeker spijt van krijgen net als ik. Het is een leuk station, maar als het om gegevens gaat is het echt om te huilen. Als je mijn gegevens over het hele jaar wil bekijken dan mag dat, je zult zien dat sommige gegevens totaal niet kloppen, let wel op dat het 63656 datagegevens zijn.

Oja: ook al verteld dat ik 117.1 graden heb gemeten hier binnenhuis? :')
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 12 nov 2006 08:58

ZaFeRiNoViiC schreef:Heey Fred,

Bedankt voor je reactie, ben alweer wat wijzer geworden, ik heb zelf ook even op het forum zitten neuzen, en hoor van sommige mensen dat er wat problemen voorkomen met de WS 3600, de Davis is voor mij echt te prijzig, ik zal waarschijnlijk maximaal €350,- willen besteden.. ik heb ff zitten googlen, en ik heb mijn oog laten vallen op de Oregon Scientific WMR112, ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben, hij ziet er piekfijn uit, ik heb ook de WMR928 gezien.. ziet er ook goed uit, wel lastig zeg, om het goeie uit te kiezen.. maar in ieder geval zit de Davis er niet in voor mij.. ik hoop dat ik weer genoeg gezegt heb, en ik hoop snel wat te horen...

Groeten,
Zafer


Daar zit ik ook naar te kijken. Er zit echter wel een verschil in die 2, de 112 kan niet aan de pc worden aangesloten, de 928 daartegen wel weer. Het lijkt mij ook een heel mooi station aangezien mijn buget ook beperkt is (vriendin he :( ) kortom, dit leek mij ook wel een mooie 1 :)

Afbeelding
De WMR928 :)
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 12 nov 2006 09:10

Heey,

Zoals jij zegt, neem ik ook liever de WMR 928, kan je hem aan de pc aansluiten is veel handiger, ik heb alleen nergens kunnen vinden waar je hem zou kunnen kopen, jij misschien een idee? of iemand anders? ik hoop snel wat te horen... ik heb hem trouwens alleen in het buitenland kunne vinden, en op een nederlandse site voor € 600,- klopt allemaal niet. maargoed, ik hoor wel weer van jullie :wink: O SpeedyGJ, ik lees net je ander berichtje :oops: hebk totaal niet gezien, klinkt best vervelend allemaal, beetje raar ook, want als je al die problemen hoort van die mensen, dat La Crosse(toch?) er niks aan doet, ja of juist wel... maar ik hoor niet veel positiefs over de WS3600... en als je de gegevens zou willen sturen, heb ik daar nog een speciaal programma voor nodig? me mailadres is: Zafer_de_boer@hotmail.com

Groeten,
Zafer

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 12 nov 2006 09:33

ZaFeRiNoViiC schreef:Heey,

Zoals jij zegt, neem ik ook liever de WMR 928, kan je hem aan de pc aansluiten is veel handiger, ik heb alleen nergens kunnen vinden waar je hem zou kunnen kopen, jij misschien een idee? of iemand anders? ik hoop snel wat te horen... ik heb hem trouwens alleen in het buitenland kunne vinden, en op een nederlandse site voor € 600,- klopt allemaal niet. maargoed, ik hoor wel weer van jullie :wink: O SpeedyGJ, ik lees net je ander berichtje :oops: hebk totaal niet gezien, klinkt best vervelend allemaal, beetje raar ook, want als je al die problemen hoort van die mensen, dat La Crosse(toch?) er niks aan doet, ja of juist wel... maar ik hoor niet veel positiefs over de WS3600... en als je de gegevens zou willen sturen, heb ik daar nog een speciaal programma voor nodig? me mailadres is: Zafer_de_boer@hotmail.com

Groeten,
Zafer

Ja het is een .dat file en die kun je dus openen met heavy weather. Nu weet ik niet zeker of jou oude versie dat ondersteund, anders even de nieuwe downloaden en even in een ANDERE map zetten, dus tijdens het instaleren vraagt ie naar welke map je em wilt zetten, zet dan gewoon even wat anders neer :)

Klik
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 12 nov 2006 09:37

Heey,

Ehm, ik heb helemaal geen heavy weather... mijn ws1600 kon niet aan de pc aangesloten worden, kan ik die programma ergens downloade? zo ja waar??

Zafer

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 12 nov 2006 10:02

Aha oke ;) ik heb het bestand even geupload :)

Klik hier voor het programma
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 12 nov 2006 10:13

heeej,

ik zal er wel helemaal geen verstand van hebbe :(
hoe moet je die history.dat openen? want alsk ik er op dubbelklik
dan opent windows media player, en als ik bij heavy weather kijk, dan ziet hij dat bestand niet.. wat doe ik fout?

Zafer

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 12 nov 2006 11:22

Ik heb even een uitleg op video vast gelegt, ik zal em even uploaden :) hier staat alles uitgelegt wat je moet doen.
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

Gebruikersavatar
SpeedyGJ
Senior Member
Senior Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 17 mar 2005 16:28

Bericht door SpeedyGJ » 12 nov 2006 11:51

Hier staat het filmpje

Mocht dit niet duidelijk zijn dan stuur ik je de orginele wel even. Erg jammer dat het kwaliteit achteruit gaat bij zulke site's.
Weerstation Holwerd
WeerForum!

Meetapparatuur: Davis Vantage Pro 2
Handwindmeters: Windmaster 2 / Inspeed Vortex

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 12 nov 2006 11:59

Bedankt voor het filmpje,

hij is duidelijk,,, maar alsk ik bij heavy weather op
New Template druk krijg ik error dat ie niks heeft gevonden..
wat is het probleem hiervan? of.. moet ik die .dat bestand die jij mij hebt gestuurd in de heavy weather map doen? hij stata nu in mijn documenten... misschien is dat het probleem.. ik kijk zo nog ff, en ik hoor het wel..

Zafer

ZaFeRiNoViiC
Senior Member
Senior Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 okt 2006 08:36

Bericht door ZaFeRiNoViiC » 12 nov 2006 12:05

heeeeey

het is me gelukt kheb em... vraag me niet hoe :P
maar jeetje.. klopt niet veel van zeg... vooral die rechte lijnen ineens..
Best zonde... bedankt voor deze wijze les :wink:
En als je nog opmerkingen hebt of vragen stel ze gerust :wink:
Ojaa even over de WRM928,, ik heb gegoogled, maar niks kunne vinde waar je hem kan kopen, een keer voor 691,- euro(beetje duur :P ) en voor de rest in engeland,, ben je wel zon 500 euro kwijt.. de site is: http://www.meteorologica.co.uk/prodtype ... istory=cat succes, en als je nieuws hebt over de WRM 928, zou je eht mij dan ook willen melden, alvast bedankt,

Zafer

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 12 nov 2006 16:48

Zie ook in dit topic. Het ding is niet te leveren in Nederland.

Op zich zou je hem ook via internet kunnen bestellen. Dat heb ik bijvoorbeeld met de onweerdetectie gedaan (Canada) en de software die erbij hoort (Zweden). Ik heb er geen problemen mee gehad. Misschien een bezoekje aan onze ooster- (Duitsland) of zuiderburen (België) kan eventueel de moeite waard zijn, maar ik heb niet gezocht of ze daar leverbaar zijn.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie