lengte kabel ws 3600

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
pieter
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 09:15

lengte kabel ws 3600

Bericht door pieter » 11 jun 2005 09:26

hallo ik heb een ws-3600 weer station ik heb een vraag over de kabels mag ik de kabel van de windsensor naar de thermometer verlengen ik heb de windsensor in de mast zitten op 10 meter hoogte alleen die staat op het zuiden ik wil de thermometer graag op het noorden hebben dus dan moet ik de kabel verlengen als het kan wat voor kabel moet ik gebruiken volgens mij gewoon telefoonkabel en hoe lang mag je hem verlengen ik heb ongeveer 25 meter nodig
m.vr.gr pieter

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 11 jun 2005 11:05

Dit staat in de gebruikershandleiding:

"Voor meer gebruikersgemak kan tussen elk van de toestellen extra telefoonsnoer worden aangebracht. Sluit deze aan op de huidige snoeren om de draadafstand te vergroten. Gebruik daarbij de juiste connectoren. Zorg er tijdens het ophangen en het bevestigen van de snoeren voor dat het basisstation de weergegevens goed kan ontvangen, want er is door de lengte van de snoeren meer kans op interferentie (storing)."

Kwestie van uittesten dus ! :wink:
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

pieter
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 09:15

lengte kabel

Bericht door pieter » 13 jun 2005 12:10

ik heb de afstand tussen de windsensor en de thermometer verlengt tot 30 meter en alles werkt nu prima heb de thermometer nu op de voorkant van het huis noordkant en de windsensor staat achter het huis op 10 meter in de antenne mast tevens heb ik nu een kabel van thermometer naar het bassisstation
m.vr.gr.pieter

Fred

Bericht door Fred » 13 jun 2005 13:49

Zo Pieter,

Was ik maar vast zover. Eerst even een schuttinkje plaaten na een worsteling met (zo het zich liet aanvoelen het groene woud aan koniferen). Overigens wel een gaaf ding die 3600 ik hoop het te gaan doen met de 2300, moet de sensoren nu eindelijk eens gaan plaatsen, hoop op volgende week.

Groeten,
Fred

Plaats reactie