Geventileerde weerhut

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Geventileerde weerhut

Bericht door S. Roolvink » 21 mei 2005 10:12

Ik heb sinds enkele dagen mijn sensorhut geventileerd. Na de 2e Achterhoekse weerdag, waar iemand zelf een geventileerde sensorhut had gemaakt, liep ik met het idee rond om mijn bestaande sensorhut te ventileren. Ik heb er nu een ventilator ingebouwd, die normaal in een pc wordt gebruikt. Deze heb ik onderin de sensorhut gemonteerd (na wat zaag- en prutswerk) en aangesloten op een adapter (12 volt). Op deze manier wordt er altijd verse lucht door de sensorhut gezogen en eventuele stralingswarmte afgevoerd, waardoor de metingen nog naukeuriger zijn geworden. Vooral de minimumtemperatuur in windstille nachten is veel beter geworden. De ventilator kost maar 9,95 Euro. Adapter 6,50 Euro en een paar meter stroomdraad 0,90 Eurocent per meter. Hierbij nog een foto van mijn sensorhut, waar je duidelijk de rode stroomdraad voor de ventilator ziet zitten:
Afbeelding


Dit is de ventilator (ingebouwd zonder het voorste gedeelte, dit kan er af):
Afbeelding

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 23 mei 2005 14:24

Zo, ik heb hem eindelijk ook hangen, die geventileerde weerhut. Het model is het exemplaar die llinks staat op de foto van Sietse. Zal me benieuwen of de temperatuur daadwerkelijk niet meer van die hoge uitschieters laat zien, want daar word ik gek van.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 23 mei 2005 21:56

Kun je er ook even een foto van maken?
Ben wel benieuwd hoe het er bij jou uitziet.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 24 mei 2005 21:10

Ziet er exact zo uit als bij jou, alleen zit die van mij tegen de muur. Maar vanmorgen liep de temperatuur door de zon toch weer op dus ik noem het bij mij nog steeds geen succes. :(
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 24 mei 2005 21:40

Dan misschien toch maar een los radiation shield kopen bij http://www.ekopower.nl. Zo eentje als ik ook heb. Weet zo niet wat die los kost, volgens mij was het iets van 90 Euro. Artikelnummer 7714.
Volgens mij past jou sensor daar wel in. Dan ligt hij wel los, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 25 mei 2005 17:25

Bedankt Sietse, zal daar eens naar kijken. Heb het trouwens niet zo snel kunnen vinden op die site, maar kijk later wel eens wat langer.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 25 mei 2005 21:17

Dit is de link naar de prijslijst. Daar staat hij wel bij. Radiation shield 7714.
68,91 ex BTW. 82 incl. BTW

http://www.ekopower.nl./pdf/1-recent-salesprice.PDF

Sietse.


Edit Site Admin: Bedankt hoor Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Plaats reactie