WS 2305 geretourneerd

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

WS 2305 geretourneerd

Bericht door Sheltieman » 16 mar 2005 09:50

Hoi,

Ik had een WS 2305 gekocht bij Conrad en meerdere keren omgeruild voor een andere, steeds fouten.
Ik had nu ondertussen de derde en weer had ik dus problemen.
Ik heb hem nu weer geretourneerd en krijg mijn geld terug, ik zag dat hij ondertussen ook al niet meer op de site van Conrad staat.
Nu maar even zoeken om een ander weerstation.

Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 16 mar 2005 15:26

Jammer, het blijkt dat sommige mensen altijd de klos zijn en het bij hen niet werkt. Als je een echte goed (en dus duur) weerstation wilt zou ik voor een Davis gaan. Vraag maar aan Sietse.
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 16 mar 2005 16:19

Dick, je haalt mij de woorden uit de mond.

Een Davis is inderdaad een stukje duurder, maar wel betrouwbaarder.
Ik heb nu al een paar jaar een Davis Weathermonitor II en heb nog nooit problemen gehad. Nu is het alleen maar de Vantage Pro (en plus en pro2) dat de klok slaat. Misschien dat ik die ooit ook nog wel eens koop.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 16 mar 2005 16:32

Hoi Dick en Sietse,

Ik ben inderdaad al aan het zoeken geweest en ik kom alleen maar bij de Davis Vantage Pro2 uit, ik denk dat ik daar voor ga omdat ik beslist geen totaal draadloos systeem wil.
Ik wil dit niet omdat dan de tijdsduur van meten bij bijvoorbeeld windsnelheid veel te lang vind.
Ik heb al even gekeken op internet en in America bestellen scheelt een hoop geld.
Ik heb uitgerekend met douanekosten en BTW komt de "cabled"op zo'n 400 euro. Valt dus alweer mee.

Sheltieman.

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 12 apr 2005 18:04

Hallo,

Je wil het geloven of niet, maar ik heb 8 april in Amerika een Davis Vantage Pro Cabled en vanmiddag heb ik hem al binnen gekregen.
Ik moet alleen nog even een omvormertje kopen van 220V naar 110V.
Die kost trouwens maar 10 euro of zo.
Ik heb hem incl. invoerrechten 185 euro goedkoper dan wanneer ik hem hier in Nederland zou hebben gekocht , dat verschil vond ik toch wel erg groot.
Binnenkort alles maar installeren en draaien maar. Helaas nog geen tijd voor.

Groeten,

Sheltieman.

Plaats reactie