ws 2305 draadloze verbinding valt weg

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
hermanicus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:21

ws 2305 draadloze verbinding valt weg

Bericht door hermanicus » 15 mar 2005 20:27

:(
bij mijn nieuwe set valt af en toe (voor mij zonder aanleiding) de verbinding met alle buitenopnemers weg, wat kan hier de aanleiding van zijn?

Ik heb de boel al meerdere malen gerest en heb ook al nieuwe batterijen geplaatst

wie heeft er nog goede suggesties, of dezelfde problemen.

BVD

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 15 mar 2005 22:41

Hallo Hermanicus,

Welkom op het forum. Het probleem wat jij beschrijft is een bekend probleem. De draadloze verbinding gaat via de 433 Mhz en dat is een frequentie die door vele draadloze apparaten gebruikt wordt. Het kan dus zijn dat bijvoorbeeld een draadloze hoofdtelefoon, bediening licht, deurbel stoort op je systeem. Ik heb zelf draadloos internet en elke keer als ik ging internetten viel de verbinding met de sensoren weg. Inmiddels werk ik bedraad. Wat je nu moet doen is erachter proberen te komen welk apparaat stoort op je sensors. Of misschien stoort je monitor en/of je tv erop. Staan je sensoren niet te ver weg? Is er apparatuur bij de buren die je kan storen? Enzovoort.

De beste oplossing blijft bedraden. Als het niet lukt horen we het hier wel.
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

hermanicus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:21

verbinding

Bericht door hermanicus » 16 mar 2005 19:13

ik heb inderdaad een draadloze deurbel en een draadloos netwerkje, hier maar even mee experimenteren.

als ik er niet uitkom meldt ik me wel weer.

hermanicus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2005 20:21

Bericht door hermanicus » 19 mar 2005 10:05

het maakt niet uit of het draadloze netwerk aan of uitstaat, hetzelfde geldt voor de deurbel deze zendt alleen als er gebeld wordt, en de verbinding valt veel vaker weg dan er gebeld wordt, sterker nog als er gebeld wordt merk ik dit niet aan de ws 2305.

Menno van de weershop stuurt me een nieuwe zender om te contoleren of het hieraan ligt. (ik hoop het)

Als iemand anders nog suggesties heeft hoor ik het alsnog graag.

BVD

Plaats reactie