WS2305 aangeschaft aantal vraagjes :)

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
NightFlyer
Member
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2005 14:48

WS2305 aangeschaft aantal vraagjes :)

Bericht door NightFlyer » 13 mar 2005 15:04

hey allen,

alvast bedankt voor het lezeen cq beantwoorden van mijn vragen

Ik heb dus de ws2305 aangeschaft en heb een aantal vragen.
Toen ik het spul in elkaar zette in huis zag ik dat de temp van buiten en binnen temperatuur ongeveer 1,5-2 graden afweek terwijl de sensor van het basisstation en de buitensensor naast elkaar lagen voor ongeveer een half uur.
Heb de sensoren nu buiten geplaats en kreeg vannacht aardig de goeie temperatuur binnen vergeleken met meetstation vliegbasis twente, ongeveer een halve graad verschil maar heeft waarschijnlijk te maken met dat dat station in een open veld staat en ik hier tussen huizen zit maar nu ( overdag) wijst mijn station 2 graden teveel aan.
d8 later komt misschien door een afwijking in de buitensensor omdat ik toen hier beide sensoren naast elkaar lagen in huis ook al zon twee graden verschil had maar toen wees de buitensensor te weinig aan in verhouding tot basisstation en nu buiten te veel in verhouding tot meetstation vliegbasis twente.

Volgende verschil wat ik opmerkte was dat de luchtdruk op mijn station ongeveer 4,0 hPa te weinig aangeeft in verhouding tot officiele meetpunt twente

Moet ik nu terug naar de winkel of?
gaarne uw antwoord
alvast reuze bedankt

groeten
Richard

ps ik woon ongeveer 2 kilometer vanaf vliegbasis twente ( het officiele meetpunt)

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 13 mar 2005 15:51

Hoi Richard,

Nee hoor,hahaha, je hoeft niet naar de winkel terug maar kunt dat heel gemakkelijk oplossen door via de software van VWS dit bij te stellen. Dat doe je via Settings - Calibrations - Offset. Teveel stel je bij door een negatief getal in te vullen, voor de temperatuur bij jou -1.50 en voor de barometerdruk + 4.00 in te vullen. Dan staan ze precies als de vliegbasis.
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

NightFlyer
Member
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2005 14:48

Bericht door NightFlyer » 13 mar 2005 16:01

bedankt voor je reactie, waar kan ik trouwens die software vinden om te calibreren? heb gezocht op de cd maar kan het zo niet vinden

ps heb je trouwens toegevoegd op msn, praat wat handiger ;)

NightFlyer
Member
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mar 2005 14:48

Bericht door NightFlyer » 13 mar 2005 17:15

maakte een foutje heb trouwens de ws 2300, kan nog steeds niet vinden waar ik nu de temperatuur mee bij kan stellen
heb de hpa wel verranderd , dat kon bij het weerstation zelf

heb echt alles geprobeerd en gelezen met wat betreft instellen van temperatuur :(

hoop snel iets te horen
Bedankt

Richard

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 13 mar 2005 19:43

hoop snel iets te horen


Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie