Probleem windsnelheid WS2305

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Probleem windsnelheid WS2305

Bericht door Sheltieman » 13 mar 2005 11:11

Heeft iemand daar ook last van, als de wind precies tegen de pijp aan waait waar het windmetertje achterzit geeft de WS 2305 steeds OFL aan.
Volgens mij komt dit omdat dus die pijp dan op dat moment in de weg staat.

Misschien ervaringen of suggesties?

Alvast bedankt,

Sheltieman.
Terschelling.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 13 mar 2005 11:32

OFL staat voor Off Limits. Kun je precieser omschrijven wat er dan gebeurt bij VWS maar ook bij Heavy Weather? Heb je bepaalde randapparatuur ingeschakeld o.i.d.? Ik had dit soms ook en nadat ik de stekker van de scanner eruit had gehaald gebeurde het niet meer. Als ik nu een foto etc. wil gaan inscannen, stop ik tijdelijk VWS en Heavy Weather.

Heb jij ook steeds foutmeldingen om 02.00 uur 's nachts? Dat schijnt bij de meeste mensen, onder wie ondergetekende, ook te gebeuren. Men vermoed dat dit een fout is van VWS, maar ik begin steeds meer Heavy Weather ervan te verdenken, omdat om die tijd alles begint te knipperen bij Heavy Weather. Hij is dan bezig de gegevens weg te schrijven naar zijn database en op de één of andere manier gaat het dan mis bij VWS, krijgt dan geen info door ofzo.

Laat maar eens horen. Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 13 mar 2005 13:58

Hoi Dick,

Ik heb het eigenlijk op mijn scherm van de 2305 staan.
Ik heb de software niet zo vaak aan staan dus weet niet wat er 's nachts gebeurd?
De wind is hier nu zuidwestelijk geworden en dan is er weer geen probleem.
Ik denk dus echt dat de pijp waar de windmeter op is bevestigd gewoon de wind tegenhoud.
Bij noordwest zit dus het windmetertje achter de pijp.

Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 13 mar 2005 15:48

Ik denk dus echt dat de pijp waar de windmeter op is bevestigd gewoon de wind tegenhoud.
Bij noordwest zit dus het windmetertje achter de pijp.



In principe zou het wel kunnen, maar hoe zit het met de bebouwing en eventueel bomen bij jou? Is het mogelijk een digitaal fotootje te maken, zodat we de situatie wat beter kunnen bekijken?
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 13 mar 2005 18:41

Het is nu donker, maar achter ons huis staat nog een huis en daar komt inderdaad de nw wind vandaan, dat zou dus ook kunnen.
Bomen staan er haast niet, alleen een paar lage boompjes.

Nou, ik kijk het wel even aan.

Sheltieman.

Plaats reactie