Wie heeft er een WS 3600?

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Wie heeft er een WS 3600?

Bericht door acbouwmans » 13 dec 2004 14:14

Hallo forum leden,

Mijn naam is Arnold Bouwmans en woon in het ZW van Apeldoorn, ik heb 2 uur geleden eindelijk mijn WS 3600 ontvangen en ben er nu mee aan het proef draaien. Tot zover werkt alles prima.

Zijn er meerdere gebruikers op dit forum met een Ws3600, zoja dan ben ik benieuwd naar hun ervaringen, tips en dergelijke.
Probeer momenteel het licht constant aan te krijgen, dit gaat na 30 sec. uit.

Voorlopig heb ik weer het nodige uit te zoeken.

groeten uit Apeldoorn

Arnold

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 13 dec 2004 15:34

Hallo Arnold,

Ten eerste van harte welkom op dit forum. Ten tweede is er al eens een vraag gesteld over de WS3600. Misschien dat de eigenaar je vragen kan beantwoorden.

Kijk maar eens hier.

Anders stel je je vragen maar gewoon, want ik weet zeker dat we die met z'n allen wel kunnen beantwoorden.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 13 dec 2004 18:15

Hoi Arnold,

Ik heb sinds kort ook de WS 3600 en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Het enige probleempje wat ik had was dat de regenmeter het niet deed, dit was een fabrieks foutje.
Ik vergelijk de waarden vaak even met de andere weerstations op internet en teletext, en dan zit er weinig of geen verschil in.
Dus wat de metingen betreft is hij ook goed.
Wat de verlichting betreft, ik kan in de gebruiksaanwijzing niets vinden waar uit blijkt dat die konstand kan branden.
Ik wel ergens gelezen dat de WS 2300 of de 2305 dit wel kon, maar door dat de verlichting bleef branden het app. van binnen warm werd en daardoor de binnentemp. niet meer klopte.
Waarschijnlijk hebben ze het bij dit app. maar weggelaten.

M.v.g, Fokko

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Bericht door acbouwmans » 13 dec 2004 19:23

Hallo Fokko, bedankt voor je reactie, ik had het gelezen met je regenmeter, kan gebeuren he maar wel vervelend. Ikzelf heb vanaf 31 okt. gewacht op de 3600 i.v.m. de software problemen.
Zonder verlichting vind ik de gegevens nogal donker om te lezen, dat de verlichting de temp. kan beïnvloeden zou kunnen maar de tegenwoordige led lampjes geven toch immers nauwelijks tot geen warmte af.
Ik overweeg om de vraag bij de fabrikant in frankrijk neer te leggen.
Voorlopig ben ik nog druk genoeg om het geheel op inet te krijgen.

Heb of ga jij ook nog de gegevens op inet zetten?

gr. Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 13 dec 2004 19:42

Ik overweeg om de vraag bij de fabrikant in frankrijk neer te leggen.


Hoi Arnold,

Ben jij goed in Frans? Hoop het, anders wordt het moeilijk vragen stellen ! :wink:

Wat is de url naar je website, kunnen we kijken hoe e.e.a. vordert. Als je tips of zo nodig hebt, er staan er nog een paar bij de topic "software".

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Bericht door acbouwmans » 13 dec 2004 19:54

Hallo Dick, ik heb in de laatste weken eerder contact gehad met fabrikant over de software problemen en die heb ik in de engelse taal gesteld en kreeg in perfect engels antwoord retour.
Heb nog geen site, maar zo gauw ik iets heb zal ik het melden op het forum.
Eerst testen en dan nog windvaan de mast in, moet het toch wel iets warmer worden dan vandaag.
Komt allemaal wel goed, heeft even tijd nodig.

gr. Arnold
Weerstation WS-3600

Gebruikersavatar
Plug
Member
Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 dec 2004 12:54

Bericht door Plug » 13 dec 2004 21:17

Hallo Arnold,

Ik hoop dat het mogelijk is om de verlichting altijd te laten branden want het scherm is wel erg donker.
Ik heb het contrast ook al op z'n hoogste stand staan, dan is het iets beter af te lezen.
Wat de website van mij betreft, dat kan nog wel even duren.
Ik ben nog steeds aan het uitzoeken met welke software ik dat zal doen.
Ik vindt de bijgeleverde software niet erg geweldig, er zijn weinig instellingen en mogelijkheden zoals bij Weather Display.
Die ben ik momenteel aan het testen.
Maar zodra alles klaar is laat ik het hier op het forum weten.

M.v.g, Fokko

Gebruikersavatar
acbouwmans
Member
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2004 10:25

Bericht door acbouwmans » 15 dec 2004 08:52

Hallo heren,

Ik heb contact gehad met fabrikant over de verlichting van de WS3600, hieronder staat het antwoord, helaas niet mogelijk.
Spijtig maar waar.

gr. Arnold

=====================================
Dear Sir,

Thank you for your e-mail.

The backlight can not be continually turned on.
If you can't read data, we suggest you to set the LCD contrast to the
maximum.

With best regards,
--
LA CROSSE TECHNOLOGY
7 C rue de la Batterie
67118 GEISPOLSHEIM - STRASBOURG
TEL : + 33(0)3.88.555.240
FAX : + 33(0)3.88.555.241
http://www.lacrossetechnology.fr
mailto:contact@lacrossetechnology.fr

====================================
Weerstation WS-3600

WS_3600
New
New
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:33

WS 3600

Bericht door WS_3600 » 01 apr 2006 13:06

Ook ik heb een WS3600 (mij tweede set al) van de eerste set begaf de regenmeter het al na een week ! De hele set om kunnen ruilen voor een compleet nieuwe ! In het begin dacht ik, kan gebeuren een maandagochtend setje.... Nieuwe set, met volle moed alles weer geplaatst, alles deed het tot een paar weken geleden weer de regenmeter die niets meer doorgaf ! Er alles aangedaan om het ding weer aan de gang te krijgen, doorgemeten etc. niets meer ! Althans de regenmeter zelf geeft nog wel een juiste puls maar daarna houdt het op.
La Crosse een mail gestuurd, en waar komen ze mee af ! de setup instructie :twisted: :evil:
Ik heb ze nog even een mail terug gestuurd dat dit gewoon een belachelijke reactie is !
Het meest vervelend is om de leverancier weer aan te spreken over dit defect.
Ik zou persoonlijk niets meer van La Crosse moeten hebben als je zo hier en daar alle problemen leest op de verschillende forums.

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 01 apr 2006 14:11

Ik heb het al vaker gezegd.

Geef wat meer geld uit voor een Davis weerstation en je bent van alle gezeur af en hebt jarenlang plezier.

Sietse.
Laatst gewijzigd door S. Roolvink op 16 sep 2006 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Fred

Bericht door Fred » 01 apr 2006 22:31

WSL,

Ik moet hier toch even op reageren, vind daar geen genoegdoening in, maar a man has to do. Het is door uitvoerige berichten op het forum zeer duidelijk dat je het gelijk aan jou kant hebt staan, maar ik wil je toch even wijzen op de financiele onmogelijkheden van sommigen. Deze kiezen noodgedwongen voor een goedkopere oplossing. Deze is echter niet echt goedkoop, dat is duidelijk, maar het lekker plaatsen van een bericht als voorgaand valt mij zwaar. Jij hebt het geluk dat je de mogelijkheden hebt, dat gaat niet voor een ieder op. Er is niemand die een verbod doet op het plaatsen van welgemeende bevindingen, maar een man van jou kaliber zou toch wel een wat positiever inbreng moeten kunnen hebben.

Correct me if I'm wrong

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 01 apr 2006 22:57

Hoi Fred,

Ik wilde met dit bericht absoluut niet de indruk wekken dat ik wel een Davis kan betalen en iemand anders misschien niet. Ik wilde alleen maar aangeven, dat als je iets goeds wilt hebben, je beter een Davis kunt kopen en gezien de vele problemen die hier in het forum besproken worden met LaCrosse en WS, kun je mij daar inderdaad geen ongelijk in geven.
Trouwens, mijn Davis is een Weather Monitor II van 4,5 jaar oud en die heeft mij behoorlijk veel geld gekost. Voor de prijs die ik er destijds voor heb betaald, koop je tegenwoordig bijna 2 Davis Vantage Pro.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Fred

Bericht door Fred » 02 apr 2006 02:14

Hoi Sietse,

Dank voor jou reactie. Davis is natuurlijk de beste, maar wat vind jij? Moeten we een ieder alle andere mogelijkheden afraden? Ik zou het daar mogelik mee eens zijn, maar vind dat wel wat moeilijk liggen. Mensen zijn enthousiast en komen op de site na aanschaf van.....Wat dan? Overigens zijn wel degelijk positive resultaten met een Lacross behaald en dat gebeurt nog steeds (Master Dick, andere Dick http://www.zoeterweer.nl en ik ben er nog wel een paar meer tegen gekomen) De omschrijving professional in de handleiding van de Lacrosse vind ik wel een brug te ver.


Wat moeten we hiermee?

Dit is een open discussie, zodat een ieder daar aan mee kan doen uitereaard. Zal even kijken of dit beter verplaatst kan worden

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 02 apr 2006 08:09

Hoi Fred,

Iedereen is vrij te doen en te laten wat hij wil. Ik geef alleen maar een tip.
Ik heb het alleen misschien niet helemaal goed gebracht.
Ik heb geen ervaring met LaCrosse, dus ik kan verder geen oordeel geven over de kwaliteit. Ik heb niet gezegd dat ze slecht zijn, maar gezien de ervaringen hier op het forum heb ik gewoon mijn twijfels.
Er zijn vast wel LaCrosse die wel goed zijn, ongetwijfeld, maar het valt mij gewoon op dat de problemen allemaal over LaCrosse (WS) gaan en niet eentje over Davis. Een LaCrosse is een (goedkoper) alternatief voor een Davis, maar is kwalitatief minder. Dit is een keuze die iedereen zelf moet maken. Ik wil bezoekers die een weerstation willen aanschaffen behoeden voor een mogelijke teleurstelling. Ik heb op het forum een aantal mensen gezien die na aanschaf van een LaCrosse (WS) de nodige problemen hebben gehad en vervolgens alsnog een Davis hebben gekocht (of zelf een 2e LaCrosse die vervolgens dezelfde problemen gaf).
Dat is natuurlijk zonde van het geld.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 02 apr 2006 20:58

maar het valt mij gewoon op dat de problemen allemaal over LaCrosse (WS) gaan en niet eentje over Davis.


Ho, wacht even! Toevallig heeft mijn Davis windmeter het vandaag begeven, dus kan ik weer het dak op. In het begin waren er ook al problemen met de windmeter en nu dus weer. Kijk je op internationale forums dan kom je een waslijst met problemen tegen, ook van de Davis. Toch moet ik Sietse wel gelijk geven, het is allemaal wel wat degelijker en precieser. Het is al net als met een auto, hoe duurder hoe beter. Maar toch is er bij die dure ook weleens een probleem.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie