WS 2305 vraag

Welke hardware gebruik je? Of stel je vragen en/of opmerkingen over hardware
Plaats reactie
Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

WS 2305 vraag

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 10:00

Hoi,

Ik had mijn weersstation aangesloten, alles zonder batterijen, dus mijn binnenstation en buitensensor, heb een tijdje gewoon de gegevens binnengekregen maar daarna gaf hij niets meer door naar het basisstation?
Ik wil dus alles via de netspanning laten werken, maar kan dit niet ofzo, kan het niet echt terug vinden in de gebruiksaanwijzing?
Heb nu twee batterijen en de buitensensor gedaan en wederom de draad aangesloten en nu geeft hij wel gegevens door.
Wie weet of het echt niet kan zonder batterijen, lijkt mij toch vreemd want de sensor zou toch zijn voeding moeten krijgen via het basisstation?

Sheltieman.

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 11:00

Hallo jongens,

hij doet het weer hoor, nu ook zonder de batterijen?
Ik heb dus de batterijen erin gezet en de draad vanaf het basisstation wderom aangesloten toen de batterijen er weer uitgehaald en alles blijft werken.
Ik heb ook even de regenmeter getest, maar kun je die ook weer resetten op het basisstation? Zodat hij dus weer op 0 staat?

Alvast bedankt,

Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 08 dec 2004 11:50

Hoi Sheltie,

Als je slim bent doe je er WEL batterijen in. Die dienen dan als backup bij eventuele spanningsuitval van het lichtnet. Daardoor blijft je station bij zulke gebeurtenissen gewoon zijn gegevens meten en loggen. Als je na die spanningsuitval de boel weer op het lichtnet krijgt, gaan er tenminste geen gegevens verloren. Wel één maal per jaar de batterijen vervangen i.v.m. eventuele lekkages die de sensoren kunnen beschadigen.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 12:18

Goed idee Dick, weet jij of je de regengegevens kunt resetten in de WS 2305?

Sheltieman.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Re:

Bericht door dvdijk » 08 dec 2004 13:31

Hoi Sheltie,

Ik wis de regengegevens via "Heavy Weather" die bij het weerstation is meegeleverd. Eigenlijk elke avond om 19.00 uur (in de zomer 20.00 uur) reset ik alle waardes. Behalve natuurlijk de jaarlijkse neerslag, want die moet pas op nul aan het einde van het jaar, maar dat gaat automatisch. Je kunt dat wel zelf doen trouwens.

Ga naar Heavy weather, klik met de rechtermuisknop op de min-max waarde die je wilt resetten en reset ze daarna. Klaar !! :lol:

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Sheltieman
Full Member
Full Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 nov 2004 15:22

Bericht door Sheltieman » 08 dec 2004 14:02

Ja, bedankt Dick.
Het is weer gelukt.
Ik moet zeggen dat ik veel leer hier op het forum, maarja jullie zitten ook al een tijdje in het weer natuurlijk.

Groeten,

Sheltieman.

Plaats reactie