Virtual Weather Station versie 12.0.7

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Virtual Weather Station versie 12.0.7

Bericht door dvdijk » 26 nov 2004 15:01

Ik gebruik de Internetversie van Virtual Weather Station. In het begin had ik wat aanloopproblemen, maar met hulp van Sietse en een nieuwe Webhostingprovider, loopt alles nu op rolletjes! :lol:

Op zich bevalt dit programma mij goed, maar op de één of andere manier krijg ik tenminste 3 maal in de week om twee uur 's nachts diverse verkeerde waardes, terwijl Heavy Weather gewoon door blijft gaan. Vermoedelijk is dit een bug in de software. :evil:

Met name de dagelijkse neerslag veranderd dan in de totale jaarsom, het dauwpunt wordt min 17.78 en de luchtvochtigheid wordt 0 %. Hoe dat kan weet ik niet, want ik heb al van alles geprobeerd. Na zo'n fout moet ik dan manueel weer "recallen" en dan is het weer goed. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij mijn dagdetails, die kan ik NIET recallen, gevolg, rare waardes.

Zijn er mensen die ook dergelijke problemen hebben?
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 26 nov 2004 15:40

Hoi Dick,

Bij mij gebeuren ook wel eens rare dingen, vooral wanneer je het programma niet op de normale manier afsluit bij een vastloper o.i.d.
Maar die problemen die jij hebt, heb ik nog nooit meegemaakt. Nu heb ik mijn pc s'nachts uitstaan, dus misschien komt het daardoor. Als ik jou was, zou ik je probleem eens voorleggen op het forum van VWS, daar krijg je vast wel een antwoord. http://users.boardnation.com/~ambient/index.php

Zo, ik ga nu even een biertje halen met een collega van mij.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Gebruikersavatar
ronald
Member
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2004 16:34

Bericht door ronald » 16 dec 2004 18:40

Dat klopt Dick,

Ik heb deze combinatie VWS met WS2305 ook geprobeerd en had hetzelfde probleem (-17,5 iedere nacht) Dit probleem is ook bekend op het Ambient forum en je krijgt nooit een response van Ambient.

Dit in tegenstelling tot Weather Display, als je hier een probleem/wens voorlegt aan de maker Brian, is het probleem de volgende dag al verholpen met een nieuwe versie.
The weather is my life, here's my live weather
Meteo Huins

Plaats reactie