Weather display, onverwachte waarden

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Theo
New
New
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:01

Weather display, onverwachte waarden

Bericht door Theo » 03 dec 2007 19:07

Ik ben een beginner op dit gebied. vorige week een TFA Nexus gekocht en afgelopen weekeind Wheater Display geinstalleerd.
Hij leek het goed te doen maar vanavond tijdens een bui (de eerste van vandaag) schoot de waarde van de Rainfall op de hoofdpagina, van niets naar 24,9
De TFA Nexus software verteld me gewoon dat het 2,1 mm geregend heeft.
Als ik in de logfiles van WD ga zoeken dan vindt ik die waarde 24,9 ook nog.
Wat kan daar nou de oorzaak van zijn? Beide programmas krijgen hun gegevens van hetzelfde apparaat. De nexus software doet het perfect, geeft hetzelfde weer als op het weerstation zelf en WD heeft deze uitschieter.
Gebeuren zulke dingen vaker? Of heb ik ergens wat fout ingesteld ?

Theo
New
New
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:01

Bericht door Theo » 03 dec 2007 21:56

Ik heb in de data logfile op een bepaalde tijd een waarde van 22,8 gevonden terwijl het op dat moment gewoon droog was. Die zorgt ervoor dat de totalen voor dag, maand en jaar natuurlijk ook gewoon opgehoogd worden
Is er een manier om deze waarde te verwijderen ?

Gebruikersavatar
Jan Smit
Senior Member
Senior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 aug 2007 14:04

Bericht door Jan Smit » 04 dec 2007 08:22

De tijd van je weerapparaat en je computer moet precies de zelfde zijn
Hier kan je je vraag ook stellen en de nieuwste weather display downloaden
http://www.weather-watch.com/smf/

Theo
New
New
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:01

Bericht door Theo » 07 dec 2007 08:14