Wswin van Werner Krenn

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Wswin van Werner Krenn

Bericht door Willy Peters » 15 jul 2007 10:19

Wie kan mij helpen met het softwarepakket Wswin van Werner Krenn?

Ben al enkele weken met Wswin bezig maar kan er maar geen grip op krijgen. Ben al wel zo ver dat ik met een FTP-programma wat data kan uploaden, maar dat is ook alles. Het programma kun je omschakelen in het Nederlands maar de handleiding en de helpfuncties zijn in het Duits. Er zijn diverse forums voor Wswin maar alles in het Duits. Er zijn veel instellingen mogelijk. Als ik nu maar een basisinstelling heb dat bv current.html telkens geupdate wordt en om de 15 min automatisch geupload wordt heb ik een begin. Van daaruit kom ik dan wel verder.

Dus mijn hoop is dit forum.....

Edit MikeG : Onderwerp aangepast van "HELP" naar "Wswin van Werner Krenn"

Fred

Bericht door Fred » 16 jul 2007 01:09

Hoi Willy,

Zou jou graag helpen echter...dit gaat mijn pet teboven. Als het zo is dat het probleem te vinden is in de duitse taal zou ons Ralf ( geregistreerd als Rolly) jou misschien uit de brand kunnen helpen. Sorry dat ik jou op het moment niet verder kan helpen. Er zijn er hier echter nog velen. Hoop dat je snel geholpen zult zijn.

Vr.groet,
Fred

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 16 jul 2007 09:46

De aanhouder wint,

Ik heb het voor elkaar. Ik had al regelmatig contact met Paul Scholten van Meteo Losser. Deze had mij al een aantal hints gegeven. Uiteindelijk is het mij gelukt om de instellingen zo te zetten dat er data geupload wordt naar de homepage. Uiteraard moet ik nog een aantal dingen verbeteren, maar het begin is er. Ik heb al een aantal schermafdrukjes gemaakt en de bedoeling is om het dusdanig te dokumenteren zodat iemand die Wswin gaat gebruiken de basisinstellingen kan krijgen. Aan de hand hier van kan men dan zijn pagina verder uitbouwen.

MikeG

Bericht door MikeG » 16 jul 2007 10:42

Kijk, dat zou nou perfect zijn, ik neem aan dat je het dan ook op dit forum zet?, zou een mooie aanvulling zijn, ik zit zelf ook al te denken om iets met dit programma te gaan doen, maar ik wacht nu eerst even op je screenshots/uitleg :wink:

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 16 jul 2007 17:27

Dag Mike,

Ja zeker. Ik ben op dit forum vaak geholpen dus nu kan ik ook iets terug doen. Je begrijpt dat dit tijd vergt en op dit moment is het bloedheet op de hobbyzolder. Maar ik werk het zo uit dat wanneer iemand begint met Wswin hij kan starten met de basisinstellingen. Hoe ik het een en ander op dit forum moet presenteren weet ik nog niet maar dan neem ik contact met je op.
Na weken proberen en mailen ben ik hartikke blij dat het bij mij nu werkt.

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Wswin

Bericht door Willy Peters » 24 jul 2007 19:37

Dag Mike,

Ik heb een partij printscreens gemaakt van Wswin (24 stuks). Zoals ik de settings heb staan werkt bij mij de upload naar internet. Het is natuurlijk mogelijk om hier een pdf van te maken met eventueel een uitleg. alleen kan ik er op dit moment nog niet veel ver vertellen. Zoals het nu is werkt het een en ander. Uiteraard kun je instellingen naar eigen wens wijzigen. Maar hoe nu verder?

MikeG

Bericht door MikeG » 24 jul 2007 19:41

Hoi Willy,

Ehhhhm, ik begrijp je vraag niet helemaal, hoe bedoel je met "hoe nu verder?"

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 24 jul 2007 19:48

Nou,

Kan ik die printscreens zo op het forum dumpen?

MikeG

Bericht door MikeG » 24 jul 2007 20:32

Tsja wat mij betreft wel hoor, maak anders gewoon een nieuw topic aan met als onderwerp "Basisinstellingen WsWin, de eerste stappen" ofzo.

Ik ben zeer benieuwd.

Plaats reactie