Opzoek naar software

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
JeroenI
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2007 15:40

Opzoek naar software

Bericht door JeroenI » 11 jul 2007 15:42

Goedendag,

Ik ben hier helemaal nieuw, sterker nog, ik ben ook nieuw in het uitzoeken van het weer, maar wil mij er graag in gaan verdiepen.

Ik ben opzoek naar software (zo duidelijk mogelijk) waarvoor je geen weerstation nodig hebt.. zijn die er? Of ben ik echt verplicht een weerstation aan te schaffen om duidelijke info op te halen?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Jeroen

MikeG

Bericht door MikeG » 11 jul 2007 16:48

Hoi Jeroen,

Welkom op het forum.
Software?, hmmmmmm, tsja software is er genoeg, alleen om die software te voeden met data heb je toch echt een weerstation nodig.
Ik weet niet waar je woont, maar er zal vast wel een online weerstation bij jou in de buurt zitten.
Daarnaast zijn er diverse sites waar je weersgegevens kunt vinden, ik weet wat je bedoelt met software maar dan zonder weerstation, dat weet ik eigenlijk niet of dat er is, misschien kan je ook nog even vertellen wat je precies aan gegevens zoekt, uit je regio of landelijk of zelfs wereldwijd.

Tsja, zeggen dat zulke software niet bestaat zal ik niet doen, tegenwoordig is er veel mogelijk, toch een eigenweerstationetje die voor de data zorgt blijft het leukste.

Maar misschien bedoel je dit soms? zie onderstaande link en screenshot.
http://www.metarsdownloader.com/

Afbeelding

Groeten, Mike.
Laatst gewijzigd door MikeG op 11 jul 2007 16:59, 2 keer totaal gewijzigd.

JeroenI
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2007 15:40

Bericht door JeroenI » 11 jul 2007 16:51

Hoi Mike,

Wat betr. de gegevens, sja ik wil zoveel mogelijk info zien, om zoveel mogelijk erover te kunnen leren.. :)

Het kopen van een weerstation is op het moment geen optie, financieel niet, en ik wil ook eerst de smaak proeven van het vak voor ik echt veel geld eraan wil besteden, eigenlijk.

Ik woon zelf in Assendelft/Zaanstreek/Noord-Holland.

Groet,
Jeroen

[edit]
Ziet dat pakket er nou erg beperkt uit of ligt dat aan mij?

trouwens... is er geen software die data van een server haalt, oid? :D of denk ik nu wel heel simpel?

MikeG

Bericht door MikeG » 11 jul 2007 17:04

Ik ken dat softwarepakket niet, kwam het tegen op internet, volgens mij is het best wel uitgebreid hoor, kijk maar eens op de site, misschien moet je even googelen dan vind je vast nog meer van zulk soort programma's. :wink:
Ik zou zeker even kijken voor online weerstations van plaatsen bij jou in de buurt enja mocht nou niemand hier antwoord geven op jou vraag dan zal je toch diverse programma's moeten gaan uitproberen.

groeten, Mike.
Laatst gewijzigd door MikeG op 11 jul 2007 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

JeroenI
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2007 15:40

Bericht door JeroenI » 11 jul 2007 17:06

Ik zal eens even rondsnuffelen voor software... Enig idee wat de beste zoekterm is? In ieder geval bedankt voor je hulp en misschien kent iemand anders nog een softwarepakket?

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 12 jul 2007 09:37

Hallo Jeroen

Je kunt natuurlijk ook PC WSK downloaden. Een weerstation is daarbij niet nodig. Vele mensen gebruiken het al. Klik maar op de link.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

JeroenI
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2007 15:40

Bericht door JeroenI » 12 jul 2007 10:38

Te gek! Ik ga dat eens proberen.

Dan heb ik gelijk nog een vraag, op bijvoorbeeld de website van het knmi zie je een kaart van NLD met hierbij de wolken die voorbij komen... Is dit zelf ook te genereren, of is hier ook een programma voor o.i.d.?

Alvast bedankt!

Groet,
Jeroen

Marijke

Bericht door Marijke » 13 jul 2007 07:51

Hoi Jeroen,

Een beetje aan de late kant misschien :oops: , maar alsnog van harte welkom op ons forum. Je zult zien dat je hier heel veel kunt leren over het weer enz...
PC WSK heb ik ook op mijn pc te staan, echt een heel leuk progamma is dat.

Groeten Marijke

JeroenI
Junior Member
Junior Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2007 15:40

Bericht door JeroenI » 13 jul 2007 11:08

ikke schreef:Hoi Jeroen,

Een beetje aan de late kant misschien :oops: , maar alsnog van harte welkom op ons forum. Je zult zien dat je hier heel veel kunt leren over het weer enz...
PC WSK heb ik ook op mijn pc te staan, echt een heel leuk progamma is dat.

Groeten Marijke
Hai, Dank je wel :)

PC WSK is inderdaad wel een leuk programma. Nu dat andere nog :)

Gr.
J

Plaats reactie