Software voor de Crest WXR815

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
jengelsm
New
New
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2007 12:30

Software voor de Crest WXR815

Bericht door jengelsm » 08 jun 2007 15:41

Ik ben in het gelukkige bezit gekomen van de Crest WXR815 een prijstechisch interesant alternatief voor het echte werk......
Een ieder die reageerde op mijn "wat te kiezen hardware" vraag hartelijk dank!
Bij de WXR815 wordt software meegeleverd.
Mijn vraag wie heeft ervaringen met andere pakketten dan het standaard spul bij de WXR815?
Wat zouden jullie een NIET Davis gebruiker adviseren?

Vast bedankt,

groet,
Jaap

Fred

Bericht door Fred » 08 jun 2007 19:34

Hoi Jaap,

Welkom. Jou eerste bericht heb ik blijkbaar gemist :oops: Je geeft het al aan ....het is geen Davis, maar ben zeer benieuwd naar het functioneren van jou WS. Het is een mooi apparaat en ik hoop dat je er erg van zult kunnen gaan genieten! Op jou vraag kan ik beter geen antwoord geven, daar houd ik mij niet zo mee bezig, maar daar zal je zeker antwoord op krijgen . Even geduld A.U.B. Wil je ons informeren over jou voorderingen? b.v.d.

Vr Gr,
Fred

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 08 jun 2007 22:12

Hallo Jaap,

Kijk eens op onze site bij "Software" en dan "overige". Daar staan er diverse op die je ook eerst kunt proberen.

Succes, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 16 jun 2007 20:11

Dag Jaap,

Kijk eens op de site van Werner Krenn. http://www.pc-wetterstation.de
Werner heeft voor heel veel weerstaions software geschreven, ook in het Nederlands. Ik ben op dit moment op vakantie dus ik kan niet kijken of voor jou weerstation deze software bruikbaar is. Je kunt nl. in het programma het gebruikte weerstation kiezen. Ik werk zelf op dit moment met Weather Link van Davis. Maar ik heb de software van Werner Krenn ook al in mijn bezit. (Kosten € 30,=). Ik heb de software ook al draaien en maak dan ook regelmatig verbinding met mijn weerstation zodat de database gevuld wordt. In het najaar ga ik de software van Werner Krenn gebruiken. Dit omdat ik op dit moment weinig tijd heb om het programma uit te pluizen.
Misschien heb je hier wat aan.

brabantzuidoost
New
New
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2007 10:26

Bericht door brabantzuidoost » 13 aug 2007 07:50

Hoi Jaap,

Heb je inmiddels al andere software gevonden voor de Cresta. Ik heb een Irox pro en dat is gewoon eenzelfde weerstation.

De bijgeleverde software voldoet ook niet aan mijn eisen/wensen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar software die of alleen de data ophaald uit het weerstation en deze vervolgens in een file opslaat of een programma waarmee ik de data kan converteren naar html.

Ander moet ik namelijk zelf uit gaan pluizen hoe ik de data uit het weerstation kan halen en zelf software daarvoor maken.

Groeten Rob

Plaats reactie