Weather Link

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Weather Link

Bericht door Willy Peters » 01 apr 2007 18:07

Ik denk dat ik voorlopig gebruik blijf maken van Weather Link. Het programma van Werner Krenn heb ik wel aangeschaft maar ook dit programma vergt natuurlijk enige studie. Hier ga ik later mee aan de slag.
Maar goed, wie kan mij helpen met onderstaand probleem. Ik gebruik op dit moment de template Current_Vantage_Pro. Op zich werkt alles naar behoren. Alleen de linkse bovenste kolom werkt volgens mij niet. tenminste de waarden kloppen niet. Of ik moet het een en ander verkeerd interpreteren.
Kijk maar eens op mijn site, http://www.planet.nl/~pete6008 en dan op het weerstation doorlinken. In de kolom Today's High / Lows klopt volgens mij wel alles.

groet,

Willy

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 01 apr 2007 18:27

Dat is zo moeilijk te zeggen. Bij de grafieken staat een tijd, maar die kolommen niet. Het verschil tussen de temperatuur was inderdaad groot (16.4 tegen 15,1 op de grafiek). Worden beiden wel op dezelfde tijd "geplakt" in het programma of zit er een verschil tussen het bijwerken van data en grafieken?

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 01 apr 2007 19:11

Dag Dick,

Dat weet ik nu dus ook niet, want waar geef je dit aan? Ik heb de waarden in profile 1 in Current data image to upload staan. Ik weet ook niet of dezelfde waarde van zowel de grafiek als de tabel gebruikt wordt. Ik heb de Template discriptions er op nagelezen, maar ook hier wordt niks over gezegd. Trouwens, wat is het verschil tussen de Vantage Pro en de vantage pro Plus? Misschien gebruik ik wel de verkeerde template?

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 01 apr 2007 21:13

Pro Plus is met UV en Zonnestralingsensoren. Maar staat er nergens een code waar de actuele tijd in komt te staan, dat het programma er in zet?
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 13 apr 2007 18:26

Het probleem is opgelost! Met behulp van Geert Molema van Meteo Delfzijl is het gelukt. Het probleem zat in het feit dat ik de template d.m.v. Frontpage op een pagina plakte en deze m.b.v. een FTP-programma upload naar de server van planet. Achteraf blijkt dat WL dit zelf doet. Je moet dan vanuit je startpagina de hyperlink maken naar Current_Vantage_Pro.html. Er zijn heel wat mailtjes over en weer gestuurd en dankzij de prima hulp van Geert Molema heb ik nu ook een weerpagina op internet.

groet,

Willy Peters

http://www.planet.nl/~pete6008

MikeG

Bericht door MikeG » 14 apr 2007 13:14

Door eens flink te sleutelen aan de pagina kan hij er ook anders uitzien ;-)
Ik heb namelijk dezelfde template gebruikt, kijk maar eens op http://www.weerstation-lisse.nl

Plaats reactie