VWS

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

VWS

Bericht door Willy Peters » 30 mar 2007 19:42

Hallo,

Wie kan mij helpen?
Ik heb het programma VWS gedownload. Ik heb begrepen dat dit een 30 dagen probeer versie is. Maar kun je dan alles gebruiken? Als ik VWS opstart krijg ik steevast na zo'n 15 sec. de melding dat er een fout is opgetreden en dan wordt het programma afgesloten met de vraag of je het rapport wilt verzenden. Ik heb het idee dat je alleen het programma maar even mag bekijken? Verder heb ik gezien dat je de taal in het Nederlands kunt instellen, maar bij mij werkt dit ook niet.

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 30 mar 2007 21:30

Ik ben bang dat VWS niet helemaal goed is geinstalleerd, of er is iets niet goed ingesteld. Je moet het gedurende die 30 dagen volledig kunnen gebruiken. Ik gebruik niet de nieuwste versie, omdat mijn huidige versie (12.08 p13) zeer stabiel draait en ik weet dat de nieuwere versies nog wel eens problemen kunnen opleveren. Dick (WSK) heeft al een paar keer een nieuwere versie geprobeerd, maar kreeg ook steeds foutmeldingen. Het kan dus ook aan de nieuwere versies liggen.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Bericht door Willy Peters » 31 mar 2007 19:56

Hallo,
Ik heb VWS werkend. Ik had de taal in Dutch ingesteld. Dit blijkt niet te werken. Toen ik de taal in het Engels gekozen had werkte het programma wel. Maar hoe stel je nu bv. de schaal in van de buitentemp meter in graden Celsius? Ik heb wel de conversie ingesteld en het prograamma geeft wel de juiste buitentemp aan onder de thermometer.
Maar de keus is moeilijk, Weatherlink, PC wetterstation of VWS? Wat zijn de voor of nadelen? is dit eenvoudig aan te geven?

Groet,

Willy

MikeG

Bericht door MikeG » 31 mar 2007 22:04

Is denk moeilijk te zeggen.
Maar misschien kan je aan de hand van voorbeelden van sites zien wat er met de diverse programma's mogelijk is.

Mijn site, http://www.weerstation-lisse.nl, daar gebuik ik Weatherlink v5.7.1 voor, misschien kunnen andere mensen vertellen met wat voor software hun zitten en de link van hun site erbij.

Ikzelf ben erg onder de indruk van Wetterstation (WsWin) van Werner Krenn, ik denk ook dat ik in de toekomst met dit programma aan de gang ga.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 01 apr 2007 08:19

Als je VWS erop zet, moet je er voor zorgen dat er eerst geen verbinding is met je weerstation. Daarna start je de boel op en dat kun je een verbinding leggen met het station. Je moet dan wel via communication de verbinding instellen. Via conversions kun je graden Celsius etc instellen en dan moet het werken.

De schaal van de broadcast kun je helemaal instellen door op het plaatje broadcast te staan en dan op de rechtermuisknop te drukken. Er komt dan een popupvenster en dat spreekt voor zich.

Op deze site kun je onder "overige software" de verschillende paketten bekijken en downloaden. Gebruik je een Davis dan MOET je Weatherlink installeren. De datalogger gebruikt dat programma. Wil je met VWS werken dan moet je instellen bij communication dat hij het exe bestand van Weatherlink moet gebruiken voor de overdracht.

Succes, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie