Weahter Link

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Willy Peters
Full Member
Full Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2006 18:09

Weahter Link

Bericht door Willy Peters » 20 mar 2007 20:06

Hallo,

Ben sinds kort in het bezit van de datalogger en Weatherlink. Heb ook wetterstation van Werner Kren aangeschaft. Waar ik benieuwd naar ben is hoe jullie de backups regelen? Kopieeren jullie de complete mappen naar bv. een andere HD? Wie kan mij adviseren? Ik ben er nog niet uit welk programma ik ga gebruiken. Ik heb nog even de tijd maar ik wil voor 1 april de keus gemaakt hebben.

groet,

Willy

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 20 mar 2007 21:01

Hoi Willy,

Ja, zo doe ik het wel. Ik kopieer de complete map naar mijn externe dataschijf, die ik dan op een veilige plaats bewaar.

groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

MikeG

Bericht door MikeG » 21 mar 2007 11:44

dvdijk schreef:Hoi Willy,

Ja, zo doe ik het wel. Ik kopieer de complete map naar mijn externe dataschijf, die ik dan op een veilige plaats bewaar.

groeten, Dick


Toch wel in een brandveilige kluis he? :lol:

MikeG

Bericht door MikeG » 21 mar 2007 11:48

Hoi Willy,

Ook ik maak regelmatig een back-up (handmatig) van de map waar mn complete site opstaat naar een andere HD, geen partitie van dezelfde schijf want dat heeft met een HD crash niet veel zin, daarnaast mail ik ook die map in een zip bestand naar mn Gmail e-mail adres toe, daar kan je bijna 3 gyg aan mail/data bewaren.
Daarnaast ook nog een back-up op dvd-rw.

Hoe vaker je een back-up maakt hoe meer je bewaard, ik doe het zo eens in de maand, maar elke week zou beter zijn.

Groeten, Mike.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 23 mar 2007 19:30

Er zijn ook bedrijven die op een veilige afstand je backup kunnen bewaren. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het is een mogelijkheid.
Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik dat graag.

Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Plaats reactie