Software

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
jwn
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2006 18:42

Software

Bericht door jwn » 25 aug 2006 19:00

Hallo, ik ben hier nieuw op dit forum en heb sindskort de WS 3600 als weerstation.
Hierbij gebruik ik Heavy Weather Pro 3610. Een leuk programma, maar ik krijg niet de gegevens er uit die ik graag wil.
Ik wil namelijk dat er automatisch een lijst wordt gegenereerd die per dag aangeeft wat de maximale en minimale (eventueel ook nog met de tijd er bij) temperatuur is en hoeveel regen er die dag is gevallen. Andere metingen zoals vochtigheid en windsnelheid is welkom maar niet perse nodig.
Ik heb diverse programma's bekeken, maar daar zit heelveel grafische toestanden op, maar ik kan geen eenvoudige lijsten vinden.
Wie heeft er voor mij een tip?

groetjes,

Wim

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

software 3600

Bericht door olivier » 26 aug 2006 08:10

Hoi

Met Virtual Weather Station is er de mogelijkheid dat deze een lijst met gegevens maakt, dag, maand en jaaroverzicht.
Ook is er een progamma dat heet open 3600, daar ben ik zelf op dit moment mee aan het expirimenteren en zal mijn mening wel laten weten
zo lijst met gegevens ziet er als volgt uit:http://www.weerstation-rijnmond.nl/jpegs/daily.htm

Mvg,
Olivier
Weerstation Rijnmond

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 26 aug 2006 09:49

Hoi Olivier.

De lijsten die jij bedoeld zijn standaard lijsten die VWS genereerd.
Je kunt d.m.v. zogenaamde HTML-tags zelf ook pagina's (templates) maken en daar van alles aan minimum, maximum, tijden, gemiddelden in zetten. Er zit volgens mij ook een standaard template is vws (details.htx) waar van alles en nog wat op getoont wordt. Deze zou je als voorbeeld kunnen gaan gebruiken en zelf aanpassen cq. uitbreiden. Gaat wel veel tijd inzitten, maar dan heb je ook wat.

Sieste Roolvink
Weerstation Leeuwarden
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

Bericht door olivier » 26 aug 2006 09:58

Hoi Sietse,

Er zijn zat mogelijkheden, en zeker met vws, heb jij gehoord van open 3600? en weet je hoe het werkt?

http://open3600.fast-mail.nl/tiki-index.php


Mvg,

Olivier van Det
Weerstation rijnmond

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 26 aug 2006 10:56

Nee, nog nooit van gehoord. Ik gebruik alleen VWS.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

Bericht door olivier » 26 aug 2006 12:58

jah ik zelf ook, maar kwam het tegen toen ik op een andere station aan het surfen was vandaar.

jwn
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2006 18:42

Bericht door jwn » 27 aug 2006 14:37

olivier schreef:jah ik zelf ook, maar kwam het tegen toen ik op een andere station aan het surfen was vandaar.


Allen bedankt voor de reactie. Ik had al wat in VWS gevonden, dat er een lijst werd gegenereerd van de hoeveelheid regen per dag. Maar heb niet naar de mogelijkheid gekeken of er ook zelf lijsten te genereren waren.
Ik zal dat uit proberen. Ook zal ik een kijken bij Open3600.

mvg,

Wim

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

Bericht door olivier » 27 aug 2006 17:38

dat zijn de lijsten, .htx (daily,details,international) wat sietse bedoelde

Plaats reactie