ik zoek software

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
Erik_31_
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2006 22:10

ik zoek software

Bericht door Erik_31_ » 11 jul 2006 00:21

Hallo aller eerst ben ik nieuw hier op dit forum.
Ik zoek een programma waar ik de noaa satallieten mee kan decoderen ik had WXTOIMG maar dat vind ik een bagger programma ik zoek iets wat ik via de soundkaart kan gebruiken.
heb je iets help aub ivm de instellingen.ik hoor het wel :wink:
Je hoeft niet gek te zijn om lid te worden van dit forum, maar het helpt wel als je prettig gestoord bent.

Gebruikersavatar
dvdijk
Senior Member
Senior Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:24

Bericht door dvdijk » 11 jul 2006 05:27

Hoi Erik,

Welkom op dit forum. Misschien is de Weatherman van Conrad wat voor jou.

Bij Conrad kan je hem bekijken onder "In en om het huis", "Klokken, weer- en milieutechniek", "Meteorologisch meetstation" en dan de laatste afbeelding (Weer satelliet ontvanger)



Groeten, Dick
Extreme Weather - Thunderstorms ! Devastating and Loud, Windy and Frightening but......always Exciting!

Erik_31_
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2006 22:10

Bericht door Erik_31_ » 11 jul 2006 08:39

Dank je voor je warm welkom

volgens mij snap je mij niet ik zoek software geen apperatuur hahahaha 8)
Je hoeft niet gek te zijn om lid te worden van dit forum, maar het helpt wel als je prettig gestoord bent.

Fred

Bericht door Fred » 11 jul 2006 12:51

Je hoeft niet gek te zijn om lid te worden van dit forum, maar het helpt wel als je prettig gestoord bent.


Hmmmm, kan je iig met mij overweg. Welkom.

Erik_31_
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2006 22:10

Bericht door Erik_31_ » 11 jul 2006 15:06

Dank je fred voor je welkom
Je hoeft niet gek te zijn om lid te worden van dit forum, maar het helpt wel als je prettig gestoord bent.

Fred

Bericht door Fred » 12 jul 2006 06:58

Hoi Erik,

Denk dat ons master wel degelijk software bedoelde, dit zou dan bij de hardeware moeten staan, kan het niet chacken daar de link niet werkt. Je hoort nog van ons.

Ben overigens benieuwd naar jou locatie, kan je die even vermelden?

Groet,
fred

Erik_31_
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2006 22:10

Bericht door Erik_31_ » 12 jul 2006 07:35

Uit het mooie Enschede fred ik hoor het wel
Je hoeft niet gek te zijn om lid te worden van dit forum, maar het helpt wel als je prettig gestoord bent.

Fred

Bericht door Fred » 12 jul 2006 23:29

Ok Erik,

Dank! Zit mij suf te denken om er achter te komen bij wie er hulp gevraagd kan worden. Het is logisch dat je hier hulp zoekt, maar blijkbaar is er (even?) niemand voor handen die jou kan helpen, dus ga ik er maar even voor. Het leuke is dat ik ca. 20 jaar geleden een poging heb gewaagd om met sat-ontvangst te beginnen. De kosten die dat met zich meebracht hebben dit initiatief echter direct de grond in geboord (ca 16000 gulden). Het beste waar ik op het moment mee naar voren kan komen is hulp uit de hoek van zendamateurs. We hebben een Papa Hotel (latere correctie :mmm blijkt dus een Ekko te zijn) in ons midden, maar hij is niet zo actief, zal even kijken of een PB wil helpen. Anders zoek ik wel even verder. Ik wil je graag helpen, daar ik weet hoe frustrenend deze situaties kunnen zijn! Het lijkt mij overigens niet zo zinvol om over dit onderwerp nieuwe topics te starten, laat deze echter wel even staan om te kijken of dat werkelijk zo is. Kop op man! Er moet zinnige hulp voor handen zijn! Heb je alle hardwere overigens echt thuis?

Greetzzz,
Fred

PS Alles ingeschakeld, PB,PM naar PE2KW en een "desperate" in shout. Nu is het afwachten Erik, overigens brandweer? mmmm, beetje collega's dus

Erik_31_
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2006 22:10

Bericht door Erik_31_ » 13 jul 2006 09:36

ja klopt fred ik ben chauffeur van de AL leuk trouwens

Edit Fred : Leuk idd nu ga ik nog beter mijn best doen.....geintje meneer Sonneberg......
Je hoeft niet gek te zijn om lid te worden van dit forum, maar het helpt wel als je prettig gestoord bent.

Fred

Bericht door Fred » 13 jul 2006 15:50

Heb inmiddels contact met PE2KW, als ik wat weet hoor je het, maar ik hoop dat hij of een collega direct antwoorden.

Erik_31_
Junior Member
Junior Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2006 22:10

Bericht door Erik_31_ » 13 jul 2006 17:25

ik hoor het wel stuur maar een pm als je wilt? 8)





Edit Fred : Leuk idd nu ga ik nog beter mijn best doen.....geintje meneer Sonneberg...... <------------- leuk gedaan fred :D


vooral doorgaan
Je hoeft niet gek te zijn om lid te worden van dit forum, maar het helpt wel als je prettig gestoord bent.

Gebruikersavatar
pe2kw
New
New
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2004 17:47

Bericht door pe2kw » 13 jul 2006 20:38

Hallo allemaal,

Heb zelf geen ervaring met satrellietontvangst maar heb wel een leuke link gevonden met een beginners guide :

http://www.hffax.de/html/hauptteil_beginners_guide.html

Let wel op dat de 137 Mhz receiver (NOAA etc. niet geo stationaire satellieten) in AM moet staan !

Met hetzelfde programma kan je ook Meteosat (geo stationaire satellieten ontvangen) met een schotel en een downconvertor naar 137 Mhz.

Meeste programma's werken via de geluidskaartinterface en voor ontvangst is alleen een kabeltje nodig tussen de scanner en de geluidskaart met voor de veiligheid een audio trafootje er tussen. Voor een complete interface waar je ook mee kan zenden (op LPD of 27 MHz, amateurbanden etc.) kijk eens op http://www.pe2rmi.nl

Suc6 !

Raymond PE2KW
PE2KW HAM & METEO Den Haag
http://www.pe2kw.com

Plaats reactie