vws weatherflash

Welke software gebruik jij voor het zenden (FTP-en) naar het Internet en wat is je ervaring daarmee. Stel vragen of geef opmerkingen over software .
Plaats reactie
olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

vws weatherflash

Bericht door olivier » 24 jun 2006 09:07

Wie ow wie?
Kan mij helpen met volgende probleem.? vws weatherflash doet alles behalve het ''onthouden'' van de instellingen, dus wachtwoord, en de rest.

dit is de link http://www.weerstation-rijnmond.nl/actueel.htm

Wie heeft dit probleem ook gehad en kan mij helpen? :D

Greetz,

Olivier

WsR

Fred

Bericht door Fred » 24 jun 2006 15:00

Hoi Olivier,

Welkom op ons forum, leuk om ook een WS uit de lokatie waar ik woon te zien! Voor wat betreft het antwoord op jou vraag : sorry daar ben ik niet de aangewezen figuur voor (probeer nog steeds om mijzelf te bevrijden uit de draden van de diverse sensoren) :oops: ,mijn Ws werkt dan ook zeer beperkt! Durf mij hier niet mee te vertonen op internet.

Denk overigens dat er wel degelijk mensen zijn die jou vraag willen/kunnen beantwoorden, maar met dit mooie weer zal je misschien even geduld moeten hebben. Ons master is een druk mannetje! Ook Sietse ( de man van de WS-site ring) is niet altijd voor hande.

Hoop dat jou probleempjes snel opgelost zullen zijn.

Groet uit Zoetermeer.

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

reply

Bericht door olivier » 24 jun 2006 15:43

Hoi moddereter Fred :D

Er zijn zat ws hier in de regio, maar of ze zich aanmelden is weer wat anders.
Het valt ook niet mee om antwoord te krijgen op mijn vraag, nou weet ik er zelf al heel veel van af zo langzamerhand,(door schade en schande wijs geworden) maar hier weet ik ook niet meer, waarschijnlijk iets vergeten of fout gedaan, maar wat? Heb als diverse engelse en amerikaanse forums gepost, maar nog geen antwoord.
Dus ik wacht geduldig af,

Groeten uit
Vlaardingen

Olivier


Edit Fred : Nee Olivier eten niet, wil er nog wel eens mee gooien :lol:

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 24 jun 2006 21:08

Hoi Olivier,

Voor Weatherflash heb je op je website een aantal mapjes staan.
Je hebt een mapje "scripts", een mapje "Config" en een mapje "Data".
Daarnaast staan er nog een aantal (swf) bestanden die nodig zijn op de pagina uit te voeren.
Zorg ervoor dat de bestandjes in de mapjes Config en scripts allemaal op CHMOD 777 staan. Dit houdt in dat je de bestandjes kunt lezen (read), bewerken (write) en kunt uitvoeren(execute). Waarschijnlijk staan de bestandjes bij jou op alleen lezen. Wanneer je wijzigingen uitvoerd op je Weatherflash pagina en vervolgens de pagina locked, kunnen de wijzigingen niet worden opgeslagen omdat de bestandjes alleen leesrechten hebben. Het aanpassen van de CHMOD kun je doen d.m.v. een ftp-programma (ik gebruik Cute FTP) of gewoon door via je browser in te loggen op je ftp van je website. Klik met rechts op de bestandjes en kies eigenschappen. Vervolgens kun je de rechten aanpassen.
Ik denk dat dit het probleem is bij jou.

Sietse Roolvink
Weerstation Leeuwarden
WeatherFlashpagina
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

weatherflash

Bericht door olivier » 25 jun 2006 11:36

MEneer Roolvink,

Bedankt!
het lag aan een instelling bij de server, en is nu gelukt.


Groetjes,
Olivier

ps Fred zin in moddergevecht hahah?
Zijn er nog moderators nodig?

Edit Fred : Ben altijd wel in voor een gezellige stoeipartij 8) , neen niemand nodig, mijn collega maait al alles voor mijn voeten weg....oef geloof dat ik nu beter een maandje kan onderduiken, anders gaan er koppen rollen.... :)

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

weatherflash

Bericht door olivier » 25 jun 2006 14:26

ok iets te vroeg gejuichd, het DEED het, maar nu gaat het tot ''loading'' en dan nix meer, dus is het minder geworden dan dat ik had.

Enig idee wat?

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 25 jun 2006 17:49

Hoi Olivier,

Dat "loading" heb ik nu ook (19.51 uur) en verder gebeurd er niets. Dat ligt niet aan jou.
Er is nu waarschijnlijk een algemene storing, waar alle WeatherFlash gebruikers last van hebben.

Het werkte bij jou daarvoor wel even, dus jou probleem is opgelost.
Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen of er een storing is.

Op het WeatherFlash forum blijkt dat iedereen er last van heeft. De website waar bepaalde gegevens van alle gebruikers vandaan gehaald worden, ligt plat. http://www.meteorologica.co.uk/ Vandaar dat geen enkele WF site wil openen.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

S. Roolvink
Senior Member
Senior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 nov 2004 15:48

Bericht door S. Roolvink » 26 jun 2006 17:24

Storing is opgelost, de WeatherFlash pagina's werken weer.
Vanmorgen al, maar ik was vergeten het te melden.

Sietse.
Always expect the unexpected!!!
Weerstation Leeuwarden (WSL)
WSL Topsites

olivier
Full Member
Full Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2006 09:02

Bericht door olivier » 26 jun 2006 20:47

Hoi Sietse,

Het was idd een storing had op meerdere site gekeken met wf, en deden allemaal het zelfde, gelukkig maar.....



Bedankt,

Ps zijn er nog moderators nodig?

Plaats reactie